2012-10-21, 04:56
TILL MODERATORER:
Det jag vill berätta här är något som har fått mig troll-markerad och många har kallat mig lögnare och liknande. Jag vill ge allt jag har, och ni kan läsa på med kaffe i handen och säga vad ni tycker om det hela. Jag vill bara se om samma personer kallar oss troll och lögnare säga likadant efter att ha läst denna tråd. Läs hela tråden (sätt in smiley här)
Anonops är det största IRC-nätverket för Haktivister, Anonymous och liknande.
Det har varit många rykten att anonops.com irc nätverk har styrts av FBI. Jag vet inte om det jag säger är sanningen, om jag har haft fel och missuppfattat vissa saker, då ber jag om ursäkt om ni flashback-detektiver inte håller med mig. Jag tycker om Anonymous och allt de står för, jag gör detta endast för att skydda de individer - små som stora som besöker sidan, om detta nu skulle vara sant (vilket vi alla inte hoppas)
Här är hela historian.
Först och främst så skapade vi kontot lulzcrimi och kanalen #lulzcrimi för ca. en vecka sedan. Jag hade blivit rekryterad till antisec's rekryteringsavdelning lite av slumpen. Här bosatte jag mig och lärde mig känna medlemmar. I antisec var det strikta reglar på vad jag fick fråga, t.ex. inget "vad studerar du, var bor du, och så vidare" efter vi hade skapat våran kanal #lulzcrimi så bad vi de som var intresserade att komma in i #lulzcrimi (notera dessa händelser ägde sig rum flera dagar efter varandra) här fick vi en eller två medlemmar från AntiSec, och självklart fick vi personen i intresset -> PaNoULiS
Vi gav dem så klart half-op, en rang som tillåter personen att t.ex. kicka/banna folk, en symbolisk status för oss att visa att vi är tacksamma att han kom för att ta en del av det hela.
Händelsen (notera att du måste läsa det ovan om du är ny till IRC):
Nu spelar vi upp bandet tills idag, eller inatt, 2012-10-21 ca. 23:00-01:00 CET.
Det är som vilken dag som helst, vi är ett par i kanalen men speciellt PaNoULiS det är tyst i kanalen som vanligt och ser helt normalt ut - men sedan efter ett andetag borta försvinner rang:en från PaNoULiS då undrar jag, han måste väl ha glömt att logga in på sitt konto
(loggar man inte in och identiferar sig som ett användarnamn efter en viss tid så byts namnet till något helt annat. t.ex. PaNoULiS -> AnonWraith48291, för att förhindra att någon imiterar en användare)
Jag gör en WHOIS sökning på PaNoULiS och märker att det verkar inte stämma alls.
En WHOIS-sökning visar vilka kanaler användaren är inne i, om personen använder en säker anslutning, och oftast om han ansluter via webbläsare, klient eller liknande. /whois PaNoULiS
Nu tänker ni flesta att ni lägger märke till "fbi.gov" men det gjorde inte jag speciellt, utan att hans användare inte är registrerat och identifierat. Då tänker jag, om en viss tid så lär hans användarnamn bytas.
Jag skriver
Nästa WHOIS-sökning efter 30 minuter.
Som ni ser är idle på 33 minuter istället för 4 minuter. Det här är hans IP-Adress fast maskerad AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP Ganska konstigt, han byter sin ident till fbi.gov men struntar i sin IP?
Hur som helst, jag ser detta som väldigt konstigt och tänker direkt att de som sagts är sant, att det finns FBI-agenter här. Då får jag min idé att starta en konversation med han. (notera att jag inte vet om han är det eller inte, det får vi se (sätt in smiley här))
Nu tillbaka till kanalen. Han har försvunnit från kanalen, som han gick upp i rök. När man lämnar en kanal står det alltid att personen har lämnat. Jag går tillbaka till konversationen och skriver till han att han försvann, och han borde komma tillbaka (vill inte att han ska tro att jag har misstankar, då jag vill prata med han)
Då plingar det till i kanalen (plinga brukar ske när någon pratar, kommer in eller liknande)
Jag gjorde en WHOIS sökning igen nu då han fick OP och då stog det följande nedanför.
Ganska mysko att han DROP:ar sitt nick (avregistrerar) med en ny ident och vhost på en minut eller två, notera att man måste vänta 12h mellan varje vhost byte.
Då ser jag följande.
notera: OMGWTFBBQ är min bot som ger half-op status till de som har verifierat sig och är på min lista.
Utan något meddelande att han har kommit tillbaka. Någon magi som sker här eller?
