2012-10-17, 21:13
Medlem
tripptamins avatar
Underbart att någon äntligen tar upp detta.
Citera
2012-10-17, 21:32
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mao-Zetor
Jag upplever att johannes är allt annat än opartisk när det gäller IaKSakkaH och dennes meningsmotståndare. Det har tidvis varit så gott som strike bland inläggen förutom IaKSakkaHs förstås.
Varför just Johannes?
Vi är flera moderatorer i delforumet, och visst är det så att de inlägg som håller sig till topic får stå oraderade medan inlägg som inte håller sig till topic raderas.
Det är helt oväsentligt vem det är som postat inläggen.

Det är som sagt inte mot reglerna att använda hårda ord, men om man endast diskuterar sin meningsmotståndare så diskuterar man inte, hur man än vänder och vrider på det, topic.
Citera
2012-10-17, 22:01
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Det är nog 10.000:de gången det sägs - ingen moderator kan på eget bevåg stänga av en användare. Oavsett orsak sker det alltid en omröstning bland övriga moderatorer först.

Så de konspirationsteorierna kan vi avfärda här och nu.

admin5

Japp, och precis som poliserna vi pratar om håller ni inte varandra bakom ryggen och försvarar konstiga "modereringar"?

Jag har varit med på flashback under väldigt många är och dessutom i väldigt många trådar. Maken till lågt i tak har jag aldrig varit med om. Man stängs av, varnas och inlägg raderas i en rasande fart. Man kan lugnt påstå att man inte "känner igen sig" på flashback.

Inte undra på att folk reagerar.
Citera
2012-10-17, 22:03
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Alla dessa olika skribenter måste få vara med i diskussionen så länge reglerna följs. Enligt reglerna är det till exempel inte tillåtet att bryta mot 1.06, som innebär anonymitet för forumets medlemmar. Brott mot denna regel har skett i tråden och medlemmar har därför blivit såväl varnade som avstängda.
Ett antal inlägg har blivit raderade som OT, och några av dessa skribenter har fått varning för OT.

Jo tack, du har viftat rätt friskt med trollpinnen i denna tråden...
Citera
2012-10-17, 23:00
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffelida
Ja, det är en konstig känsla att diskutera med en moderator som på kvällen tackar för sig. Och nästa morgon är man avstängd. Och anledningen är rent ut sagt löjlig. Undertecknad hurrar för att ha Isakkah- eller vad han heter - på ignoreralistan, samtidigt som hans människo- och djurförraktande karaktärsegenskaper jämförs med den som sköt hunden, som ju stack fortare än kvickt efter den svåra skadeskjutningen på privat område mitt i natten.

Ja, vår kära Isakkah han har fått mig att diskutera med samtliga moderatorer. Han är orsaken till en varning och en avstängning.

Jag drog en saga om Bamse, blev varnad. Isakkah vräker spyor till höger och vänster och klappas på huvudet.

Ja, de där moderatorerna som inte hantera hans kränkningar bättre är inte mycket att hänga i julgranen.

Partiska så det stänker om det, eftersom han är så jäkla snabb på anmälarknappen och får då raderat de som svarar på hans provokationer.

Det är inte den högsta nivån av yttrandefrihet precis.

Har också fått varningar på inlägg som jag ansett vara relevanta svar till honom som sen blivit raderade men visste inte att han var en sån fegis så att han rapporterade för att få inlägg raderade, nåja numera ignorerar jag honom totalt eftersom han inlägg mest består av en massa påhopp.
Citera
2012-10-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Har också fått varningar på inlägg som jag ansett vara relevanta svar till honom som sen blivit raderade men visste inte att han var en sån fegis så att han rapporterade för att få inlägg raderade, nåja numera ignorerar jag honom totalt eftersom han inlägg mest består av en massa påhopp.

Ja det är min första dag tillbaka efter en vecka i skamvrån... Men den där Isaakah ställer verkligen till det i tråden, eller rättare sagt- tillåts ställa till det. Och för varje gång han lyckats med konsten att anmäla andra - som ändå inte är i närheten av hans tonläge- så har min respekt för moderatorerna i tråden sjunkit ett snäpp.

Trist, är det. Hade modereringen skötts bättre, ja då hade jag varken haft någon varning eller någon avstängning i registret.

Och - Isaakaah är ju sjukt grov i sitt språk. Fattar inte att det får passera, och förstöra diskussionsklimatet. Är det bara för att han tillhör "rätt" sida?
Citera
2012-10-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Varför just Johannes?
Vi är flera moderatorer i delforumet, och visst är det så att de inlägg som håller sig till topic får stå oraderade medan inlägg som inte håller sig till topic raderas.
Det är helt oväsentligt vem det är som postat inläggen.

