2012-10-23, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JasonV
Ja varför jobba i sverige,skall jobba halvtid för att sänka min skatt och bidraga lite mindre.
Flyttar utomlands om ett antal år.
Har tröttnat på vår förda politik.
Gör som Ingvar Kamprad och de som har råd. Flytta utomlands, men ha kvar en sommarstuga i Sverige...
Citera
2012-10-23, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cuba-Cola
Helt rätt beslut! Jag orkar inte ens vänta några år. Har bestämt mig för att dra under det kommande året. När jag fattade beslutet föll en stor tung sten från mitt hjärta och jag kände mig genast som en helt ny fri (nygammal) människa. Jag blev inombords den man var för ca 20-30 år sedan innan allt gick käpprätt åt helvete i Sverige.
Tänk på oss stackare som är kvar. Rösta via post när det är dags
Citera
2012-10-23, 01:45
Medlem
Cuba-Colas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Tänk på oss stackare som är kvar. Rösta via post när det är dags

Självfallet! Rösträtten säger man aldrig upp.
Citera
2012-10-23, 01:50
Medlem
GanjaFarfars avatar
Hur skriver man som Svensk vit man upp sig för att få detta bidrag? När man ser dessa siffror så vill man ju fan aldrig jobba igen!
Citera
2012-10-23, 02:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RikStim49
Det här har jag vetat länge. Helt sjukt hur mycket dem kan kvitta ut. Saknar ord för denna förolämpning mot skattebetalarna.

Jag skulle hemsk gärna vilja veta HUR länge dem får denna summa. På nått sätt har jag för mig att när dem blir svenska medborgare, så får dem börja leva på social bidrag.

Kan tänkas att när dem går från 21.000 till 7.000 så kan det bli lite stökigt i social kontoret.

Kan någon bekräfta hur länge dem får +21.000!?.

Kom och tänka på denna video när jag väl skrev av mig ^^

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_wn9Qca87-0
Vet inte exakt hur länge. Men det tar 7 år för den genomsnittliga invandraren att börja försörja sig.
Så minst sju år av olika bidrag, SFI-kurser osv.

Ensamkommande barn är den mest kostsamma gruppen. De kostar mellan 2000-6000 per dygn! alltså en bra bit över 500 000/året för varje så kallat barn! Inte konstigt att det är ont om pengar i samhället. Miljonerna bara kastas ut. Dessutom får kommunerna tiotusentals miljoner som tack för att de tar emot dessa skäggbarn.

När man sedan läser på friatider.se och avpixlat.info att det begås mordbränder och knivskärningar på ett stort antal av boenden samt att de klagar på bla mobiltäckningen. Då förstår man att de nog inte är så skyddsbehövande som Regeringen påstår.
Senast redigerad av Borglig 2012-10-23 kl. 02:14.
Citera
2012-10-23, 02:10
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Hur skriver man som Svensk vit man upp sig för att få detta bidrag? När man ser dessa siffror så vill man ju fan aldrig jobba igen!

Det är lugnt. Siffrorna är bara hjärnspöke.
Det finns bidrag så klart, men det finns ingen som plockar ut så mycket.

Du kan börja söka jobb igen
Citera
2012-10-23, 02:16
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Det är lugnt. Siffrorna är bara hjärnspöke.
Det finns bidrag så klart, men det finns ingen som plockar ut så mycket.

Du kan börja söka jobb igen

Det verkar ju uppenbarligen som att det är möjligt att plocka ut dessa bidrag, så att någon sate gör det tvekar jag inte en sekund på.

Att man däremot som Svensk man inte kan komma upp ens i halva summan är väl bara att finna sig i.
Otur dock för mig som precis tänkte ge chefen ett mysigt nattsamtal, får väl lugna mig tills bidraget är säkrat ändå
Citera
2012-10-23, 02:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Det verkar ju uppenbarligen som att det är möjligt att plocka ut dessa bidrag, så att någon sate gör det tvekar jag inte en sekund på.

Att man däremot som Svensk man inte kan komma upp ens i halva summan är väl bara att finna sig i.
Otur dock för mig som precis tänkte ge chefen ett mysigt nattsamtal, får väl lugna mig tills bidraget är säkrat ändå
Hen var ironiskt. Klart så många som möjligt tar var de kan. Finns även män som fixar en egen lägenhet och plockar ut 16 000 ca genom att skilja sig på låtsas . Så då har familjen 38 000 SKATTEFRITT!!!
Citera
2012-10-23, 02:32
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuba-Cola
Tyvärr är det redan i stort sett kört för Sverige. Skadan är redan skedd. Sveriges ekonomi kommer snart att totalhaverera. Arbetslösheten kommer att öka. Islamiseringen kommer att öka. Välfärdssystemet kommer snart att vara helt nedmonterat för infödda etniska svenskar.

