• 1
  • 2
2012-10-18, 08:37
Bannlyst
Ur SVT text
Vad säger ni? är detta en dåre eller en samordnad politisk sabotagekampanj? (möjligtvist vänsterifrån isf)

Nån som har mer info? Och vilka är de kända kvinnorna, politiker eller från artisthållet?
Citera
2012-10-18, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Ur SVT text
Vad säger ni? är detta en dåre eller en samordnad politisk sabotagekampanj? (möjligtvist vänsterifrån isf)

Nån som har mer info? Och vilka är de kända kvinnorna, politiker eller från artisthållet?
Hotat bla Isabella "Blondinbella" Löwengrip. Han ville stycka henne och steka hennes bröst i smör.
http://www.gp.se/nyheter/1.1100142--...n-kannibalism-
Han har skrivit brev i Jonas Ransgårds namn.
Han lär även varit socialdemokratisk valarbetare.
Citera
2012-10-18, 11:41
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedygonza
Hotat bla Isabella "Blondinbella" Löwengrip. Han ville stycka henne och steka hennes bröst i smör.
http://www.gp.se/nyheter/1.1100142--...n-kannibalism-
Han har skrivit brev i Jonas Ransgårds namn.
Han lär även varit socialdemokratisk valarbetare.
Det låter som den som hotade SD-kvinnor, bl a Therese Borg. Hon skulle också få brösten stekta i smör om jag inte minns fel.
Citera
2012-10-18, 11:45
Medlem
Några utdrag från den gp+ låsta artikeln

Brev med döds- och våldtäktshot skickades till kvinnor i Jonas Ransgårds (M) namn. Samtidigt fick journalister och politiker arga meddelanden från signaturen Jack och Frida. En socialdemokratisk valarbetare har erkänt att han skickade breven.

I förra veckan greps mannen av polisen. Han släpptes senare men är nu misstänkt för att ha skickat ett stort antal anonyma brev, en del rena hot, under drygt ett års tid. Mannen är i 30-årsåldern och bor i Göteborg. Han är aktiv som val- och kampanjarbetare för Socialdemokraterna här och syns ofta i sociala medier.

Men inte ens mannens egna partikamrater undgick att få meddelanden från 'Jack och Frida.' När Johan Büser, ordförande i SSU Göteborg, tog ställning för att krogarna ska ha öppet till fem i Göteborg uppmanades han att hålla 'låg profil.'

Mannen är både misstänkt för breven till kvinnorna och 'Jack och Frida'-breven.

GP har pratat med den socialdemokratiska val- och kampanjarbetaren som låter mycket ångerfull. Han säger att han aldrig haft ett politiskt uppdrag förpartiet, men att han tagit time out från sitt ideella engagemang.

Bland de kända mediekvinnorna nämns specifikt Blondinbella, Margret Atladottir och Tyra Sjöstedt
Senast redigerad av Hmm... 2012-10-18 kl. 11:46. Anledning: formattering
Citera
2012-10-18, 12:03
Medlem
Gestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmm...
Mannen är i 30-årsåldern och bor i Göteborg. Han är aktiv som val- och kampanjarbetare för Socialdemokraterna här och syns ofta i sociala medier.

Då borde det inte vara så svårt att lista ut vem det är.
Citera
2012-10-18, 16:34
Medlem
Tycker synd om de drabbade kvinnorna och om Jonas Ransgård, han verkar vara en sympatisk person. Riktigt lågt av den politiske motståndaren att hota i någon annans namn.

Någon i Göteborgspolitiken eller i S-sfären måste veta vem denna (s)tjärna är!
Citera
2012-10-18, 17:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gestalt
Då borde det inte vara så svårt att lista ut vem det är.

Det är speciellt en kille som utmärkt sig framförallt i GPs kommentarsfält, men jag kan inte komma på vad han heter. Skall söka lite och se om jag hittar något.
Citera
2012-10-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Tycker synd om de drabbade kvinnorna och om Jonas Ransgård, han verkar vara en sympatisk person. Riktigt lågt av den politiske motståndaren att hota i någon annans namn.

Någon i Göteborgspolitiken eller i S-sfären måste veta vem denna (s)tjärna är!
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....er-hela-landet
Citera
2012-10-18, 18:54
Medlem
alleuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är speciellt en kille som utmärkt sig framförallt i GPs kommentarsfält, men jag kan inte komma på vad han heter. Skall söka lite och se om jag hittar något.

Marcus eller Mattias och något son-namn. Från Småland och skulle flytta till Gbg hösten 2011.
Försvarade 'sina vänner' sossarna med näbbar och klor, när debatten om muthärvorna gick het förra året.
Han har tidigare tillhör något alliansparti...

Mycket som stämmer med honom.
Citera
2012-10-18, 20:00
Medlem
ICA-muppens avatar
Vem är sossen från Göteborg som skickar hotbrev?

Såg just på nyheterna att en sosse i Göteborg under nåt års tid skickat ett flertal hotbrev till tjejer runt om i landet.

Är det någon som vet vem han är?
Har sökt och letat på forumet utan resultat.

Ingen politisk diskussion nu tack.
Bara allmänt flum kring brottet, varför gjorde han så? Hur tänkte han?
Vilka var offren? Hur kände dem? Lämpligt straff osv.

Kanske någon till och med vet vad som stod i breven...
Senast redigerad av ICA-muppen 2012-10-18 kl. 20:10.
Citera
2012-10-18, 20:11
Medlem
Med tanke på texten i ett av breven så verkar han inte varit en höjdare på svenska. Jag skulle vilja höra Annelie Hulten angående detta?
Citera
2012-10-18, 22:43
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleux
Marcus eller Mattias och något son-namn. Från Småland och skulle flytta till Gbg hösten 2011.
Försvarade 'sina vänner' sossarna med näbbar och klor, när debatten om muthärvorna gick het förra året.
Han har tidigare tillhör något alliansparti...

Mycket som stämmer med honom.

Jag tittade på hans facebook/blogg och om jag inte minns fel så var han från Växjö-trakten och är adopterad. Jag tror förnamnet är Marcus men det går inte längre att söka i GPs kommentarer eftersom de tog bort det mesta av dem förra året.

Undras om det inte är han här: http://www.smp.se/personligt/fodelse...ber(929033).gm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in