Det är som sagt inte mot reglerna att använda hårda ord, men om man endast diskuterar sin meningsmotståndare så diskuterar man inte, hur man än vänder och vrider på det, topic.

Citat:
Ursprungligen postat av IaKSakkaH
Skitsnack. Rättsväsendet går efter vad lagen säger. Allt annat är bara lågutbildat slödders jävla ömkanden!

Herr " låg intelligent nätonanist" kanske skall läsa på lite vad lagen säger, och höra sig för hur olika saker kan tolkas i bevishänseende så kanske Lågintelligent nätonanist förstår skillnaden mellan bristande tillsyn och olyckor

Wow, imponerande. Länka till sin egen folihattspropaganda och kalla detta för fakta Snacka om att föra bevis till trolltro

Men du kanske tror på jehovas vittnens "källor" att jorden endast är 300 år gammal när dom hänvisar till " vakttornet" och " vakna" också?

https://www.flashback.org/sp39747426

Men varnades p g a en saga, alltså skriven med nonsensinnehåll, men snällare i tonen jämfört med IaKSakkaH. Och kolla in vilka svar han inbjuder till? I rättvisans namn borde mitt inlägg tolereras som en konsekvens av att Iaksaakahs debattförstörande inlägg tillåts.

Enligt principen är är det större mängden tillåten, så är också det mindre tillåten......
Senast redigerad av uffelida 2012-10-17 kl. 23:23.
Citera
2012-10-17, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangsterHund
Här är en från Polis-sidan som tillåts kalla meningsmotståndare lågutbildat slödder + Lågintelligent nätonanist detta är helt okej enligt moderatorn blomvattnare. Jag skrev själv till blomvattnare och anmälde nedanstående inlägg men det var helt ok.

En användare kommenterade IaKSakkaH's inlägg och ifrågasatte hans trovärdighet med tanke på hur han uttrycker sig. Detta inlägg raderades direkt kanske var där 15 min. Efter det tagits bort skrev samma användare och frågade varför det han skrevs togs bort medan IaKSakkaH's fick vara kvar.

Skitbra tråd den här. Jag har också anmält Isaakahs inlägg - efter att jag såg att ett svar på hans provokation togs bort illa kvickt. Jag har också egen erfarenhet av att han trycker på anmälarknappen inom 10 sek från det han blivit stött / känt sig kränkt av ett inlägg som inte innehåller en tiondel av den skit han själv släpper ut. Jag frågade då moderator om varför man i princip följde Isakkahhhahs minsta lilla anmälartryck. Kommunikation enligt nedan.

Citat:
Tack för att du rapporterade ett inlägg i tråden Polis sköt ihjäl två hundar för att rädda liggande man för Trams och off-topic

Citat:
Måste bara förmedla en reflektion. Följde detta inlägg och svaret från humpedumpen. Såg därefter att Iaksaah anmälde detta inlägg och därefter att inlägget från humpedumpen är borta. Antingen raderat av honom själv eller av moderator. Om det raderats av moderator , så undrar jag över hur off-topic det var vid jämförelse med detta inlägg.

Alltså - det är ren ram idioti, och även en snedvinkling av debatten om inlägg som detta tillåts, medan personen ifråga anmäler alla responser på hans egna provokationer. Känns inte sunt.

Huvuddelen av Isakkahs inlägg beståt många gånger till största delen av bara kränkningar av meningsmotståndare.

Kan jag göra samma sak? Skriva en mening on topic- och sedan 15 meningar ang hur dumma i huvudet andra i tråden är, och klara mig genom att jag själv anmäler alla jag lyckas reta upp?

Citat:
Hej

Det raderade inlägget av humpedumpen var ett rent tramsinlägg som inte handlade om trådens ämne.
Inlägget av IaKSakkaH är måhända inte sådär värst högkvalitativt men dock hyfsat topic.

Citat:
Det är nog ändå så, att är man mer benägen att anmäla än andra, så kan man komma rätt långt med sina inlägg där kanske 90 procent i inlägget handlar om den andres person.

Citat:
Ursprungligen postat av IaKSakkaH
Det har övertydligt bevisats att du inte har någon som helst kunskap, om varken lagen eller praktiska detaljer ang polisarbete. Ett korkat troll som inte ens klarade väktarutbildningen är vad du är.

Att det är en akut situation då en suicid person håller en kniv mot sin hals måste ju tom du förstå?

Eller är du så jävla dum att du inte ens gör det?

