Citat:
Ursprungligen postat av venoxy88
Händer ofta i gävle ja. Dock har de minskat sen vissa personer åkt dit. dom stora ''ghettona'' i gävle skulle jag arangera så här.
1. andersberg centrum. = 90% invandrare i centrum mycket misshandel, knark och rån.
2. nordost. = 99% invandrare, har själv blivit rånad där en gång och en polare som bodde där ( enda svensk tror jag xD) vart rånad 2 gånger.
3. Öster. = samma sak där ca 80% invandrare. rån och misshandel med tillhyggen. polaren som bor där har skott hål i sin trappuppgång.
4. sätra. = va mycket rån och misshandel där förut. har dock lugnat ner sig de senaste åren men som ni ser så pågår de fortfarande ibland.
Finns naturligtvis fler ställen som de är mycket knark/våld i men nu rankade jag bara ghettona

så folk som bor i gävle och ser detta behöver inte hoppa på mig och säga att jag har fel, går efter egna upplevelser och historier från kompisar

Sätra är ju mest för utslagna människor och studenter, bodde där i 5 månader när jag pluggade till mäklare på Högskolan i Gävle, det vill säga innan jag fick nog av skitstaden och flyttade till Göteborg.
Just Sätra var ett dött område, mest studenter, småbarnsfamiljer med icke-svenskt ursprung och alkisar. Var ofta ute sent och råkade aldrig ut för något, en kille jag är bekant med blev dock rånad vid Sätra C några månader efter att jag lämnade.
Öster är centralt i Gävle men det är ett ganska obehagligt ställe, håller faktiskt med dig. Dock stämmer det inte att det är 80% invandrare där, inte alls. Sist jag var på Öster var för några månader sen när jag hälsade på en tjejkompisar och sover över där över en helg. Under samma helg så kastade någon in en sten i rutan vid entrén och stället kändes inte behagligt alls.
Gävle är förvisso en riktig skitstad, de mest centrala delarna av Gävle är fan de mest stökiga, speciellt vid det stora torget.