2012-10-17, 23:58
Medlem
Det är väldigt lätt att ringa dolt nummer från en telefon till en annan. Och det är relativt krångligt för en privatperson att få fram vem som ringer från dolt nummer. Telia tar till exempel ut en avgift på ungefär 500 kronor för att spåra ett dolt nummer-samtal. Men det går!

Men det jag undrar är: Finns det något sätt att ringa dolt nummer (helst via datorn) till en annan person utan att någon - inte ens polisen - kan spåra att det är just jag som ringer?

Hoppas något smart jävel här kan hjälpa mig!
Citera
2012-10-18, 00:00
Medlem
Blindlesss avatar
Jag tror detta är möjligt med Skype.. Eftersom många prank calls görs genom Skype, så tror jag det inte är lika lätt att spåra.
Citera
2012-10-18, 00:12
Medlem
Bongomans avatar
Efterom Skype-out är en betald telefonitjänst liknande en vanlig IP-tjänst sparas samtalsdata som användarnamn, IP och uppringt nummer. Jobbigt för polisen att ta fram, kan inte göras för bötesbrott, men det går.
Citera
2012-10-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Efterom Skype-out är en betald telefonitjänst liknande en vanlig IP-tjänst sparas samtalsdata som användarnamn, IP och uppringt nummer. Jobbigt för polisen att ta fram, kan inte göras för bötesbrott, men det går.

Att de sparar användarnamn, IP och uppringda nummer spelar ju ingen roll. Men eftersom man betalar för tjänsten så kanske det kan bli problem? I alla fall om man använder VISA-kort eller banköverföring. Då antar jag att de kan få tag på en? Kan man betala skype med bitcoin?
Citera
2012-10-18, 15:02
Medlem
Bättre att köpa ett oregistrerat simkort o ring dolt. Bara ring och sen ta ut simkortet eller stäng av luren.
Citera
2012-10-18, 20:22
Medlem
miikoss avatar
1. Oregistrerad kontantkort (kanske även kontantbetalad telefon).

2. Med mynt i telefonautomat som ej är under kameraövervakning.
Citera
2012-10-20, 20:39
Medlem
Tack för svaren.

Men det finns alltså inget datorprogram som gör det möjligt att kunna ringa dolt nummer utan att bli spårad?
Citera
2012-10-25, 00:30
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keizer
Tack för svaren.

Men det finns alltså inget datorprogram som gör det möjligt att kunna ringa dolt nummer utan att bli spårad?

Eftersom IP-adressen syns så måste trafiken gå genom någon proxy eller krypterad tunnel för att spårning ska bli svårare.
Citera
2012-10-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Eftersom IP-adressen syns så måste trafiken gå genom någon proxy eller krypterad tunnel för att spårning ska bli svårare.

Absolut! Det använder jag givetvis. Men finns det något sådant program? Det blir dessutom problematiskt då sådana tjänster kostar pengar och vill man inte bli spårad kan man ju inte direkt betala med sitt VISA-kort...
Citera
2012-11-01, 03:19
Medlem
Har försökt finna informationen själv men har tyvärr misslyckats.

Är det någon som vet om man kan betala anonymt till Skype (eller något liknande program). T.ex. med bitcoin.

Jag vill alltså kunna ringa till en mobiltelefon utan att någon kan spåra att det är jag som ringer. Jag vet att det finns väldigt kunnigt folk på Flashback. Kan någon peka mig i rätt riktning?
Citera
2012-11-01, 22:49
Medlem
KetchVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keizer
Har försökt finna informationen själv men har tyvärr misslyckats.

Är det någon som vet om man kan betala anonymt till Skype (eller något liknande program). T.ex. med bitcoin.

Jag vill alltså kunna ringa till en mobiltelefon utan att någon kan spåra att det är jag som ringer. Jag vet att det finns väldigt kunnigt folk på Flashback. Kan någon peka mig i rätt riktning?
Varför vill du göra detta?
Citera
2012-11-03, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetchV
Varför vill du göra detta?

För att framföra ett meddelande via telefon till en person utan att någon kan spåra att det är jag som ringer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in