Den fetstilade meningen är det enda som var on topic i det anmälda inlägget som jag ser det.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll Internettroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på Internetforum (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner. Ordet är internetslang.
Trollen skriver ett stort antal provokativa, märkliga, icke-relevanta eller oseriösa diskussionsinlägg i syfte att provocera fram gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner, ofta med högst lös koppling till intresseområdet för forumet. Trollen ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt och föder ilska, vanmakt och skadar sinnesstämningen hos övriga användare som hugger på de krokar de lägger ut. Om trollen inte ignoreras eller blockeras kan de lyckas ta död på diskussioner eller hela forum.

En definition - som om du granskar flertalet av Isaakahs inlägg, är kännetecknande för dessa.

Jag har lämnat mina synpunkter, och vi är inte överens. Men tack ändå för svar.
Citera
2012-10-17, 23:52
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Att Poliser sitter som moderatorer menar jag är självklart, allt annat vore osannolikt.

Vad baserar du det på?

Citat:
Ursprungligen postat av RoughsTower
Japp, och precis som poliserna vi pratar om håller ni inte varandra bakom ryggen och försvarar konstiga "modereringar"?

Jag har varit med på flashback under väldigt många är och dessutom i väldigt många trådar. Maken till lågt i tak har jag aldrig varit med om. Man stängs av, varnas och inlägg raderas i en rasande fart. Man kan lugnt påstå att man inte "känner igen sig" på flashback.

Det är väl ingen som tvingar dig att vara härinne. Det finns ett tydligt regelverk och är du missnöjd med något som drabbat dig så finns det en gång för att klaga på sånt också.

Hela tråden känns rättshaveristisk om än underhållande
Citera
2012-10-17, 23:53
Medlem
Rois avatar
Citat:

Men varnades p g a en saga, alltså skriven med nonsensinnehåll, men snällare i tonen jämfört med IaKSakkaH. Och kolla in vilka svar han inbjuder till? I rättvisans namn borde mitt inlägg tolereras som en konsekvens av att Iaksaakahs debattförstörande inlägg tillåts.

Enligt principen är är det större mängden tillåten, så är också det mindre tillåten......
Det finns inga regler som anger vilken "ton" man måste hålla i forumet. Däremot finns regler om att man måste hålla sig innom topic.

Att sätta upp förhållningsregler om vilken ton man måste hålla ser jag som ett bra sätt att göra regelverket betydligt mer svårtolkat.
Senast redigerad av Roi 2012-10-17 kl. 23:57.
Citera
2012-10-18, 00:06
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoughsTower

Tråden har ett antal raderade inlägg, men inte på långa vägrar så många som brukligt är i så långa trådar.
Det är också så att, som du kanske vet, alla misstänkta 1.X-brott pollas och majoriteten av moderatorerna avgör om det ska bli någon påföljd och hur allvarlig den ska bli. Det är alltså inte enskild moderator som beslutar i de fallen.

Citat:
Ja det är min första dag tillbaka efter en vecka i skamvrån... Men den där Isaakah ställer verkligen till det i tråden, eller rättare sagt- tillåts ställa till det. Och för varje gång han lyckats med konsten att anmäla andra - som ändå inte är i närheten av hans tonläge- så har min respekt för moderatorerna i tråden sjunkit ett snäpp.

Trist, är det. Hade modereringen skötts bättre, ja då hade jag varken haft någon varning eller någon avstängning i registret.

Och - Isaakaah är ju sjukt grov i sitt språk. Fattar inte att det får passera, och förstöra diskussionsklimatet. Är det bara för att han tillhör "rätt" sida?

Eller så är det kanske så att om du hade hållit dig till reglerna så hade du inte haft någon avstängning. Du kan väl inte mena att det är någon annans fel att du har valt att begå regelbrott?

När det gäller vem som anmäler inlägg så vet du inte hur det ligger till, så dina anklagelser mot IaKSakkaH är bara gissningar baserade på ingenting. Och för övrigt så innebär inte ett anmält inlägg att det automatiskt raderas.
Det är moderatorernas bedömning som gäller.

Citat:

Som tidigare har sagts i denna tråd, och i många andra trådar i denna del av forumet, så är det tillåtet att vara "grov i munnen". Det som gäller är att hålla topic.
Citera
2012-10-18, 01:29
Medlem
Jag fick ochså en varning när jag reagerade på Isaakkahs framfart,där han kallade var o varannan användare för WT,bonde+en massa annat som var så OT som det bara kan bli.
Moderator Johannes tyckte att mitt inlägg var OT,men Isaakkahs var tydligen OnT,fast han kallade hundägarinnan WT,och alla andra som skrev dåligt om snuten fick sig en släng av skopan.
Nä,byt ut vissa moderatorer,en blind ser att dom är partiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in