Har man lämnat kanalen och kommer in igen brukar det stå t.ex. "* PaNoULiS (fbi.gov@AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP) has joined #lulzcrimi"
Då börjar vi skriva saker som
"wtf, he disappeared and just came back" (har inga loggar på detta då han tog bort de meddelandena på något sätt (efter att jag avslöjat mig)
Nu forsätter vi på det normala FBI-konversationer folk har haft genom åren, de säger något till dig och vill ha lika mycket tillbaka (t.ex. var dom kommer ifrån)
Han svarar sekunden efter jag har skrivit (han är väldigt fokuserad på min konversation.) Det jag tycker är konstigt att han säger åt mig vart han kommer ifrån, man vill ju alltid tänka att "han är" från AntiSec "Anti-Security" Han vill ju så gärna fråga var jag är från, men då skulle jag tro att han är FBI, dom gör så där för att man ska ge upp det i alla fall. Tar New York för att det är där FBI Cyber Crime unit finns.
Jag har nämnt en gång tidigare att jag tyckt att "tyckt" att weed bör legaliseras i AntiSec-chatten, det var länge sedan. Var god notera att det är första gången jag pratar med denna person.
Ni från cannabis-delen, ett år en planta i Greece, 1.8m? Hmm. Tror han vill "impa" på mig och åka ner till min ungdom (18-25 år) där "alla" har testat cannabis, vad tror ni?
Fortsättning nästa inlägg.. ->
Det här handlar om FBI och en teori att de i grund och botten kontrollerar en IRC-kanal. Inget om Anonymous och göra, så flytta den INTE till anonymous tråden där den försvinner, tack

Det jag vill berätta här är något som har fått mig troll-markerad och många har kallat mig lögnare och liknande. Jag vill ge allt jag har, och ni kan läsa på med kaffe i handen och säga vad ni tycker om det hela. Jag vill bara se om samma personer kallar oss troll och lögnare säga likadant efter att ha läst denna tråd. Läs hela tråden (sätt in smiley här)
Anonops är det största IRC-nätverket för Haktivister, Anonymous och liknande.
Det har varit många rykten att anonops.com irc nätverk har styrts av FBI. Jag vet inte om det jag säger är sanningen, om jag har haft fel och missuppfattat vissa saker, då ber jag om ursäkt om ni flashback-detektiver inte håller med mig. Jag tycker om Anonymous och allt de står för, jag gör detta endast för att skydda de individer - små som stora som besöker sidan, om detta nu skulle vara sant (vilket vi alla inte hoppas)
Här är hela historian.
Först och främst så skapade vi kontot lulzcrimi och kanalen #lulzcrimi för ca. en vecka sedan. Jag hade blivit rekryterad till antisec's rekryteringsavdelning lite av slumpen. Här bosatte jag mig och lärde mig känna medlemmar. I antisec var det strikta reglar på vad jag fick fråga, t.ex. inget "vad studerar du, var bor du, och så vidare" efter vi hade skapat våran kanal #lulzcrimi så bad vi de som var intresserade att komma in i #lulzcrimi (notera dessa händelser ägde sig rum flera dagar efter varandra) här fick vi en eller två medlemmar från AntiSec, och självklart fick vi personen i intresset -> PaNoULiS
Vi gav dem så klart half-op, en rang som tillåter personen att t.ex. kicka/banna folk, en symbolisk status för oss att visa att vi är tacksamma att han kom för att ta en del av det hela.
Händelsen (notera att du måste läsa det ovan om du är ny till IRC):
Nu spelar vi upp bandet tills idag, eller inatt, 2012-10-21 ca. 23:00-01:00 CET.
Det är som vilken dag som helst, vi är ett par i kanalen men speciellt PaNoULiS det är tyst i kanalen som vanligt och ser helt normalt ut - men sedan efter ett andetag borta försvinner rang:en från PaNoULiS då undrar jag, han måste väl ha glömt att logga in på sitt konto
(loggar man inte in och identiferar sig som ett användarnamn efter en viss tid så byts namnet till något helt annat. t.ex. PaNoULiS -> AnonWraith48291, för att förhindra att någon imiterar en användare)
Jag gör en WHOIS sökning på PaNoULiS och märker att det verkar inte stämma alls.
En WHOIS-sökning visar vilka kanaler användaren är inne i, om personen använder en säker anslutning, och oftast om han ansluter via webbläsare, klient eller liknande. /whois PaNoULiS
Citat:
* [PaNoULiS] (fbi.gov@AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP): ~
* [PaNoULiS] #lulzsecReborn #anonymous #Defacement #anonops #antisec #hackers #ddos #opgreece #ua #lulzcrimi #opradar
* [PaNoULiS] AnonOps :AnonOps
* [PaNoULiS] is using a secure connection
* [PaNoULiS] idle 00:04:52, signon: Sat Oct 20 22:26:13
* [PaNoULiS] End of WHOIS list.
