2012-10-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det totala förfallet och samhälliga söderfallet är oundvikligt. Men det blir bara värre ju längre man stretar mot. En jämförelse är ju Grekland som i sin enfald håller ut i stället för att ge sig och starta om.

Vi är i samma läge, men av andra orsaker. Och dessutom kan man fördröja sammanbrotten genom att kräva mer av den inhemska befolkningen. Högre skatter, mera jobb, högre pensionsålder, mindre pensioner.
Jag vill inte flytta från landet. Jag har i mitt yrkesverksamma liv bott mest utomlands. Jag vill nu bo och dö i det land jag föddes. Men jag vill bo i ett svenskt Sverige.

Våra kräk till politiker förstår bara en sak.
Skatt.
Så väga vägra skatt. Sluta jobba eller jobba mindre, köp så lite som det bara är möjligt.
Idka byteshandel.
Flytta ut på landet lev på det som man kan byta till sig, i stället för att jobba jaga och fiska. Byt jobb mot mat och svält ut politikersvinen. Om vi inte tar till extrema åtgärder nu kommer vi tvingas till ett än mer extremt förhållande . Krig. Det vill ingen ha.
Med förlorade skatteintäkter har vi snart det stora kaoset här och som fågel Fenix kan vi bygga ett land utan krig och utan dessa vidriga politiker som ställt till det för oss.
Då har inte du bidragit till det svenska samhället du nu värnar om.
Citera
2012-10-23, 09:19
Medlem
Korvensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuba-Cola
Tyvärr är det redan i stort sett kört för Sverige. Skadan är redan skedd. Sveriges ekonomi kommer snart att totalhaverera. Arbetslösheten kommer att öka. Islamiseringen kommer att öka. Välfärdssystemet kommer snart att vara helt nedmonterat för infödda etniska svenskar.

Det bästa du kan göra är att lämna landet. I stort sett vilket annat västland som helst är bättre då inget annat land i Europa har en sådan extrem invandring som Sverige i kombination med skyhöga bidragssystem. Skattesatsen är också lägre i de flesta andra västländer.

Jag tror tyvärr du har rätt... Sverige är rökt, det har bara börjat. Ekonomiska krisen är på väg hit också. Om man inte hade familj och barn så skulle jag dra. Finland eller Norge känns lockande, någonstans en bit ut på vischan. Men nu är det inte lika enkelt. Jag gör dock som andra här i tråden, ser till att inte jobba heltid, lägger istället tid på att skaffa alternativ istället för att tro att jag ska få pension - möjlighet att minska utgifter om det skulle knipa (jaga, fiska, odla, knarka ved, göra sprit själv osv). Känns som bättre investeringar när man ser hur politikerna håller på. Förstå hur mycket pengar man skulle kunna ge till pensionärer om man ser hur lång tid det tar innan dessa människor får jobb? 7 års pension per invandrare, det är jäkligt mycket pengar till pensionärer... Jag ser ju tydligt att staten inte kommer att prioritera mig då jag blivit äldre.

Sen tänker jag satsa mer på att tjäna svart. Om jag jobbar 50-75%, som höginkomsttagare, tycker jag att jag har gjort mitt vad gäller att dra in pengar till hårpiskan.
Citera
2012-10-23, 09:38
Medlem
Korvensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Det totala förfallet och samhälliga söderfallet är oundvikligt. Men det blir bara värre ju längre man stretar mot. En jämförelse är ju Grekland som i sin enfald håller ut i stället för att ge sig och starta om.

Vi är i samma läge, men av andra orsaker. Och dessutom kan man fördröja sammanbrotten genom att kräva mer av den inhemska befolkningen. Högre skatter, mera jobb, högre pensionsålder, mindre pensioner.
Jag vill inte flytta från landet. Jag har i mitt yrkesverksamma liv bott mest utomlands. Jag vill nu bo och dö i det land jag föddes. Men jag vill bo i ett svenskt Sverige.

Våra kräk till politiker förstår bara en sak.
Skatt.
Så väga vägra skatt. Sluta jobba eller jobba mindre, köp så lite som det bara är möjligt.
Idka byteshandel.
Flytta ut på landet lev på det som man kan byta till sig, i stället för att jobba jaga och fiska. Byt jobb mot mat och svält ut politikersvinen. Om vi inte tar till extrema åtgärder nu kommer vi tvingas till ett än mer extremt förhållande . Krig. Det vill ingen ha.
Med förlorade skatteintäkter har vi snart det stora kaoset här och som fågel Fenix kan vi bygga ett land utan krig och utan dessa vidriga politiker som ställt till det för oss.

