Herrejävlar, det är inte ofta man tittar på skräpkanalerna, men detta var fanimej guld!
Vilken underbar brist på självdistans.
En expert inom kris- och riskhantering(ja tv3.se, det ska vara ett bindestreck efter
kris) som utbildats av FBI med en bakgrund i SÄPO. En kriminolog (det stavas inte
krimonolog tv3.se) som ska Criminal Minds-analysera stalkern och "bevismaterialet". Lägg till två spy-kidz-säkerhetskonsulter och Hasse Aros överseriösa, skjutjärnsjournalistiska stenansikte och vi har...Scooby-Doo och gänget möter John le Carré i jakten på en kyrkfrom medelålders kvinna.
Dagens bästa 1: nattlig stakeout av livsfarlig stalker
Dagens bästa 2: Hasse Aro möter säkerhetskonsult för debriefing och planering i högkvarteret.
Dagens bästa 3: säkerhetskonsult utropar ett ljudligt "Fuck! kör kör kör..." när "planen" går i backlås och teamet tvingas "improvisera" en konfrontation med det livsfarliga "subjektet"(Hur kunde planen gå fel, han använde ju white-board och allt!

)
Jag har inte haft det så spännande sen jag fick ett detektiv-kit i Kalle Anka & CO. Nästa vecka vill jag se både mörkerkikare och öronsnäckor.
Fyra skämskuddar av fem möjliga!