Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-10-17, 09:47
Medlem
http://www.polisen.se/Aktuellt/Hande...shandel-Gavle/

Citat:
Två män, 20 resp 30 år och båda hh i Gävle , misshandlades vid 23-tiden i Sätra Centrum av 5 -6 personer. De fick knytnävsslag så de föll omkull och sparkades i huvudet och på överkroppen då de låg ner. De tog sig själva till sjukhus

Är detta något som sker ofta i Gävle? Är Sätra Gävles ''ghetto?'' har nämligen hört det.
Citera
2012-10-20, 15:02
Medlem
Vet ingenting om misshandeln men måste faktiskt säga att ditt och många andras intryck av Sätra är ganska fel.

Sätra är väldigt lungt enligt mig som bott där några år, det "ghettot" du talar om existerar till viss del men det är absolut inte så illa som vissa försöker få det och låta.

Man skulle kunna säga att Sätra är uppdelat i två delar, där ena sidan är betydligt mer "ghetto" än den andra, men ska även tilläggas att det enda som är ghetto med denna sida är arbetslösheten.

"Icke-ghetto" halvan är dock finemang, jag drivs skitbra här och har inte sätt något värre än nån busplingning på sin höjd.

Sätra i helhet är en lugn stadsdel med ganska mycket fina hus m.m. Ryktet Sätra har sitter kvar från 90-talet och bakåt och stämmer inte alls längre. Man får ibland konstiga blickar när man säger att man bor här men jag kan verkligen inte förstå varför, kolla bara på t.ex Nord ost, Brynäs eller Öster.. dom är i särklass värre än Sätra enligt mig.
Citera
2012-11-26, 11:36
Medlem
Hej, ja sätra är gävles ghetto. där pundarna hänger med småbarnen vid bron, där man blir hotad om du går med fina kläder... jag har bott i sätra i 14 år och har blivit mordhotad cirka 15 gånger har även blivit misshandlad 4 gånger och har nästan blivit våldtagen men klarade mig precis men vi har en samhörighet i sätra om någon från brynäs eller bomhus så reppar vi S-block och misshandlar snubben. han ska ångra att han åkte till sätra och sådana som youseff från bumhouse blir penetrerade.
Citera
2012-12-06, 12:17
Medlem
spoilers avatar
"Somaliern Feisal Abdikarim Mahamud häktades i november efter att varit inblandad i flertalet grova brott. Det gäller grova fall av misshandel och grovt rån i Gävle i mitten av oktober. En person fick bland annat en spricka i skallen vid den första misshandeln.

Vid den första misshandeln den 16 oktober kom flera personer fram till två män vid Sätra centrum och sparkade ned en av dem. Han skadades så allvarligt att han fick en spricka i skallen. Vi har begärt ut dokument för alla gärningsmän. Ett par dagar senare inträffade ett grovt rån och ett utpressningsförsök.

Den 19 oktober misstänks somaliern också för två andra allvarliga brott, även dessa i Sätra, på Sicksackvägen i Gävle. Då hade han bara en kumpan med sig. Då gjorde han sig skyldig till grovt rån och ett utpressningsförsök."

http://www.exponerat.info/somalier-m...#ixzz2EGlxz1xu
Citera
2012-12-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nittifyra
http://www.polisen.se/Aktuellt/Hande...shandel-Gavle/

Är detta något som sker ofta i Gävle? Är Sätra Gävles ''ghetto?'' har nämligen hört det.

Händer ofta i gävle ja. Dock har de minskat sen vissa personer åkt dit. dom stora ''ghettona'' i gävle skulle jag arangera så här.

1. andersberg centrum. = 90% invandrare i centrum mycket misshandel, knark och rån.
2. nordost. = 99% invandrare, har själv blivit rånad där en gång och en polare som bodde där ( enda svensk tror jag xD) vart rånad 2 gånger.
3. Öster. = samma sak där ca 80% invandrare. rån och misshandel med tillhyggen. polaren som bor där har skott hål i sin trappuppgång.
4. sätra. = va mycket rån och misshandel där förut. har dock lugnat ner sig de senaste åren men som ni ser så pågår de fortfarande ibland.

