• 1
  • 2
2012-10-17, 12:46
Medlem
Hejsan,

Ni som har varit på Hard Rock Café. Vad tyckte ni var bra och vad tyckte ni var dåligt med Hard Rock Café? Är det något som ni skulle vilja ändra på stället eller vill att de skulle börja erbjuda?
Citera
2012-10-17, 13:00
Medlem
Alias.Aliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajzore
Hejsan,

Ni som har varit på Hard Rock Café. Vad tyckte ni var bra och vad tyckte ni var dåligt med Hard Rock Café? Är det något som ni skulle vilja ändra på stället eller vill att de skulle börja erbjuda?

Sliskig stämning.
Citera
2012-10-17, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alias.Alias
Sliskig stämning.
Hur menar du?
Citera
2012-10-17, 13:10
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Hur menar du?
Det var okej.
Menyn kunde varit liiite mindre amerikanskt.
För att ha choklad smält på en banan som en garnering på de sirapsdränkta plättarna man fick blev lite mycket av det goda.
Citera
2012-10-17, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Det var okej.
Menyn kunde varit liiite mindre amerikanskt.
För att ha choklad smält på en banan som en garnering på de sirapsdränkta plättarna man fick blev lite mycket av det goda.

Okej, hur var med stämningen och "miljön" och allt det där?
Citera
2012-10-17, 13:46
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Okej, hur var med stämningen och "miljön" och allt det där?
Det var tidigt på morgonen så lungt kan man säga att det var. Skön musik var det också.
Intressant info om gamla rock ikoner var samt trevligt att få veta.
Men det hade en liten konstig lukt som störde näsborrarna en aning. Vet ej vad
Citera
2012-10-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Det var tidigt på morgonen så lungt kan man säga att det var. Skön musik var det också.
Intressant info om gamla rock ikoner var samt trevligt att få veta.
Men det hade en liten konstig lukt som störde näsborrarna en aning. Vet ej vad

Vad var det för information om gamla rockikoner som man fick?
Citera
2012-10-18, 11:21
Medlem
Några andra?
Citera
2012-10-18, 11:42
Medlem
Sardinbruss avatar
Jag är på Hard Rock då och då, i Stockholm där jag bor, och ibland även utomlands. Fråga ej varför, det har blivit något astöntig grej.

Musiken är vanligen skön, melodiös rock från 70-90-talen och på tv-apparaterna musikvideos från tiden eller spelningar från de stora Hard Rockfestivalerna som hölls förr med stora musiker. Inredningen försöker vara coolt amerikansk och lite skiter-i-allt-rockig med träinredning, neonbar och diverse musikmemorabilia på väggarna (inramade skivor, igenkännbara klädesplagg från musiker etcetera). Dock sabbas stämningen rejält av att det är väldigt plastigt och långt ifrån en faktisk inrökt och bullrig rockbar i Tennessee 1987. Dessutom är det mest barnfamiljer och turister som käkar där, vilket ytterligare dämpar rock-n-rollen.

Maten är okej, ibland bra och ibland slarvigt gjord och menyn är _exakt_ densamma var än i världen man är och vilket decennium man än är där sedan stället öppnade, så har man varit på Hard Rock en gång så har man varit där, så att säga. Inget nytt kommer någonsin att hända.

Man kan dock gå dit med några polare, sätta sig i ett bås och käka och dricka och lyssna på skön musik och förhoppningsvis är det lite annat folk och kanske till och med lite festlig stämning, och sluter man ögonen kan man för en sekund med mycket god vilja låtsas att man är Axl eller Slash som varvar inför en tung spelning tillsammans med bandet och en klase heta groupies.

Det är Hard Rock Café.
Citera
2012-10-18, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Jag är på Hard Rock då och då, i Stockholm där jag bor, och ibland även utomlands. Fråga ej varför, det har blivit något astöntig grej.

Musiken är vanligen skön, melodiös rock från 70-90-talen och på tv-apparaterna musikvideos från tiden eller spelningar från de stora Hard Rockfestivalerna som hölls förr med stora musiker. Inredningen försöker vara coolt amerikansk och lite skiter-i-allt-rockig med träinredning, neonbar och diverse musikmemorabilia på väggarna (inramade skivor, igenkännbara klädesplagg från musiker etcetera). Dock sabbas stämningen rejält av att det är väldigt plastigt och långt ifrån en faktisk inrökt och bullrig rockbar i Tennessee 1987. Dessutom är det mest barnfamiljer och turister som käkar där, vilket ytterligare dämpar rock-n-rollen.

Maten är okej, ibland bra och ibland slarvigt gjord och menyn är _exakt_ densamma var än i världen man är och vilket decennium man än är där sedan stället öppnade, så har man varit på Hard Rock en gång så har man varit där, så att säga. Inget nytt kommer någonsin att hända.

Man kan dock gå dit med några polare, sätta sig i ett bås och käka och dricka och lyssna på skön musik och förhoppningsvis är det lite annat folk och kanske till och med lite festlig stämning, och sluter man ögonen kan man för en sekund med mycket god vilja låtsas att man är Axl eller Slash som varvar inför en tung spelning tillsammans med bandet och en klase heta groupies.

Det är Hard Rock Café.

Låter ju fantastiskt. Vad skulle du vilja ändra på stället?
Citera
2012-10-18, 14:38
Medlem
Sardinbruss avatar
Har du köpt stället eller?

Jag vill att de någon gång ändrar menyn. Jag förstår att det är något toppstyrt koncept, men du går inte tillbaka till ett ställe många gånger när du har ätit det fåtal grejer på menyn som du tycker om.

Dessutom önskar jag att man kunde beställa mindre portioner. Jag är ingen 150-kilos lastbilschaffis och tycker inte om att lämna nästan halva tallriken full att kastas, trots att jag har ätit mig proppmätt. Jätteportioner är ett omodernt koncept som kanske kändes kul när det amerikanska var ett coolt koncept för tioåringar som gillar Ninja Turtles. Det är inte längre så.

Jag märkte att de har tagit in något slags mindre dessertvarianter, typ små mousseglas. Initiativet är trevligt, men de smakade misstänkt prefabricerat och dessutom billigt prefabricerat. Hard Rock är, trots att det knappast har någon lyxstämpel, ett ganska dyrt ställe och jag vill då ha mat som lever upp till priserna, vilket dessa desserter och vissa rätter absolut inte lever upp till.
En liten, liten skål ostmakaroner kostar femtio kronor vill jag minnas, det är alldeles för mycket.

På restaurangen i Stockholm jobbar dock en man, en liten "annorlunda" figur som är den trevligaste prick jag stött på, honom vill jag att de aldrig ändrar på.
Citera
2012-10-18, 15:35
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Vad var det för information om gamla rockikoner som man fick?
Allt. De hade bilder på dom med text under om deras födsel, karriär, kärleksliv etc.
Sedan hängde deras utstyrsel alt. gitarr som kännetecknar dom precis bredvid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in