* [PaNoULiS] #lulzsecReborn #anonymous #Defacement #anonops #antisec #hackers #ddos #opgreece #ua #lulzcrimi #opradar
* [PaNoULiS] idle 00:04:52, signon: Sat Oct 20 22:26:13
Nu tänker ni flesta att ni lägger märke till "fbi.gov" men det gjorde inte jag speciellt, utan att hans användare inte är registrerat och identifierat. Då tänker jag, om en viss tid så lär hans användarnamn bytas.
Jag skriver
Citat:
* PaNoULiS has quit (Ping timeout: 121 seconds)
* PaNoULiS (fbi.gov@AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP) has joined #lulzcrimi
<lulzcrimi> lol
<lulzcrimi> * [PaNoULiS] (fbi.gov@AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP): ~
<lulzcrimi> panoulis
<lulzcrimi> Identify your nick
* PaNoULiS (fbi.gov@AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP) has joined #lulzcrimi
<lulzcrimi> lol
<lulzcrimi> * [PaNoULiS] (fbi.gov@AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP): ~
<lulzcrimi> panoulis
<lulzcrimi> Identify your nick
Nästa WHOIS-sökning efter 30 minuter.
Citat:
* [PaNoULiS] (fbi.gov@AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP): ~
* [PaNoULiS] idle 00:33:47, signon: Sat Oct 20 22:26:13
* [PaNoULiS] idle 00:33:47, signon: Sat Oct 20 22:26:13
Som ni ser är idle på 33 minuter istället för 4 minuter. Det här är hans IP-Adress fast maskerad AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP Ganska konstigt, han byter sin ident till fbi.gov men struntar i sin IP?
Hur som helst, jag ser detta som väldigt konstigt och tänker direkt att de som sagts är sant, att det finns FBI-agenter här. Då får jag min idé att starta en konversation med han. (notera att jag inte vet om han är det eller inte, det får vi se (sätt in smiley här))
Citat:
<lulzcrimi> Hey.
<lulzcrimi> I got the logins to this server got some nice infos
<lulzcrimi> If you could check it and give it to nova or someone off-site
<lulzcrimi> you there?
<PaNoULiS> yeah sure send them over
<lulzcrimi> I got the logins to this server got some nice infos
<lulzcrimi> If you could check it and give it to nova or someone off-site
<lulzcrimi> you there?
<PaNoULiS> yeah sure send them over
Nu tillbaka till kanalen. Han har försvunnit från kanalen, som han gick upp i rök. När man lämnar en kanal står det alltid att personen har lämnat. Jag går tillbaka till konversationen och skriver till han att han försvann, och han borde komma tillbaka (vill inte att han ska tro att jag har misstankar, då jag vill prata med han)
Citat:
<lulzcrimi> hmm, you just disappeared from the chan
<lulzcrimi> come back?
<PaNoULiS> netsplit
<PaNoULiS> yeah sure
<lulzcrimi> come back?
<PaNoULiS> netsplit
<PaNoULiS> yeah sure
Då plingar det till i kanalen (plinga brukar ske när någon pratar, kommer in eller liknande)
Jag gjorde en WHOIS sökning igen nu då han fick OP och då stog det följande nedanför.
Citat:
* [PaNoULiS] (PaNoULiS@stormy.seas):~
* [PaNoULiS] is logged in as PaNoULiS
* [PaNoULiS] is a registered nick
* [PaNoULiS] is logged in as PaNoULiS
* [PaNoULiS] is a registered nick
Ganska mysko att han DROP:ar sitt nick (avregistrerar) med en ny ident och vhost på en minut eller två, notera att man måste vänta 12h mellan varje vhost byte.
Då ser jag följande.
Citat:
* OMGWTFBBQ gives channel half-operator status to PaNoULiS
notera: OMGWTFBBQ är min bot som ger half-op status till de som har verifierat sig och är på min lista.
Utan något meddelande att han har kommit tillbaka. Någon magi som sker här eller?
Har man lämnat kanalen och kommer in igen brukar det stå t.ex. "* PaNoULiS (fbi.gov@AN-e3o.vt4.j9ctd5.IP) has joined #lulzcrimi"
Då börjar vi skriva saker som
"wtf, he disappeared and just came back" (har inga loggar på detta då han tog bort de meddelandena på något sätt (efter att jag avslöjat mig)
Nu forsätter vi på det normala FBI-konversationer folk har haft genom åren, de säger något till dig och vill ha lika mycket tillbaka (t.ex. var dom kommer ifrån)
Citat:
<PaNoULiS> yeah sure
<lulzcrimi> what can you do btw?
<PaNoULiS> about what
<lulzcrimi> hacking, and stuff like that
<PaNoULiS> depends on the vulns
<PaNoULiS> but my HDD was fucked up and i lost alot of stuff
<PaNoULiS> (sätt in smiley här)
<lulzcrimi> hmm
<lulzcrimi> who uses HDD these days anyways, ssd or hybrids way better
<PaNoULiS> yeah well greece sucks (sätt in smiley här)
<PaNoULiS> no money no honey
<lulzcrimi> you're from greece?