Känner samma sak och har redan slagit in på den vägen, även om jag inte har samvete att smita helt från skatt. Jag är inte en sån som tycker att det är rätt att smita från skatt och skulle gladeligen betala skatt och kunna tänka mig att satsa mer på mitt arbete (som jag tycker mycket om) men det här handlar om överlevnad. Jag har ett ansvar för mig själv och min familjs framtid och då staten inte längre kan ta hand om oss, vilket den inte kommer att kunna göra framöver i den mån jag tycker den ska, så är jag tvungen att agera. Det är inte ett val jag är glad över att jag måste göra, jag skulle gärna vilja vara en vanlig svenssonknegare men det kommer inte att hålla. Politikerna har brutit kontraktet med medborgarna, det ser man tydliga exempel på i den här tråden.
Citera
2012-10-23, 09:43
Medlem
jonkoping83s avatar
Man kan liksom fundera hur det är ställt i Sveriges ledning då man beslutar att ta in mycket invandrare, för att sedan öka bidrag och inte ha ett komplett system för att sätta dem i utbildning och arbete. Stora risker med detta.. Och vi har inte en bra situation för Sveriges ungdomar heller i framtiden. När ska man vakna upp?
Citera
2012-10-23, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Någon som vet namnet på denna mamma?

Alla ensamma mammor och pappor som arbetar - vill du ha namnen på dem??
Citera
2012-10-23, 10:41
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
När ska man vakna upp?

Senast vid nästa lågkonjunktur kommer svensken vakna upp. På sikt kan det dock vara för sent då bidragsberoende invandrare mer och mer blir en viktig målgrupp i valen. USA visar hur en demografisk förändring har ändrat förutsättningarna inför presidentvalet. Den ökande andelen hispanics och afroamerikaner har gjort att bidragsivrarna inom Demokraterna har vunnit i flera stater som tidigare dominerades av frihetslängtande Republikaner.
Citera
2012-10-23, 11:02
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CozyMinarchist
Megalomaniac uttryckte sig kanske en aning hastigt och med en kanske inte helt önskvärd ton. Han/Hon har dock rätt i sak. Du kan inte ha bidrag som överstiger en implicit minimilön för då vägrar helt sonika någon att ta jobbet. I vår bidragskult till land så svingas det dock vilt med argumentet solidaritet, dvs de som inte har jobb ska kunna ha i princip samma levnadsstandard som de som jobbar. Problemet med det argumentet ur ett nationalekonomiskt perspektiv borde en 5-åring kunna förstå sig på. Vidare så har jag alltid undrat vad som är så solidariskt med att staten stjäl ifrån person 1 för att ge till person 2 och självklart behålla en liten del av stöldgodset själv.
Megalomaniac uttrycker sig säkert som han har förstånd till. Nu har jag lite svårt att uttala mig om den ensamstående mamman i fråga. Jag vet ju inte vad hon har för kstnader, men inte fan är det billigt att uppfostra tre barn på egen hand. Frågan om varför vi betalar skatt är väl däremot ganska enkel. Det beror på att vi har ett samhälle, ett samhälle som många av oss vill kalla välfärdssamhälle. Vi vill ta hand om varandra. Om man inte vill bo i ett samhälle där man tar ansvar för andras väl och ve så finns det tyvärr gott om andra länder att välja på. Tidigare i år så var jag i ett där folk sålde sina barn för att klara sig. Är det så du vill att denna mamman ska göra?
Citera
2012-10-23, 11:21
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Megalomaniac uttrycker sig säkert som han har förstånd till. Nu har jag lite svårt att uttala mig om den ensamstående mamman i fråga. Jag vet ju inte vad hon har för kstnader, men inte fan är det billigt att uppfostra tre barn på egen hand. Frågan om varför vi betalar skatt är väl däremot ganska enkel. Det beror på att vi har ett samhälle, ett samhälle som många av oss vill kalla välfärdssamhälle. Vi vill ta hand om varandra. Om man inte vill bo i ett samhälle där man tar ansvar för andras väl och ve så finns det tyvärr gott om andra länder att välja på. Tidigare i år så var jag i ett där folk sålde sina barn för att klara sig. Är det så du vill att denna mamman ska göra?
Problemet är inte huruvida det är billigt eller dyrt att uppfostra barn. Problemet är att det inte finns något incitament att jobba (och betala skatt) om man kan få ut lika mycket eller mer i bidrag som man skulle få i lön. Speciellt inte om stora delar av bekantskapskretsen också är hemma hela dagarna och kan umgås (d.v.s. att man eliminerar de sociala fördelarna med att jobba). Och då har man inte ens räknat med värdet av att inte behöva jobba, att kunna vara hemma hela dagarna och disponera sin tid fritt.
Citera
2012-10-23, 11:48
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Sverige kan och ska inte ta hand om och erbjuda svensk välfärd och standard genom bidrag åt t.ex. afrikas eller mellanösterns medborgare som söker sig hit för att höja sin levnadsstandard och samtidigt skicka hem pengar till de släktingar som finns kvar i hemlandet.
Det är inte svenska politikers uppdrag och uppgift att utan det är ett svek mot det svenska folket av monumentala proportioner.
Det är mycket enkelt.
Citera
2012-10-23, 12:30
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jaha så det är det det bottnar i. Hon är invandrare. Det handlar alltså inte om själva bidraget, det handlar om att hon kommer från ett annat land. Det är samma gamla vanliga hatdebatt. blää...
Citera
2012-10-23, 13:17
Medlem
WORD! Bra skrivet!
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Jag ser dagligen massor av nysvenskar som är hopplösa fall. De kan varken läsa eller skriva, förstår inte ett ord engelska eller svenska. De är ofta svårt invalidiserade rent fysiskt och traumatiserade psykiskt, på flykt undan terror och krig och svält. Dessutom i regel förtryckta av religion och stenålderskultur, och svårt härjade av interna konflikter inom sin egen etnicitet. Det är alltså dessa grupper som enligt svenska politiker ska bygga det nya Sverige och säkra det framtida välståndet i Svea rike?!

