Citat:
Ursprungligen postat av
iamqueensblvd
Tänkte faktiskt skriva ett inlägg om just samma sak. Inte nog med att han såg ut som en amerikansk seriemördare, hur han talade och uppförde sig gav mig en konstig känsla. Sen att han är fett creepy och drar fram värsta våldtäktssprejen gör inte saken bättre. I exemplet när han visar hur han har filmat kvinnan och vad som tycks se ut som en man. Klart de reagerar. Skulle jag stå utanför ett galleri med någon och vi ser att en knubbig, liten man står och filmar oss i fönstret så hade jag också reagerat.
"..de skrek att de skulle döda mig"...Ja, visst, jag tror säkert att två personer helt oprovocerat börjar hota honom mitt i centrala Malmö.
"...sen stod hon bara där och skrattade", berättar han när han drar hundincidenten där hans fula hund Lukas blir biten av den stora, farliga rottweilern. Känns som att han kryddar på lite där. Försöker måla upp henne som en psykopat som älskar att se djur plågas.
...
Jag har svårt att tro att hon skulle få syn på honom en dag på ett ställe där hon råkar känna ägaren, vilket i sin tur gör det lättare för henne att få honom portad. En restaurang-chef portar inte bara någon hursomhelst. Och med tanke på hur hennes recensioner såg ut innan allt det här började, så har jag ännu svårare att tro att hon skulle vara den människa som hon målas upp som i programmet.
...
Skulle vara väldigt intressant om Lisa själv kunde stiga in i tråden och ge sin bild. För jag köper inte Henriks historia över huvud taget.
Som jag sagt tidigare i tråden så säger jag samma till dig: bristen på bakomliggande fakta i dina påståenden är verkligen stora.
Ett TV-program som "Stalkers" har givetvis granskat bevismaterialet noggrant innan de har gett ut programmet. Annars hade de kunnat blivit stämda på miljonbelopp ifall de hade haft fel. Tänk dig en person som skulle blivit smutskastad i TV inför miljontals människor med något som det inte fanns belägg på. Förstår du att de inte skulle ge ut något ifall denna risk fanns? Det finns alltså 30 polisrapporter på denna kvinna som är stalkern och det är sant. Du får mer än gärna skaffa förundersökningsprotokollet, som är en offentlig handling och kan fås av Ystad/Malmö Polisen/tingsrätt. Kanske detta kan få dig övertygad.
Dessutom så har denna kvinna tidigare blivit dömd för bland annat: Skadegörelse, olaga hot, bedrägeri etc. Hon har dessutom hotat folk med Hells Angels. Det finns även bevis på att inte bara denna person i programmet, Henrik, har blivit förföljd. Det har kommit fram att folk som har arbetat i hennes salong innan har blivit stalkade och illa behandlade även efter de har slutat. Hennes hund(ar) har dessutom attackerat andra hundar flertal gånger, en hund dog av skadorna och Henriks hund blev illa skadad. Hon har visat gång på gång att hon är en extremt dålig hundägare.
Stalkern har dessutom kontakt med personer, vänner av utländsk och kriminell härkomst, som förmodligen har medverkat till att uträtta en del saker åt henne. Eftersom dessa inblandade personer och den inre kretsen av folk i Malmö känner till detta så är det självklart inget lek det handlar om när hon och en påtänd man står utanför hans galleri, mitt i natten under ett vernissage, och agerar hotfullt så att polisen får komma. Men du som är en flashback-krigare på internet, hade väl du inte förstått detta.
Värt att poängtera är också att säkra källor, dvs folk som känner/känt personen länge har sagt att hon är en alkolist. Hon dricker vitt lådvin varje dag på jobbet ifrån morgon till kväll. Detta är en fakta som kan styrkas av många personer som har haft med henne att göra eller är vänner/känner henne. Jag som själv bor i Malmö har gått förbi hennes salong och såg samma sak, så det var då jag också blev övertygad om det. Tur att jag aldrig har klippt mig hos henne särskilt nu efter man har sett programmet också!
När det gäller restaurang-incidenten, snälla försök läsa vad som tidigare skrivits i tråden om detta.
Ifall du hade läst på lite mer vad diverse källor säger så hade du vetat att stalkern har haft en bostad på ovanvåningen i samma hus som restaurangen. Restaurangen hyr den undre våningen. Alltså har stalkern (som ägde fastigheten) hotat restaurangägaren att säga upp kontraktet med restaurangen ifall han inte portar Galleristen Henrik ifrån restaurangen då han brukar äta där. Förstår du nu kanske? Det är alltså ännu en taktik som stalkern har använt sig av för att jävlas med offret, Henrik. Stalkern har alltså kört utpressning på restaurangägaren för att få detta gjort även om restaurangägaren inte har något ont emot Henrik (och detta poängterades även i programmet).
Roligt är också att hon hade sin chans och tillfälle att säga "sanningen" om Henrik, alltså alla de lögner hon har försökt hjärntvätta sina kunder, på internet och hela kvarteret med, inför alla TV-tittare... Men istället så ljuger hon ännu mer och gömmer sig. Snacka om en person som har 2350 vänner på facebook skulle ha haft en sån extremt social fobi och ingen social kompetens? "Väldigt privat"... Ja, säkert när hon har varit i tidningen många gånger och tidigare haft hand om ett "dating nätverk" i Öresund. Hahaha...
Du verkar ju vara en riktig knäppgök som inte har kött på benen när du skriver dina påståenden. Frågan jag ställer är, känner du Stalkern? Är du vän med stalkern? Bor du ens i Malmö eller vet vem denna kvinna är förutom det som har visats i programmet?
Ja, det skulle också vara extremt kul ifall "Lisa" kunde hoppa in i tråden eller försöka förklara sig. För allas nöjes skull