2012-10-20, 21:42
Medlem
Jag vet inte om jag lagt dehär rätt nu men antar att mod flyttar den om det är fel? (Ny)

Jag kan absolut ingenting om datorer eller sådär men jag ska försöka uttrycka mig så tydligt som möjligt.

Lånade min pappas macbook som han är vääääldigt rädd om, satt o kollade på debatt och hel plötsligt så stannar allting o bara helt laggar fast, det blir inte bra igen så jag stänger av datorn genom att hålla in stänga av knappen bara. Sen när jag ska sätta på datorn igen så kommer jag till en helt stenålders windows-startsida, alltså ni vet där det finns ''start'' nere i vänstra hörnet o det är en grön kulle som bakrundsbild. SÅ SKA DET JU INTE VARA? har jag förstört skiten? vad ska jag göra?

kunde btw välja på några alternativ i början, innan jag gick vidare till startsidan, typ att trycka f3 o så men jag tryckte bara enter så kom jag dit.
Citera
2012-10-20, 21:48
Medlem
tzjs avatar
Din pappa har installerat windows på sin Mac och har den partitionen som automatisk startskiva helt enkelt. Inga problem och ingen fara. Starta om datorn och håller nere tangenten: alt samtidigt.

Då kommer du se 2 st hårddiskar på skärmen. Välj startskiva med piltangenterna och klicka på Enter när du valt Mac OS-disken. Den kan heta Lion också eventuellt.
Citera
2012-10-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Din pappa har installerat windows på sin Mac och har den partitionen som automatisk startskiva helt enkelt. Inga problem och ingen fara. Starta om datorn och håller nere tangenten: alt samtidigt.

Då kommer du se 2 st hårddiskar på skärmen. Välj startskiva med piltangenterna och klicka på Enter när du valt Mac OS-disken. Den kan heta Lion också eventuellt.

ÅH gud va bra, tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in