2012-10-24, 23:16
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifer579x
Finns väl dock inget som säger att hon behöver ha läst samma program?
Eller har någon luskat reda på vilket program hon läste som utbytesstudent?

Nej, precis. Jag tror inte att det är bekräftat. Fölejr bara ett tidigare tips:

Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Vill man veta vem tyskan är så är väl ett tips att kolla i hans tidigare högskoleklasser efter ett tysk-klingande namn, tror knappast han träffat henne på nån inspark eller i krog livet då han verkar vara en ganska asocial person.
Senast redigerad av urkinha 2012-10-24 kl. 23:20.
Citera
2012-10-24, 23:35
Medlem
Verkar omöjligt att få veta vem BO är. Hon ska ju pluggat språk och om de träffades på universitetet 2010/2011 kanske de träffades i humanisthuset för där läser man väl digital media förmodar jag och där läser man ju även nordiska språk, så kanske hon läste svenska, men det är väl ett jävla långskott, hon kan ju lika gärna läst spanska...
Citera
2012-10-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Verkar omöjligt att få veta vem BO är. Hon ska ju pluggat språk och om de träffades på universitetet 2010/2011 kanske de träffades i humanisthuset för där läser man väl digital media förmodar jag och där läser man ju även nordiska språk, så kanske hon läste svenska, men det är väl ett jävla långskott, hon kan ju lika gärna läst spanska...

Jag har suttit och klickat runt på Facebook.. och hittat ett långskott, men hur mycket kan blotta andra människor här när man inte är ett dugg säker på att det är BO?
Citera
2012-10-25, 00:26
Medlem
CarolSeavers avatar
Verkar inte direkt ha uppmärksammats i tyska medier, vad jag kan se.
Citera
2012-10-25, 02:31
Medlem
zirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Här och här är klasslistor fr ht 2010

EDIT: är det säkert att BO och GM var i samma klass?

Kan bekräfta att BO och GM INTE gått i samma klass.

Citat:
Ursprungligen postat av abowbrorsan
Har du otur träffar du på "Ålidshems terrorister" som dom patetiskt nog kallar sig. Sist blev jag och min polare nästan nedslagna av ett gäng på 30pers helt oprovocerat.. Kåkstäderna i Sydafrika är fina områden jämfört med Ålidhem

Ålidhem och ålidhöjd är relativt lugnt bortsätt från lite fylla och lite småbråk. Men det är inte mer en normalt när över 5000 studenter samsas på i ett relativt litet område.
Citera
2012-10-25, 09:16
Medlem
Jag går i samma klass som den häktade GM, man kan mist sagt säga att hans humör inte var på topp på fredagen. Efter en redovisning så hettade han till efter att gruppen fick kritik och höjde rösten mot lärarna. Stämningen blev minst sagt stel, men kunde verkligen inte se något sånt här komma. Han verkar bara vara lite ensamvarg!
Citera
2012-10-25, 10:15
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvetvem007
Jag går i samma klass som den häktade GM, man kan mist sagt säga att hans humör inte var på topp på fredagen. Efter en redovisning så hettade han till efter att gruppen fick kritik och höjde rösten mot lärarna. Stämningen blev minst sagt stel, men kunde verkligen inte se något sånt här komma. Han verkar bara vara lite ensamvarg!

Tack för info och jag väljer att tro att du inte vilseleder. Du som verkar känna GM. Gick det rykte om att han höll på med droger?
Citera
2012-10-25, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Tack för info och jag väljer att tro att du inte vilseleder. Du som verkar känna GM. Gick det rykte om att han höll på med droger?

Nej.
Citera
2012-10-25, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no1set
Intressant. Drack han mycket alkohol? Var det först & främst "helgknarkande" han höll på med eller ingick det i vardagslivsstilen? Är han en rökare också (cannabis varje dag?)? Är (var) han studerande på Umeå universitet? Jobbar? Var han känd som lite "galen" i sin umgängeskrets?

Hade han många kompisar eller var han lite tillbakadragen? Någon flickvän? Ex? Har du några detaljer kring hans sexuella preferenser?

Teorin om en sexlek som gått överstyr under drogpåverkan tror jag inte på men det är en "spektakulär" teori som är intressant att följa upp.

