• 1
  • 2
2012-10-20, 22:37
Medlem
Dimpens avatar
Mitt abonnemang ska snart förnyas och telefon ingår.
Idag har jag iphone 4 och nästa var planerat bli en iphone 5.
Nu säger så gott som ALLA jag talar med att jag hellre bör välja Samsung.
Varför? Vad är fördelarna?
Öppen för alla vettiga förslag.
Och ja - mod kan flytta tråden eller pspperskorga den om den inte fyller kraven.
Citera
2012-10-20, 22:53
Medlem
Rhallas avatar
Här har du några av anledningarna. http://www.youtube.com/watch?v=A48A4J5qpYA
Du får helt enkelt en bättre lur och du slipper framstå som ett konsumentoffer.
Iphone 5 är ingen dålig lur, men köper du en ska du kunna motivera varför.
Citera
2012-10-20, 23:01
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhalla

Gillar de 50 argumenten.....
Verkar inte va så stor skillnad på iphone 4 och 5 så det motiverar att byta upp sig.
Har kikat på Samsung och ser många fördelar.
Svårt som inbiten iphonare att bara byta så där men som sagt - jag ser Samsungs fördelar.
Citera
2012-10-21, 00:28
Medlem
mask.i.ns avatar
Jag sitter i ungefär samma sitts som dig! Jag har haft iphone i ett antal år nu och är sugen på 5:an, men något får mig att ändå fundera på samsung. Skumt eftersom jag alltid har "hatat" samsung. Men den största anledningen till att jag inte ska byta märke "tror" jag är att ios och appstore är så mycket bättre i mitt tycke.
Citera
2012-10-21, 00:36
Medlem
Ingen ide att byta upp sig, du har redan 4an vilket är en bra mobil, appstore är överlägset mycket bättre än android market. 5an skiljer sig dessutom inte så mycket att det är värt o skaffa en helt ny lur. Ni samsung fanboys kan komma med hur många argument som helst men i slutändan så spelar de ingen roll då man som vanlig konsument inte använder telefonen till max och därför inte behöver alla extra quad procesorer eller vad den nu har
Citera
2012-10-21, 00:39
Medlem
Idag är det igen större skillnad på appstore och google play. Allt som finns till ios finns till android.

Ip 5 är inte dålig, men i jämförelse med Samsung galaxy s3 är den ganska vek. Jag gick från iPhone 4s till sgs3 och har inte ångrat mig en sekund.

Tänk på dessa saker när ni bestämmer er:

- iPhonen kostar 1500 kr mer. När ni köper en s3 får ni tillbaka 500 kr efter tre veckor.
- s3 har bättre prestanda, dualcore vs quadcore. Större skärm.
- Android är så mycket öppnare, slipper iTunes och en massa konverterande.
Citera
2012-10-21, 00:40
Medlem
J_Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhalla
edit
Citera
2012-10-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemlosk
Ingen ide att byta upp sig, du har redan 4an vilket är en bra mobil, appstore är överlägset mycket bättre än android market. 5an skiljer sig dessutom inte så mycket att det är värt o skaffa en helt ny lur. Ni samsung fanboys kan komma med hur många argument som helst men i slutändan så spelar de ingen roll då man som vanlig konsument inte använder telefonen till max och därför inte behöver alla extra quad procesorer eller vad den nu har

Hade du använt en 4, 8" hd skärm en dag hade du förstått alla som byter från mindre skärm till s3an. Jag skulle aldrig klara av en skärm på under 4" nu när jag är van vid s3an
Citera
2012-10-21, 00:45
Medlem
Har haft min iphone 5 i nån vecka nu och har redan tröttnat... Kör på samsung!
Citera
2012-10-21, 01:02
Medlem
HandzUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oz33
Hade du använt en 4, 8" hd skärm en dag hade du förstått alla som byter från mindre skärm till s3an. Jag skulle aldrig klara av en skärm på under 4" nu när jag är van vid s3an

helt rätt, jag gick från iphone 4, till acro s som har en 4,3" skärm, och fan nu skulle jag aldrig i livet gå tillbaka till en 3,5" skärm, den känns pytteliten, krav på min nästa mobil blir mist en 4,6" skärm
Citera
2012-10-21, 01:05
Medlem
Citat:

Du får jättegärna förklara varför appstore är 'överlägset mycket bättre' än Google Play. Många har påstått liknande, men aldrig någonsin kunnat motivera just varför det är så.
Citera
2012-10-21, 01:18
Medlem
AnusSeekers avatar
Citat:
Om alla hade haft det resonemanget så hade vi fortfarande använt mobiler som Nokia 3310.

TS: SG3 är överlägsen på så många punkter t.ex. att den är mycket mer öppen än vad iPhone 5 är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in