• 1
  • 2
2012-10-21, 18:58
Medlem
Hej!
I dag, söndag tänkte jag unna mig en kebabtallrik vilket har hänt några få gånger de senaste året.

Till saken hör att jag alltid gör en liten specialgrej av det hela, nämligen kebab+kyckling med extra blandad sås(testa det, bra grejer). Varje gång när jag provar en ny pizzeria så blir det alltid fel. Vad är problemet?

Jag frågade tre gånger om han förstod när jag beställde per telefon, samt en gång på pizzerian. Jag förstår fick jag till svar, likaså på plats.

När jag väl kommer hem öppnar jag min jävla tallrik och det ligger några få kycklingbitar med mildsås. Jag blir så förbannad.

Min tallrik låg längst unders i påsen, vill därför inte kolla i bilen, utan förutsatte att allt var okej.

VARFÖR förstår de inte undrar jag? Ligger det i deras menalitet att inte fråga när de inte förstår? Så upplever jag nämligen menalitet i Kina av den lilla erfarenhet jag har.

- Do you understand?
- Yes, yes.

FUCK my LIFE
Citera
2012-10-21, 19:02
Medlem
Spyrrans avatar
När du märker att det har blivit fel, kontaktar du pizzerian då?

Det kan handla om att de förstår, men sedan råkar glömma av din specialbeställning. Eller så minns man kanske inte alla detaljer.
Citera
2012-10-21, 19:03
Medlem
Denoms avatar
Ja då de vet att du inte kommer orka klaga så struntar de i vad du säger.
Citera
2012-10-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
När du märker att det har blivit fel, kontaktar du pizzerian då?

Det kan handla om att de förstår, men sedan råkar glömma av din specialbeställning. Eller så minns man kanske inte alla detaljer.

I den mån av möjlighet.

Min favoritpizzeria ligger rätt över gatan, så där köper jag alltid en special, special sallad och de kan sin sak. Hade jag kunnat välja den pizzerian hade jag gjort det, men idag var jag på annat håll.

Det är väl en av anledningen till att jag inte orkade bry mig om att kontakta pizzerian i fråga nu. Att åka tillbaka hade ställt till med mer problem än de redan orsakde.
Citera
2012-10-21, 19:11
Medlem
Otems avatar
Om dom gör fel nästa gång, gå dit och fråga vad dom håller på med alternativt byta pizzeria?
Citera
2012-10-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja då de vet att du inte kommer orka klaga så struntar de i vad du säger.

Trist för dem. Jag är nämligen stamkund på en pizzeria och funderar på att byta. Äter väl ifrån den pizzerian tre till fyra gånger i veckan.

Och nej, jag är inte en tjockis utan det är endast sallad då. Smidigt efter träning och jobb när man inte orkar/hinner laga mat.
Citera
2012-10-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
Om dom gör fel nästa gång, gå dit och fråga vad dom håller på med alternativt byta pizzeria?

Det får bli så!

Trist som fan, för den här pizzerian hade verkligen bra kebab och kyckling...
Citera
2012-10-21, 19:37
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieshave
Trist för dem. Jag är nämligen stamkund på en pizzeria och funderar på att byta. Äter väl ifrån den pizzerian tre till fyra gånger i veckan.

Och nej, jag är inte en tjockis utan det är endast sallad då. Smidigt efter träning och jobb när man inte orkar/hinner laga mat.
Så ge det ett försök och se ifall de kan anstränga sig för att fixa det. Ifall de fortsätter göra tabbar är det såklart inte värt att fortsätta besöka dem.
Citera
2012-10-21, 20:27
Medlem
madmwazels avatar
Beställ sådan mat på någon av hemsidorna som finns till för att beställa. Då klickar man ju i vad man vill ha och de får en beställning i textform, och så hemkört. Blir alltid rätt (och om det blir fel kompenserar de flesta en väldigt mycket).
Citera
2012-10-21, 20:33
Medlem
Blefss avatar
Har du någon konstig dialekt?
Kan du inte prata? (Dålig uppföljning hos logopeden?)
Dom kanske inte har tid med en sådan beställning?
Du kanske inte kan förklara dig bra? (Att prata med blattar kräver att man förklarar som till ett barn)
Citera
2012-10-21, 20:47
Moderator
NewDeers avatar
När jag var yngre så åt jag inte lök och beställde alltid kebab utan. Tror de fick till det ca 1 gång av 10, även fast jag klagade när jag kom tillbaka. "En kebab är inte kebab utan lök!" som en av ägarna uttryckte sig Tror det var pga alla felaktiga ordrar som jag började käka lök. I dagsläget så vet man ungefär vilka pizzerior som brukar strula till ordrar och dit går man inte längre.
Citera
2012-10-21, 20:58
Medlem
ManJuices avatar
Man kan väl säga att en pizzeria inte är ett ställe man ska välja och vraka på. Inga modifierade speciella beställningar med andra ord. Det finns det "finrestauranger" till.

Annars har dom oftast ganska billiga priser på sina menyer; mellan 65-80 kr, alltså skulle det vara lönlöst för dom att göra en unik maträtt åt varje person som har speciella krav. Det kan till exempel jämföras med att man i en nattklubb beställer en svår drink istället för en enkel.

Sen kan det också vara så att svenskan inte är deras modersmål, och därför kanske inte fullt begriper vad du sa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in