Citat:
Ursprungligen postat av RoughsTower
Japp, och precis som poliserna vi pratar om håller ni inte varandra bakom ryggen och försvarar konstiga "modereringar"?
Jag har varit med på flashback under väldigt många är och dessutom i väldigt många trådar. Maken till lågt i tak har jag aldrig varit med om. Man stängs av, varnas och inlägg raderas i en rasande fart. Man kan lugnt påstå att man inte "känner igen sig" på flashback.
Inte undra på att folk reagerar.
Tråden har ett antal raderade inlägg, men inte på långa vägrar så många som brukligt är i så långa trådar.
Det är också så att, som du kanske vet, alla misstänkta 1.X-brott pollas och majoriteten av moderatorerna avgör om det ska bli någon påföljd och hur allvarlig den ska bli. Det är alltså inte enskild moderator som beslutar i de fallen.
Citat:
Ursprungligen postat av uffelida
Ja det är min första dag tillbaka efter en vecka i skamvrån... Men den där Isaakah ställer verkligen till det i tråden, eller rättare sagt- tillåts ställa till det. Och för varje gång han lyckats med konsten att anmäla andra - som ändå inte är i närheten av hans tonläge- så har min respekt för moderatorerna i tråden sjunkit ett snäpp.
Trist, är det. Hade modereringen skötts bättre, ja då hade jag varken haft någon varning eller någon avstängning i registret.
Och - Isaakaah är ju sjukt grov i sitt språk. Fattar inte att det får passera, och förstöra diskussionsklimatet. Är det bara för att han tillhör "rätt" sida?
Eller så är det kanske så att om du hade hållit dig till reglerna så hade du inte haft någon avstängning. Du kan väl inte mena att det är någon annans fel att du har valt att begå regelbrott?
När det gäller vem som anmäler inlägg så vet du inte hur det ligger till, så dina anklagelser mot IaKSakkaH är bara gissningar baserade på ingenting. Och för övrigt så innebär inte ett anmält inlägg att det automatiskt raderas.
Det är moderatorernas bedömning som gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av uffelida
https://www.flashback.org/sp39747426
Men varnades p g a en saga, alltså skriven med nonsensinnehåll, men snällare i tonen jämfört med IaKSakkaH. Och kolla in vilka svar han inbjuder till? I rättvisans namn borde mitt inlägg tolereras som en konsekvens av att Iaksaakahs debattförstörande inlägg tillåts.
Enligt principen är är det större mängden tillåten, så är också det mindre tillåten......
Som tidigare har sagts i denna tråd, och i många andra trådar i denna del av forumet, så är det tillåtet att vara "grov i munnen". Det som gäller är att hålla topic.