2012-10-25, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tonti
Han kanske varit friendzonad alldeles för länge och tillslut brast det?

Det är nog mycket möjligt....
Citera
2012-10-25, 13:16
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirre
Kan bekräfta att BO och GM INTE gått i samma klass.

Vem är tjejen? Kan du berätta ngt om henne?
Citera
2012-10-25, 19:12
Medlem
Nu har nya förhör hållits med FF..

http://www.vk.se/727517/efter-dodsfallet-nu-har-nya-forhor-hallits
Citera
2012-10-25, 21:49
Medlem
Europes avatar
Kan det vara strypsex under berusning som har gått väldigt fel? Vad skulle det juridiska läget vara i så fall? Jag tänker på att hon verkar inte ha varit rädd för honom tidigare, då de umgicks under studierna, när han skall (enligt påstående i tråden) ha besökt henne i Tyskland och hon nu valde att besöka honom. Dessutom var det han som ringde efter hjälp (vilket i och för sig inte är ovanligt vid ett enskilt s.k. "vansinnesdåd" heller). Förvisso har en del i tråden nämnt honom som en udda figur, men samtidigt förefaller det inte (än så länge, i alla fall) ha framkommit att han skulle ha lagförts för våldsbrott tidigare (med tanken på att han är hela 31 år gammal).
Senast redigerad av Europe 2012-10-25 kl. 21:53.
Citera
2012-10-25, 22:38
Avslutad
Citat:
Trots att det snart har gått en vecka sedan kvinnan hittades livlös i mannens lägenhet på Ålidhöjd i Umeå väljer polis och åklagare att lägga locket på om vad som egentligen hände.

- Det är alldeles för oklart helt enkelt, säger kammaråklagare Åsa Jonsson.

Citat:
Vi vet hur det såg ut på platsen och har säkrat spår och föremål, men det är inte så att vi just nu vet exakt vad som har hänt.

Källa: http://www.vk.se/727517/efter-dodsfallet-nu-har-nya-forhor-hallits

Då är min fråga: Varför heter tråden "Kvinna misshandlad till döds", när ingen vet vad som hände? Eller vet flashback mer om detta än vad polisen gör för tillfället?
Citera
2012-10-25, 23:00
Medlem
netopyrs avatar
för att brottsrubriceringen är grov misshandel än så länge.
Citera
2012-10-25, 23:49
Medlem
Zebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Kan det vara sex under berusning som har gått väldigt fel?

svar: ja.
Citera
2012-10-26, 11:47
Medlem
vidLimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Kan det vara strypsex under berusning som har gått väldigt fel? Vad skulle det juridiska läget vara i så fall? Jag tänker på att hon verkar inte ha varit rädd för honom tidigare, då de umgicks under studierna, när han skall (enligt påstående i tråden) ha besökt henne i Tyskland och hon nu valde att besöka honom. Dessutom var det han som ringde efter hjälp (vilket i och för sig inte är ovanligt vid ett enskilt s.k. "vansinnesdåd" heller). Förvisso har en del i tråden nämnt honom som en udda figur, men samtidigt förefaller det inte (än så länge, i alla fall) ha framkommit att han skulle ha lagförts för våldsbrott tidigare (med tanken på att han är hela 31 år gammal).
Rent spontant tror jag på grovt vållande till annans död, alternativt vållande till annans död i kombination med misshandel.

https://lagen.nu/1962:700#K3P7S1
Citera
2012-10-26, 17:08
Medlem
känns som att detta är en ren olyckshändelse, polisen försöker bara reda ut vad som hänt och därför de är så fåordiga.
Citera
2012-10-26, 20:02
Medlem
rabbithearts avatar
Ni som tror att det är sex som gone wrong eller en "olyckshändelse"? Hur resonerar ni? Tjejen hittades enligt rykten hjärndöd, troligen strypts till döds. Hur ofta "råkar" man strypa någon till döds? Naiviteten...
Citera
2012-10-26, 20:31
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Ni som tror att det är sex som gone wrong eller en "olyckshändelse"? Hur resonerar ni? Tjejen hittades enligt rykten hjärndöd, troligen strypts till döds. Hur ofta "råkar" man strypa någon till döds? Naiviteten...

Vadå, var det inte en hollywood-skådis som lyckades med nått sånt i Bangkok för drygt ett år sen eller nått? Men jag kan hålla med om att det låter ju långsökt men vafan, knepigare saker har ju hänt så det är ju ingen omöjlighet.
Citera
2012-10-26, 21:45
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidLimes
Rent spontant tror jag på grovt vållande till annans död, alternativt vållande till annans död i kombination med misshandel.

https://lagen.nu/1962:700#K3P7S1

Jo, det var också det jag tänkte rent spontant, men jag är inte juridiskt kunnig.

Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart

Nejnej, jag tror ingenting. Jag vet ju inte vad som har hänt och så länge inte mer info framkommer, så kan jag rimligtvis bara syssla med ren spekulation. Jag var bara nyfiken på det juridiska läget om det visade sig att förklaringen skulle vara det (det är ju i första hand hjärnan som skadas vid syrebrist, så strypning kan även förklara att någon är hjärndöd). Jag menade inte att det är troligaste förklaringen till vad som har hänt (statistiskt sett lär det inte vara det).

Dödsfall p.g.a. autoerotisk kvävning (stryper sig vid onanering och tappar medvetandet och dör) är inte helt ovanligt, bl.a. har några kändisar dött på det sättet, men jag vet inte hur det är med att någon dör av det vid sex. Jag kan även tänka mig att det kan vara svårt att bevisa om någon har blivit strypt av det eller bara helt enkelt blivit strypt p.g.a. andra motiv. Som jag skrev, så tänkte jag mig att det kanske inte skulle kunna vara omöjligt att klanta sig med sådant om personerna dessutom är berusade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in