2013-01-27, 16:40
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Någon som vet vilken nätdrog som användes?
Citera
2013-01-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Någon som vet vilken nätdrog som användes?
Etylfenidat, enligt uppgift...
Citera
2013-01-27, 16:58
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Etylfenidat, enligt uppgift...

Hmm..Ja är man oerfaren inom både BDSM och droger så är det en dålig kombo.
Citera
2013-01-27, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Någon som vet om kvinnan var attraktiv? Alltså hade hon lätt för att få killar? Kan det vara för att hon känner sig oatttraktiv som hon sökte sig till BDSM? Tragiskt hur som helst

Har bara läst lite ytligt om fallet i vk.se, för konstigt nog finns mkt knapphändig info om detta brutala mord på en ung tjej

Så vitt jag förstår var tjejen kär i killen och väntade sig en framtid med honom, men så var inte fallet för GMs del. Som amatörpsykolog tror jag att tjejen ställde upp och blev utnyttjad när hon hade BDSM med den här killen, att hon "offrade sig" och ställde upp som den undergivna, för att hon så gärna ville ha honom
Citera
2013-01-27, 18:28
Medlem
Orgelfantomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallhaga
Ditt raljerande över drogerna på slutet vill jag varna för! För det första försätter inte den här drogen någon i hjälplöst tillstånd, tvärtom skulle jag vilja säga, om någonting. Han behöver verkligen inte ha drogat henne mot hennes vilja heller, något jag inte tror heller, men det vet jag ingenting om. Jag gissar att de tagit drogen med egen fri vilja båda två, för det här är droger man gärna knullar galet på.

Tyvärr talar droger så sjukt emot hans fall och han kommer bli dömd i mångas ögon bara därför. Innan vi ens fått se den riktiga domen.

Det jag syftade på med mitt raljerande om droger, är substanser som försätter en eller båda parter i ett tillstånd med nedsatt omdöme. Huruvida just den här drogen har den effekten eller inte är svårt att veta. Droger kan ju ha olika effekt, och framförallt olika effekt på olika personer. Men uppenbarligen tappades kontrollen fullkomligt i det här fallet. Om det vad dumhet eller droger eller både ock är nog svårt att klarlägga. Förmodligen var det en kombination av båda.

Man skall inte glömma att den sexuella situationen i sig har en mycket stark påverkan - folk skulle inte hålla på med detta om det inte gav mycket starka upplevelser. För en oerfaren person behövs det nödvändigtvis inte så mycket för att tappa kontrollen och balansen mellan drift och verklighet. Om man då lägger till en högst måttlig kemisk stimulans i form av alkohol eller någon form av medevetandeförändrande drog, så kan det resultera i ett väldigt obalanserat beteende.
Citera
2013-01-27, 20:30
Medlem
Jag håller med dig. Centralstimulantia gör en inte lugn i bingen, om dessa hade varit nyktra tror jag inte detta hade hänt. Men han måste inte ha lurat i henne drogerna. Tjejjer kan vara riktiga suckers för sånna här droger, vi har väl alla hört talas om "tjackhoran". (Killar kan vara lika mycket suckers, men i bokstavlig mening brukar langare inte vilja bli avsugna av manliga pundare i samma utsträckning).
Citera
2013-01-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallhaga
Jag håller med dig. Centralstimulantia gör en inte lugn i bingen, om dessa hade varit nyktra tror jag inte detta hade hänt. Men han måste inte ha lurat i henne drogerna. Tjejjer kan vara riktiga suckers för sånna här droger, vi har väl alla hört talas om "tjackhoran". (Killar kan vara lika mycket suckers, men i bokstavlig mening brukar langare inte vilja bli avsugna av manliga pundare i samma utsträckning).

Ja, lite vild i bingen är väl inget fel ? Nu handlar det dock om en omfattande misshandel och kvävning och det kan väl knappast bara bero på drogen? Dessutom kanske det inte är första gången man provar en drog och samtidigt har bdsm sex, troligen har åtm gm tagit detta förut och vet hur han reagerat då. Blir man tokgalen och helväck (o vet om det) då har man gjort ett medvetet val och måste stå för konsekvenserna av sina handlingar, det är iaf min åsikt..
Citera
2013-01-28, 10:39
Medlem
CarolSeavers avatar
Jahapp, det råder sekretess på hela förundersökningsprotokollet i B 2505-12. Helt sjukt. Domen kan väl ändå inte sekretessbeläggas, hoppas jag.
Citera
2013-01-28, 11:45
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Jahapp, det råder sekretess på hela förundersökningsprotokollet i B 2505-12. Helt sjukt. Domen kan väl ändå inte sekretessbeläggas, hoppas jag.

Nja, den verkar bara delvis vara sekretessbelagd.
Citera
2013-01-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Nja, den verkar bara delvis vara sekretessbelagd.

Betyder det att du kan länka till den kanske?
Citera
2013-02-04, 19:49
Medlem
kexapas avatar
Det var då tyst i denna tråd. Ingen som har något nytt att tillföra ?
Citera
2013-02-04, 20:01
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexapa
Det var då tyst i denna tråd. Ingen som har något nytt att tillföra ?

Har tyvärr inte kunnat få ut förundersökningen med mindre än att betala 360:–, och har därför avstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in