Det bästa du kan göra är att lämna landet. I stort sett vilket annat västland som helst är bättre då inget annat land i Europa har en sådan extrem invandring som Sverige i kombination med skyhöga bidragssystem. Skattesatsen är också lägre i de flesta andra västländer.

Det är ju sinnesjukt att du kan arbeta 60 timmar i veckan men du ska inte få någon möjlighet att tjäna mycket pengar på det, staten går in och stjäl pengar för att kunna försörja invandrare.

Se skillnaden på invandrare och flyktingar hade vi i Sverige endast tagit emot flyktingar och riktiga arbetskraftsinvandrare då hade det inte varit några problem idag, då hade vi inte lagt 50 miljarder på bidrag varje år, det hade funnits lägenheter runt våra storstäder till unga svenskar, studenter samt till de som får jobb i städerna.

Men pga att 90% av de som har kommit till Sverige är bidragsinvandrare och inte flyktingar så sitter Sverige i skiten. Det har drabbat våra barn, våra sjuka och arbetslösa under lång tid genom alla dessa nerdragningar i offentlig verksamhet. Nu kommer det även att drabba framtida pensionärer.

Pensionspengarna räcker inte enligt SVT dokumentär:
https://www.flashback.org/t1988835
Citera
2012-10-23, 04:57
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Vet inte exakt hur länge. Men det tar 7 år för den genomsnittliga invandraren att börja försörja sig.
Så minst sju år av olika bidrag, SFI-kurser osv.

Hmm, jag har nu läst det där om ett genomsnitt på 7 år på flera ställen under sista tiden, varav senast var i en tidning. Jag tvivlar dock på att det är korrekt, för jag har alltid hört tidigare att det tar 7 år för hälften av invandrarna att ta sig in på arbetsmarknaden. Det är inte genomsnittet, för det är inte så att alla i den andra hälften har fått jobb efter 14 år. En del tar sig ju aldrig in på arbetsmarknaden, så jag misstänker att det är i första hand därför man använder begreppet "hälften", istället för "i genomsnitt".
Citera
2012-10-23, 07:56
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hmm, jag har nu läst det där om ett genomsnitt på 7 år på flera ställen under sista tiden, varav senast var i en tidning. Jag tvivlar dock på att det är korrekt, för jag har alltid hört tidigare att det tar 7 år för hälften av invandrarna att ta sig in på arbetsmarknaden. Det är inte genomsnittet, för det är inte så att alla i den andra hälften har fått jobb efter 14 år. En del tar sig ju aldrig in på arbetsmarknaden, så jag misstänker att det är i första hand därför man använder begreppet "hälften", istället för "i genomsnitt".

Finns trådar kring detta, men en Somalier med IQ 68 i snitt blir ALDRIG anställd på någon privat arbetsplats. IQ 68 är gränsen för retarderad. Vad skall en sådan person göra ÖHT ? Klarar knappt av sopa gatan. Körkort som är krav för många anställningar ? Glöm det, en Somalier kan inte tolka skyltar, ligger i generna. Blir så jävla förbannad när man hör Erik Obehaglig stå och blåljuga i tv-rutan... 600000 går till jobbet ? Visst men inga invandrare.
Senast redigerad av Mullret 2012-10-23 kl. 07:57. Anledning: felstav
Citera
2012-10-23, 08:47
Medlem
Det totala förfallet och samhälliga söderfallet är oundvikligt. Men det blir bara värre ju längre man stretar mot. En jämförelse är ju Grekland som i sin enfald håller ut i stället för att ge sig och starta om.

Vi är i samma läge, men av andra orsaker. Och dessutom kan man fördröja sammanbrotten genom att kräva mer av den inhemska befolkningen. Högre skatter, mera jobb, högre pensionsålder, mindre pensioner.
Jag vill inte flytta från landet. Jag har i mitt yrkesverksamma liv bott mest utomlands. Jag vill nu bo och dö i det land jag föddes. Men jag vill bo i ett svenskt Sverige.

Våra kräk till politiker förstår bara en sak.
Skatt.
Så väga vägra skatt. Sluta jobba eller jobba mindre, köp så lite som det bara är möjligt.
Idka byteshandel.
Flytta ut på landet lev på det som man kan byta till sig, i stället för att jobba jaga och fiska. Byt jobb mot mat och svält ut politikersvinen. Om vi inte tar till extrema åtgärder nu kommer vi tvingas till ett än mer extremt förhållande . Krig. Det vill ingen ha.
Med förlorade skatteintäkter har vi snart det stora kaoset här och som fågel Fenix kan vi bygga ett land utan krig och utan dessa vidriga politiker som ställt till det för oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in