Citat:
Ursprungligen postat av som-ali
Lite tudelad i den här frågan.
Visst att stalka någon är fel, inget snack om saken och allra helst när personen inte vill bli utsatt och även polisanmäler missfostret. Men varför måste vissa människor alltid vilja synas, höras och blogga om precis allt som egentligen är privat. Varför väljer denna Bonde-susanne att ställa upp i Tv och blogg och facebooka om hon nu vill bli lämnad ifred. Jag köper helt enkelt inte att Bonden är ett offer. Ialla fall inte i detta ärendet. Jag tyckte det skrek attention-whore om hela henne. Hade jag varit som Hasse och de andra så hade jag sagt till henne att ge fan i att blogga, stäng ner din förbannade facebook, skaffa hemlig adress och flytta till norrland.
Sen råder det ju ingen tvekan om att denna stalkern var det något extremt fel på. Tydligen fattade rättsväsendet det också och hoppas bara att läkarna också inser detta så de inte släpper ut han i friheten igen.
Personligen så hade jag eller någon i familjen blivit utsatt så är jag övertygad om att jag hade plockat fram Glocken och tömt magasinet i den som stalkat mig. Efter fyra år så börjar man ju bli lite små irriterad och allra helst om snuten inte vill hjälpa en. Bättre att ta några år på "spjället" och veta att fanskapet är dörr när man sen själv kommer ut i friheten igen.
En stilla undran: tänker TV3 köra detta som någon form av genus grej och utmåla män som förföljare i denna serie. Verkar ju som om de bara tänker leta upp stalkers som är män, när det bevisligen finns lika många störda stalker kvinnor (tänker här närmast på freaket från Kalmar)?
Vad dömer du det på? Visserligen en man nästa gång men är ju inte säkert att det ser ut så under hela säsongen. Sen kanske statistiken visar på en överrepresention av män?
Sen håller jag inte med, hon har väl inte varit offentligheten efter det här? Bondetiden var väl för några år sedan, och en blogg har väl varannan person idag typ.. Varför ska hon tvingas gömma sig när det är stalkern som gör fel? Lite som att flytta på mobboffer för man inte orkar med att ta itu med mobbaren.