2012-10-20, 14:52
Medlem
Kanske någon av er vet lite mer vad som hänt, angående en försvunnen man, hemmahörande ursprungligen från Afrika, som var boendes i Björklinge utanför Uppsala. Han var en bekant till mig och jag gillade honom som person, därför vill jag få mer vetskap i vad som hände.

Jag vet så mycket som att han hade löst en enkel biljett med Ålandsbåten och sedan aldrig kom tillbaka hem mer. Detta var förra veckan. Tog han självmord eller vad hände? Tidningarna rapporterar ju inte självmord enligt policy så det är svårt att få reda på fakta om detta. Eller hände något annat?

Någon som vet?

Vill inte uppge hans namn ännu, vet inte om ni brukar göra det. Han arbetade som postanställd i Uppsala-trakten. Dom som det berör vet nog vem jag menar.

Han har två barn som fortfarande är i tonåren så sköt eventuella kommentarer snyggt.
Citera
2012-10-20, 15:22
Medlem
Media rapporterar sällan om självmord förutsatt att ett självmord är det enda som skett. Om någon hoppar framför tåget och det är det första personen gör för att göra sig känd för sin omvärld skriver man sällan om det, men om självmordet föranleds av ett i media uppmärksammat försvinnande kan man kommentera det. Oftast genom att skriva att polisen inte misstänker något brott och sedan inte precisera med att en sjukdom tros vara dödsorsaken, eller genom att helt enkelt skriva att man misstänker självmord. Det blir vanligare, men som sagt skrivs det sällan om "bara" självmord av personer som det inte skrivits om innan.

Fråga din kompis familj om dom hört något, det är nog det enklaste.
Citera
2012-10-21, 08:39
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
En tråd om någon som är försvunnen funkar nog bättre under Försvunna Personer än Olyckor.

// Mod
Citera
2012-10-22, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
En tråd om någon som är försvunnen funkar nog bättre under Försvunna Personer än Olyckor.

// Mod

Jag underdrev nog det faktum att han med all sannolikhet är död. Missförstå inte det. Snacket som går handlar inte om huruvida han skulle ha flytt någon annanstans eller så... De kända omständigheterna kring hans person och hur hans "försvinnande" kom till visar med all sannolikhet på självmord. Dock är det ingen som pratar i nuläget även om en hel del kan antas veta mer. Jag hoppades på att några här på forumet som kände till honom lokalt vet någonting. (Skulle personligen gissa på att det borde finnas ett avskedsbrev eller liknande vilket skulle klargöra hans öde men det lär inte bekanta/allmänheten få reda på).
Citera
2012-10-26, 20:18
Medlem
SoTireds avatar
Om du är vän till familjen så prata med dom.
Tråden är nog överflödig eftersom det sannolikt handlar om ett självmord.
Citera
2013-01-13, 23:02
Medlem
Om det är han jag tror att det handlar om så begick han självmord, ja. Jag är inte 100% säker på att det är samma det handlar om, men att två pers ifrån U-a trakten köper en enkelbiljett med en åldansfärja och försvinner så tätt inpå varandra låter inte så troligt.
Citera
2013-03-06, 14:15
Medlem
.

Ta pm om du vill veta
Senast redigerad av Spatte70 2013-03-06 kl. 14:20. Anledning: Risk till autning
Citera
2013-03-06, 19:38
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aliensson
Kanske någon av er vet lite mer vad som hänt, angående en försvunnen man, hemmahörande ursprungligen från Afrika, som var boendes i Björklinge utanför Uppsala. Han var en bekant till mig och jag gillade honom som person, därför vill jag få mer vetskap i vad som hände.

Jag vet så mycket som att han hade löst en enkel biljett med Ålandsbåten och sedan aldrig kom tillbaka hem mer. Detta var förra veckan. Tog han självmord eller vad hände? Tidningarna rapporterar ju inte självmord enligt policy så det är svårt att få reda på fakta om detta. Eller hände något annat?

Någon som vet?

Vill inte uppge hans namn ännu, vet inte om ni brukar göra det. Han arbetade som postanställd i Uppsala-trakten. Dom som det berör vet nog vem jag menar.

Han har två barn som fortfarande är i tonåren så sköt eventuella kommentarer snyggt.

Hur gick det med sökandet efter din kompis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in