Jag gissar hellre på att det är något i stil med Samuraj-incidenten där GM flippade ur på fyllan. I detta fall är det troligtvis fler substanser än alkohol inblandat. Benzo + Alkohol?

Jag känner FF eller kände, då vi gick i skolan en lång tid tillsammans. Redan då var han speciell. Blev lite utmobbad och när han fick chansen så mobbade han de svaga tillbaka. Han ville alltid vara med de "tuffa" och mobba andra.

Detta var i låg skolålder. När vi sedan mönstrade till militärtj. fick jag höra på omvägar att han hade kommit in till jägarregementet i Arvidsjaur. detta var 99/00 Sedan är det tomt på information tills för några år sedan då jag fick veta att han jobbade som socionom i en sörmländsk stad. Jag fick även höra att han var en mycket uppskattad kollega.

För ca ett halv år sedan kom jag in i en diskussion om soc i den sörmländska staden ocj jag sa då att jag visste att denne FF jobbade där. Jag fick ett garv tillbaka. Personerna jag pratade med sa att han hade blivit "förflyttad" då han misskötte jobbet. han gjorde olika inviter till småtjejer han hade som klientel och utöver detta så satt han mest och ritade på kontorstid.

Detta var alltså ett halvår sedan. vad som hände efter dess har jag ingen aning om.

Men det måste ju finnas någon som tj gjorde med honom vid Arvidsjaur mellan 00-02?

Finns mycket mer att berätta om honom, men detta duger gott. Jag är inte förvånad att detta har hänt och att gm är FF.

/J-v
Citera
2012-10-25, 12:21
Medlem
nedranss avatar
det knäppa i det hela är ju att han inte är tidigare straffad för narkotika eller våldsbrott, svårt att flyga under radarn i 31 år. Han verkar inte ha de filter som gemene man har, och det baserar jag på mer än vad som står här och i tidningarna.
Citera
2012-10-25, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juncta-valenta
Jag känner FF eller kände, då vi gick i skolan en lång tid tillsammans. Redan då var han speciell. Blev lite utmobbad och när han fick chansen så mobbade han de svaga tillbaka. Han ville alltid vara med de "tuffa" och mobba andra.

Detta var i låg skolålder. När vi sedan mönstrade till militärtj. fick jag höra på omvägar att han hade kommit in till jägarregementet i Arvidsjaur. detta var 99/00 Sedan är det tomt på information tills för några år sedan då jag fick veta att han jobbade som socionom i en sörmländsk stad. Jag fick även höra att han var en mycket uppskattad kollega.

För ca ett halv år sedan kom jag in i en diskussion om soc i den sörmländska staden ocj jag sa då att jag visste att denne FF jobbade där. Jag fick ett garv tillbaka. Personerna jag pratade med sa att han hade blivit "förflyttad" då han misskötte jobbet. han gjorde olika inviter till småtjejer han hade som klientel och utöver detta så satt han mest och ritade på kontorstid.

Detta var alltså ett halvår sedan. vad som hände efter dess har jag ingen aning om.

Men det måste ju finnas någon som tj gjorde med honom vid Arvidsjaur mellan 00-02?

Finns mycket mer att berätta om honom, men detta duger gott. Jag är inte förvånad att detta har hänt och att gm är FF.

/J-v

Jag misstänkte detta. Verkar vara en typisk person som haft personliga problem redan som liten och då sökt sig till ett typiskt yrke för personer som via ett yrke omedvetet försöker ta chansen att bearbeta saker. Sedan har han av någon orsak ändå inte klarat av detta utan spårat ur på jobbet och kanske rent av fått sparken och kanske börjat plugga för att omskola sig och få en inkomst. Studierna kanske gick lite knaggligt, iaf fick han kritik i fredags och det verkar känsligt eftersom han brusade upp så hemskt.

Märkligt att ingen här vet om han haft en relation av det intimare slaget med BO eller sett dem tillsammans. Någon ska ha sagt till tidningarna att de var mycket goda vänner, men här benämns han som en ensamvarg av stora mått.

Edit: När det skrivs att han drogs till småtjejer inom yrket, kan det ju tyda på att han hade en dragning till lite för unga tjejer kanske. Då stämmer inte teorin om något sexuellt med BO som spårat ur.
Citera
2012-10-25, 12:33
Medlem
Han kanske varit friendzonad alldeles för länge och tillslut brast det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in