Citat:
Ursprungligen postat av no1set
Intressant. Drack han mycket alkohol? Var det först & främst "helgknarkande" han höll på med eller ingick det i vardagslivsstilen? Är han en rökare också (cannabis varje dag?)? Är (var) han studerande på Umeå universitet? Jobbar? Var han känd som lite "galen" i sin umgängeskrets?
Hade han många kompisar eller var han lite tillbakadragen? Någon flickvän? Ex? Har du några detaljer kring hans sexuella preferenser?
Teorin om en sexlek som gått överstyr under drogpåverkan tror jag inte på men det är en "spektakulär" teori som är intressant att följa upp.
Jag gissar hellre på att det är något i stil med Samuraj-incidenten där GM flippade ur på fyllan. I detta fall är det troligtvis fler substanser än alkohol inblandat. Benzo + Alkohol?
Jag känner FF eller kände, då vi gick i skolan en lång tid tillsammans. Redan då var han speciell. Blev lite utmobbad och när han fick chansen så mobbade han de svaga tillbaka. Han ville alltid vara med de "tuffa" och mobba andra.
Detta var i låg skolålder. När vi sedan mönstrade till militärtj. fick jag höra på omvägar att han hade kommit in till jägarregementet i Arvidsjaur. detta var 99/00 Sedan är det tomt på information tills för några år sedan då jag fick veta att han jobbade som socionom i en sörmländsk stad. Jag fick även höra att han var en mycket uppskattad kollega.
För ca ett halv år sedan kom jag in i en diskussion om soc i den sörmländska staden ocj jag sa då att jag visste att denne FF jobbade där. Jag fick ett garv tillbaka. Personerna jag pratade med sa att han hade blivit "förflyttad" då han misskötte jobbet. han gjorde olika inviter till småtjejer han hade som klientel och utöver detta så satt han mest och ritade på kontorstid.
Detta var alltså ett halvår sedan. vad som hände efter dess har jag ingen aning om.
Men det måste ju finnas någon som tj gjorde med honom vid Arvidsjaur mellan 00-02?
Finns mycket mer att berätta om honom, men detta duger gott. Jag är inte förvånad att detta har hänt och att gm är FF.
/J-v