<PaNoULiS> yes
<lulzcrimi> what can you do btw?
<PaNoULiS> about what
<lulzcrimi> hacking, and stuff like that
<PaNoULiS> depends on the vulns
<PaNoULiS> but my HDD was fucked up and i lost alot of stuff
<lulzcrimi> hmm
<lulzcrimi> who uses HDD these days anyways, ssd or hybrids way better
<PaNoULiS> yeah well greece sucks (sätt in smiley här)
<PaNoULiS> no money no honey
<lulzcrimi> you're from greece?
<PaNoULiS> yes
Han svarar sekunden efter jag har skrivit (han är väldigt fokuserad på min konversation.) Det jag tycker är konstigt att han säger åt mig vart han kommer ifrån, man vill ju alltid tänka att "han är" från AntiSec "Anti-Security" Han vill ju så gärna fråga var jag är från, men då skulle jag tro att han är FBI, dom gör så där för att man ska ge upp det i alla fall. Tar New York för att det är där FBI Cyber Crime unit finns.

Citat:
<lulzcrimi> The Greek, your new nickname
<PaNoULiS> ahahhaahha
<PaNoULiS> ahhaah
<lulzcrimi> I'm from NY tho
<PaNoULiS> c00l
<lulzcrimi> love it here
<PaNoULiS> yeah i know its nice
<PaNoULiS> is the weed good tho ? (sätt in smiley här)
<PaNoULiS> ahahhaahha
<PaNoULiS> ahhaah
<lulzcrimi> I'm from NY tho
<PaNoULiS> c00l
<lulzcrimi> love it here
<PaNoULiS> yeah i know its nice
<PaNoULiS> is the weed good tho ? (sätt in smiley här)
Jag har nämnt en gång tidigare att jag tyckt att "tyckt" att weed bör legaliseras i AntiSec-chatten, det var länge sedan. Var god notera att det är första gången jag pratar med denna person.
Citat:
<lulzcrimi> depends on where you get it from
<PaNoULiS> you smoke ? (sätt in smiley här)
<lulzcrimi> well, yeah only on weekends tho
<lulzcrimi> I won't get anything done otherwise
<lulzcrimi> lol
<PaNoULiS> hahaha
<PaNoULiS> im always high lol
<PaNoULiS> even at school i smoke in the wc
<PaNoULiS> lol
<lulzcrimi> oh lol
<PaNoULiS> we're like 10 guys
<PaNoULiS> in the wc and me rolling a big blunt
<PaNoULiS> @break time
<lulzcrimi> haha
<lulzcrimi> what strain you guys doing?
<PaNoULiS> i had my own plant 1 year it's greek cannabis
<PaNoULiS> only with water no chemicals
<PaNoULiS> only water and sun (sätt in smiley här)
<PaNoULiS> the best is natural
<lulzcrimi> oh outside+
<PaNoULiS> yes
<PaNoULiS> outdoor
<lulzcrimi> 1 year shit that plant must be huge
<lulzcrimi> like a tree almost ^^
<PaNoULiS> nah it was like 1.8 meters
<PaNoULiS> just like my height
<PaNoULiS> you smoke ? (sätt in smiley här)
<lulzcrimi> well, yeah only on weekends tho
<lulzcrimi> I won't get anything done otherwise
<lulzcrimi> lol
<PaNoULiS> hahaha
<PaNoULiS> im always high lol
<PaNoULiS> even at school i smoke in the wc
<PaNoULiS> lol
<lulzcrimi> oh lol
<PaNoULiS> we're like 10 guys
<PaNoULiS> in the wc and me rolling a big blunt
<PaNoULiS> @break time
<lulzcrimi> haha
<lulzcrimi> what strain you guys doing?
<PaNoULiS> i had my own plant 1 year it's greek cannabis
<PaNoULiS> only with water no chemicals
<PaNoULiS> only water and sun (sätt in smiley här)
<PaNoULiS> the best is natural
<lulzcrimi> oh outside+
<PaNoULiS> yes
<PaNoULiS> outdoor
<lulzcrimi> 1 year shit that plant must be huge
<lulzcrimi> like a tree almost ^^
<PaNoULiS> nah it was like 1.8 meters
<PaNoULiS> just like my height
Ni från cannabis-delen, ett år en planta i Greece, 1.8m? Hmm. Tror han vill "impa" på mig och åka ner till min ungdom (18-25 år) där "alla" har testat cannabis, vad tror ni?
Fortsättning nästa inlägg.. ->
Senast redigerad av ceph 2012-10-21 kl. 15:52.
Senast redigerad av ceph 2012-10-21 kl. 15:52.