2025-12-16, 15:43
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Om det hade lönat sig att vara gentleman hade såklart alla män försökt vara det.

Fast jag tror att vara en "falsk gentleman" däremot kan vara hyffsat bra om man vill ta sig ett dopp i lårviken då och då. Alltså agera som en gentleman ända till kärringen känner sig trygg och avslappnad, sen byter man karaktär.
Citera
2025-12-17, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Det finns också gentle men.

Gentle: mild, varsam, mjuk, blid, snäll

Uppfattar kvinnor dig som snäll, för det du skriver om kvinnor här är väl inte snällt?
Citera
2025-12-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevantinfo
Knip din jävla käft och sära istället

Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Du letar helt enkelt på fel ställen. Du är en av de där tjejerna som tror att man kan knulla alfahannarna och sen förvänta sig att dom ska bry sig om dig när natten är slut. En alfahanne rör sig alltid vidare.

Vi andra, gammeldags gentlemannamässiga killar, sitter tillsammans i gäng och röker pipa och dricker whisky. Du kommer inte hitta oss av en slump, såvida du inte träffar oss genom arbete/utbildning/hörnen av krogen. Vi må inte betala på första dejten (jämställdhet är trots allt en nutidens dygd), men vi kommer behandla x-kromosomen med den respekt en sådan förtjänar, vi kommer hålla uppe dörrar, och vi kommer låna er vår jacka en kall vinterdag medans vi själva fryser.
Och här bevisade ni hennes tes.

Ibland måste man
Citera
2025-12-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast jag tror att vara en "falsk gentleman" däremot kan vara hyffsat bra om man vill ta sig ett dopp i lårviken då och då. Alltså agera som en gentleman ända till kärringen känner sig trygg och avslappnad, sen byter man karaktär.
Aha, du menar som en psykopat? Exakt så går nämligen en sådan tillväga.

Trevligt att du visar dina färger ju. Det borde du göra även under dejtingstadiet.
Citera
2025-12-17, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickDoohan
Uppfattar kvinnor dig som snäll, för det du skriver om kvinnor här är väl inte snällt?

Ja, många kvinnor uppskattar mig.
Citera
2025-12-17, 11:48
Medlem
LKKINGENs avatar
Hade en man träffat en söt, snäll, mysig och rolig kvinna så hade han med all säkerhet gjort allt han kan för att få parbilda med henne.
Så om detta inte inträffar är det snarare så att den reaktionen du möter hos män är vad du får dem att vilja ge.
Citera
2025-12-17, 11:52
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brette
Aha, du menar som en psykopat? Exakt så går nämligen en sådan tillväga.

Trevligt att du visar dina färger ju. Det borde du göra även under dejtingstadiet.

Du verkar vara en snubbe som nöjer dig med en kram och en klapp på kinden där du står och spelar gentleman i din dubbelknäppta kavaj och kravatt i halsen efter att du bjudit på en helkväll? Sån var inte jag.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-12-17 kl. 11:56.
Citera
2025-12-17, 11:52
Medlem
Jag var ute på en pubrunda med ett gäng på jobbet och en kvinna överöste mig med öl, vin samt drinkar och lät inte mig betala en droppe.

Hur ska man tolka detta, feminism i sitt esse?
Citera
2025-12-17, 12:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solna-Turken
Jag var ute på en pubrunda med ett gäng på jobbet och en kvinna överöste mig med öl, vin samt drinkar och lät inte mig betala en droppe.

Är du säker på att det inte var en transvestit då? De kan grumla ditt omdöme genom att kröka ner dig och sen blir det "efterfest" i hens dubbelsäng.
Citera
2025-12-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är du säker på att det inte var en transvestit då? De kan grumla ditt omdöme genom att kröka ner dig och sen blir det "efterfest" i hens dubbelsäng.
Ganska säker, för kvinnan är känd och håller på med filmproduktion. Det finns inga uppgifter att hon föddes som pojke.
Citera
2025-12-17, 13:00
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ganska säker, för kvinnan är känd och håller på med filmproduktion. Det finns inga uppgifter att hon föddes som pojke.
Var det enbart dig hon bjöd?

Hur som helst gäller väl att blyga snälla killar inte får ligga fortfarande!
Detta börjar bli en klassiker:
https://www.dailymail.co.uk/lifestyle/article-4224624/Social-media-pities-guy-friend-zone.html

Kan ju iofs vara ett skämt!
Citera
2025-12-17, 13:13
Medlem
Kleiners avatar
WOW vilken kvinna. Så modigt av henne

Nej, nu driver ja med dig. Tror snarare på desperation i sitt esse eller ett psykfall.

En sann feminist har inget behov att motbevisa män vid att beter sig som en man.

Citat:

Senast redigerad av Kleiner 2025-12-17 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in