Behovet av sjukvård, tandvård och utbildning för dessa grupper är ENORMT men utsikterna för att de någonsin ska kunna försörja sig själva och bidraga till samhällets utveckling är verkligen minimala. De kommer alltid att vara bidragsberoende i väldigt hög omfattning och kosta svenska samhället enorma summor. Jag ser hur Stat&Kommuner, Arbetsförmedlingar, Migrationsverk, Landsting, Skatteverk m.fl. anställer mängder av personal för att ta hand om dessa horder av nysvenskar, och denna personal arbetar verkligen arslet av sig för att se till att nysvenskarna får det så bra som möjligt materiellt sett. Inte en chans att nysvenskarna med denna personals hjälp missar ett enda bidrag, eller en enda förmån. Personalen tävlar i att hjälpa nysvenskarna och den som lyckas bäst med att skänka bort Sverige till nysvenskarna blir befordrad. Och allt finansieras av skattemedel.

Det måste ju koka i varenda svensk småföretagare som måste betala 55-60% i skatt och som tvingas småfiffla i bokföringen för att få ekonomin att gå ihop. Det måste vara upprörande för fattiga pensionärer som ska klara sig på 7000 kr i månaden och för de svenskar som förvägras den vård, t.ex. höftoperationer, de har rätt till och får halta fram med käpp och kryckor bäst de kan. Alltmedan nyanlände benskadade Muhammed glider förbi i sin nya permobil med solbrillor och senaste smartphonen i högsta hugg. Det måste också svida för den svenska barnfamlijen som aldrig får pengarna eller tiden att räcka till, när de ser hur mycket tid och pengar och kapital som öses över nysvenskarna och deras barn. Och ju fler barn nysvenskarna skaffar, ju mer pengar får de i bidrag - vilket de är snabba att inse - och samtidigt förstår de att det är otroligt svårt att få ett riktigt arbete på den tuffa svenska arbetsmarknaden. Så den bästa försörjingen får de genom att skaffa fler barn - så man kan faktiskt med fog säga att de får betalt av svenska staten för att knulla. Men att betala för att knulla är ju förbjudet enligt en annan svensk lag, så jag får det inte att gå ihop. Kanske man borde låsa in hela Försäkringskassan på Kumla för alla barnbidrag och föräldrapenningar de betalar ut, som indirekt främjar rena bordellverksamheten. Och medan gökandet fortgår i Svedala, så gnuggar Annie Lööf händerna med den perversa vision om 30 miljoner nysvenskar i Sverige som hon dillar om. Att världen som helhet lider av sjuk jävla överbefolkning och att barnfödandet borde begränsas talas detb tyst om.

Det finns ca 9 miljarder människor i världen. Av dessa lider säkerligen minst 2-3 miljarder människor av fattigdom, svält, krig, terror eller förtryck av mycket allvarlig art. Sverige kan banne mig inte rädda världen från elände genom att tillåta massinvandring! Problemen i dessa länder måste lösas på plats. Det blir bättre, billigare, effektivare och betydligt mindre konflikter och främlingshat. En ren win-win situation.

Tro det eller ej, men jag är inte en gnutta rasist. Jag tror inte att nåt folkslag är genetiskt överlägsen nån annan. Alla människor har lika värde, men det innebär inte att jag är beredd att offra det svenska välståndet och det svenska folkhemmet och den svenska kulturen till förmån för någon annan.
Citera
2012-10-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Underhållet betalas av pappan i dessa fall, när det gäller invandrade parasiter så är det inte pappan som betalar underhållet, det är jag rätt säker på, sen får inte en svensk som arbetar över 4000 i bostadsbidrag heller.
Varför nyanlända parasiter får 11.000 i ersättning är också en gåta, det är mer än vad många sjuk/pensionärer får.
Jag är 60 år och sjukpensionär efter en olycka på jobbet,Jag får ut 10343 kronor i månaden.Jag har arbetat i 30 år och studerat(med studielån som betalats tillbaka)i 16 år(inkl.9 år i grundskola)Undrar om jag oxå kan få del av dessa penningar,skulle vara välbehövligt men jag är ju svensk så det funkar nog inte.Sverige är skjutet i sank av dessa kulturberikares beskyddare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in