Citat:
Ursprungligen postat av hallhaga
Ditt raljerande över drogerna på slutet vill jag varna för! För det första försätter inte den här drogen någon i hjälplöst tillstånd, tvärtom skulle jag vilja säga, om någonting. Han behöver verkligen inte ha drogat henne mot hennes vilja heller, något jag inte tror heller, men det vet jag ingenting om. Jag gissar att de tagit drogen med egen fri vilja båda två, för det här är droger man gärna knullar galet på.
Tyvärr talar droger så sjukt emot hans fall och han kommer bli dömd i mångas ögon bara därför. Innan vi ens fått se den riktiga domen.
Det jag syftade på med mitt raljerande om droger, är substanser som försätter en eller båda parter i ett tillstånd med nedsatt omdöme. Huruvida just den här drogen har den effekten eller inte är svårt att veta. Droger kan ju ha olika effekt, och framförallt olika effekt på olika personer. Men uppenbarligen tappades kontrollen fullkomligt i det här fallet. Om det vad dumhet eller droger eller både ock är nog svårt att klarlägga. Förmodligen var det en kombination av båda.
Man skall inte glömma att den sexuella situationen i sig har en mycket stark påverkan - folk skulle inte hålla på med detta om det inte gav mycket starka upplevelser. För en oerfaren person behövs det nödvändigtvis inte så mycket för att tappa kontrollen och balansen mellan drift och verklighet. Om man då lägger till en högst måttlig kemisk stimulans i form av alkohol eller någon form av medevetandeförändrande drog, så kan det resultera i ett väldigt obalanserat beteende.