2012-11-03, 07:10
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keizer
För att framföra ett meddelande via telefon till en person utan att någon kan spåra att det är jag som ringer.
Ring från en telefonkiosk.
Citera
2012-11-03, 08:25
Medlem
Kassiopeias avatar
Ta på dig vantar och skriv ett brev som du postar. Och slicka inte på frimärket!
Citera
2012-11-03, 08:39
Medlem
Beställ ett kontantkort från Halebop, gärna ifrån något ställe med öppet wifi. Ladda kortet med en hundring, ring, släng kortet.
Senast redigerad av thewizzard 2012-11-03 kl. 09:38.
Citera
2012-11-03, 09:44
Medlem
Kassiopeias avatar
För övrigt måste inte privatpersonen stå fär teleoperatörens spårningsavgift. Efter kritik går nu polisen in och tar notan inom ramarna för utredningen.
Citera
2012-11-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassiopeia
För övrigt måste inte privatpersonen stå fär teleoperatörens spårningsavgift. Efter kritik går nu polisen in och tar notan inom ramarna för utredningen.

Åfan, det visste jag inte. Rätt märkligt ändå att polisen går in och betalar det kan jag tycka.
Citera
2012-11-09, 00:21
Medlem
Kassiopeias avatar
Citat:
Åfan, det visste jag inte. Rätt märkligt ändå att polisen går in och betalar det kan jag tycka.

Nja, det vet jag inte. Annars skulle det väl vara lite som att brottsoffret betalar labbet för fingeravtryckanalysen klart polisen täcker kostnaderna som har med utredningen att göra.
Citera
2012-11-11, 01:23
Medlem
Citat:
Nja, det vet jag inte. Annars skulle det väl vara lite som att brottsoffret betalar labbet för fingeravtryckanalysen klart polisen täcker kostnaderna som har med utredningen att göra.

Jo, det är i och för sig sant. I vissa fall kan det nog vara rätt att polisen betalar.
Citera
2012-11-11, 16:47
Medlem
miikoss avatar
Citat:

Ja, det enda som inte täcks är väl förebyggande bemanning vid vinstdrivande evenemang. Eller något sånt.

Polisen har dock rätt att vägra betala och lägga den utredningen (t.ex. om det bara handlar om enstaka samtal). Bevisläget måste ju finnas för att åtal ska väckas.
Citera
2012-11-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Ja, det enda som inte täcks är väl förebyggande bemanning vid vinstdrivande evenemang. Eller något sånt.

Polisen har dock rätt att vägra betala och lägga den utredningen (t.ex. om det bara handlar om enstaka samtal). Bevisläget måste ju finnas för att åtal ska väckas.

Ja, det handlar nog mest om vad som sägs i samtalen. Och i viss mån i vilken omfattning man fått dolda samtal.
Citera
2012-11-25, 04:15
Medlem
Har kollat runt och skaffat konto på Skype. Men det är ingen idé. Man kan inte betala anonymt där...

Så det enda alternativet jag kan tänka mig är att köpa ett kontantkort.

Så jag kanske skulle köpa ett laddat kontantkort från t.ex. Tradera och stoppa den i en gammal mobiltelefon då?

Finns det några risker med det?
Citera
2012-11-25, 16:45
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Har kollat runt och skaffat konto på Skype. Men det är ingen idé. Man kan inte betala anonymt där...

Så det enda alternativet jag kan tänka mig är att köpa ett kontantkort.

Så jag kanske skulle köpa ett laddat kontantkort från t.ex. Tradera och stoppa den i en gammal mobiltelefon då?

Finns det några risker med det?

Ja, ni kan ju alltid bli lurade. Har sett ett antal kort på Tradera där man kan se på bilden att kortets giltighetstid har gått ut

Kort är annars lätta att få tag på, de brukar ges ut på torger/gallerior. Annars så kan man ju både köpa kort och laddning med kontanter i var och varannan kiosk.

Det finns ingen lag på registrering av kontantkort i Sverige.

För att vara säker kan man sedan använda olika telefoner samt olika kontantkort vid olika tillfällen.
Citera
2012-12-03, 12:00
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Låna någon annans telefon och ring. Eller be att få låna telefonen i någon offentlig verksamhet för att ringa. Kan gå bra ibland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in