Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-03-21, 09:20
  #25
Medlem
detta fungerar. juice jäser enkelt bara det står i rumstemperatur några timmar. minns föra året att jag lät en flaska juice stå framme medans jag jobbade och när jag kom hem så var det kolsyra i den. med andra ord så hade den börjat jäsa
Citera
2023-03-21, 09:52
  #26
Medlem
Man måste inte tillsätta socker, beroende på hur söt juicen är. När man glr vin på frukt, bär eller honung så brukar i varje fall jag aldrig någonsin tillsätta socker,det är ju lite att fuska och dessutom förstöra smaken tycker jag.

Vildjäsa (inte tillsätta jäst) funkar utmärkt men är opålitligt så ska man jäsa mycket så prova attt få ihop någon vettig jäststam i ett mindre kärl först och tillsätt i det stora när du bekräftat (med lukt och smak) att det är ok.

Men som många skrivit redan handlar ju detta om jäsning och inte bränning, olika saker. Bränning är när man koncentrerar alkoholen i ett vin/mäsk till starksprit.
Citera
2023-04-01, 13:59
  #27
Medlem
Multimedia-XLs avatar
Hembränning i fängelsen är möjligt och har gjorts, men det vanligaste är att göra ett slags vin med hjälp av juice, socker och vildjäsning, kan liksom tonåringar göra mäsk kan väll de på fängelsen också göra det!

Den enda "fängelsebrännaren" jag faktiskt har sett användas fungerar som en plastbrännare, bestod av en hink, en sopsäck och en hemmabyggd doppvärmare samt ett snöre för att knyta ihop säcken.

Men med tanke på att aktivt kol nog är svårt att få tag på, så smakar nog spriten urkas.
Citera
2023-04-07, 01:25
  #28
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multimedia-XL
Hembränning i fängelsen är möjligt och har gjorts, men det vanligaste är att göra ett slags vin med hjälp av juice, socker och vildjäsning, kan liksom tonåringar göra mäsk kan väll de på fängelsen också göra det!

Den enda "fängelsebrännaren" jag faktiskt har sett användas fungerar som en plastbrännare, bestod av en hink, en sopsäck och en hemmabyggd doppvärmare samt ett snöre för att knyta ihop säcken.

Men med tanke på att aktivt kol nog är svårt att få tag på, så smakar nog spriten urkas.

Du är inte direkt vild om du är i fängelse.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback