Citat:
Ursprungligen postat av
Eastmancolor
*Bump*
Kom precis att tänka på stället. När jag började plugga på Stockholms universitet 1988 var detta stället otroligt inne, inte minst hos hårdrockspubliken. Själv har jag inte en enda gång satt foten där trots att en gammal dambekant länge bodde snett mittemot. Kring millennieskiftet började jag hänga på rockklubbar såsom Trap Bar, Grottan, Rocks (bäst), Medusa, Kelly's, Anchor och Harry B James mfl men aldrig att någon i dessa miljöer ens nämnt HRC vilket får mig att tro att det sedan länge inte är hårdrocksnischat.
Schkumt.
Och det finns kvar dessutom! Vad är det för ett mystiskt, sektliknande klientel - vilket jag hittills aldrig kommit i kontakt med - som sörjer för att detta anrika etablissement alltjämt håller dörrarna öppna?
Lite intressant att du mycket tydligt berättar att du aldrig har satt din fot HRC.
Du vet att det back in the days var ett inneplace, samt lite annan fakta.
Du berättar om andra hak där du hänger eller har föredragit att hänga.
Och i samma andetag undrar du vad i hela himlen det är för spöken som gör att HRC överlever? Vilka ufo:n går dit?
Det bästa och enklaste svaret är givet;
-Gå dit! Ta en bärs i baren om du inte vill äta. Eller prova ett okomplicerat besök med deras burgare ed en kväll.
Var nyfiken. Beskåda UFO!!
Knepigt att återberätta varför HRC har en kostym att fylla.
Dom finns worldwide av en anledning. Eller?