Finns naturligtvis fler ställen som de är mycket knark/våld i men nu rankade jag bara ghettona så folk som bor i gävle och ser detta behöver inte hoppa på mig och säga att jag har fel, går efter egna upplevelser och historier från kompisar
Senast redigerad av venoxy88 2012-12-06 kl. 12:42.
Citera
2012-12-11, 20:11
Medlem
spoilers avatar
"Samtliga av männen har varit delaktiga i vågorna av personrån i Gävle. Nu är alla fem på nytt misstänkta för att ha misshandlat folk och stulit deras ägodelar.

Det rör sig en 27-åring, en 19-åring, en 29-åring, en 22-åring och en 18-åring. Samtliga har tidigare fällts för och varit misstänkta för personrån och stölder."

http://gd.se/nyheter/gavle/1.5385140...ortsatter-rana
Citera
2013-01-05, 15:39
Medlem
Kännbara straff för råa rånare - Gävle

Citat:
Tingsrätten har dömt tre män till fängelsestraff efter sällsynt råa personrån. Ett av offren fick skelettskador i en ögonhåla – ett annat fick näsbenet avsparkat.

Vet inte om jag håller med att det var kännbara straff för vad idioterna har gjort.
Är det någon som har namn på de dömda? Misstänker nästan att 19-åringen är en av de som har blivit dömd tidigare för personrån.
I en så pass liten stad så borde ju någon veta namnen på dessa.

Artikel: http://gd.se/nyheter/gavle/1.5452742...for-raa-ranare

Fängelsestraff:
Citat:
Fängelsedomar för alla tre
* 27-åringen döms för rån till fängelse i två år och åtta månader. Plus fem månaders villkorlig frigivning från en tidigare dom som förverkas.

* 29-åringen döms för rån till fängelse i två år och tre månader. Plus tre månader och sju.

* 19-åringen döms för rån till fängelse i ett år och åtta månader. Plus tre månader och sju dagars villkorlig frigivning från en tidigare dom som nu förverkas.
Citera
2013-01-05, 15:43
Moderator
Schlesiens avatar
Sök gärna ordentligt först.

Sammanfogade ämnen

Utgången rubrik:
Kännbara straff för råa rånare - Gävle, 1 inlägg

/ Moderator
Citera
2013-01-06, 10:50
Medlem
Stesolid10mgs avatar
Nån som har info om gm? Är det illaluktande somalier alla 3 eller?
Citera
2013-01-07, 16:15
Medlem
Nreko, bor inte han i gbg fortfarande? Kan det vara så att 22åringen är storebrodern?
Citera
2013-01-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stesolid10mg
Nån som har info om gm? Är det illaluktande somalier alla 3 eller?

Feisal Mahamud 850115 Medborgare i Somalia
Rån
Fängelse 2 år 8 månader

Iltire Guelleh 830119 Medborgare i Djibouti
Rån
Fängelse 2 år 3 månader

Eymen Mamlouk 930117 Medborgare i Sverige
Rån
Fängelse 1 år 8 månader

Fnan Tesfazgi 940418 Medborgare i Eritrea
Försök till grov stöld
Skyddstillsyn
Citera
2013-01-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av venoxy88
Händer ofta i gävle ja. Dock har de minskat sen vissa personer åkt dit. dom stora ''ghettona'' i gävle skulle jag arangera så här.

1. andersberg centrum. = 90% invandrare i centrum mycket misshandel, knark och rån.
2. nordost. = 99% invandrare, har själv blivit rånad där en gång och en polare som bodde där ( enda svensk tror jag xD) vart rånad 2 gånger.
3. Öster. = samma sak där ca 80% invandrare. rån och misshandel med tillhyggen. polaren som bor där har skott hål i sin trappuppgång.
4. sätra. = va mycket rån och misshandel där förut. har dock lugnat ner sig de senaste åren men som ni ser så pågår de fortfarande ibland.

Finns naturligtvis fler ställen som de är mycket knark/våld i men nu rankade jag bara ghettona så folk som bor i gävle och ser detta behöver inte hoppa på mig och säga att jag har fel, går efter egna upplevelser och historier från kompisar

Sätra är ju mest för utslagna människor och studenter, bodde där i 5 månader när jag pluggade till mäklare på Högskolan i Gävle, det vill säga innan jag fick nog av skitstaden och flyttade till Göteborg.

Just Sätra var ett dött område, mest studenter, småbarnsfamiljer med icke-svenskt ursprung och alkisar. Var ofta ute sent och råkade aldrig ut för något, en kille jag är bekant med blev dock rånad vid Sätra C några månader efter att jag lämnade.

Öster är centralt i Gävle men det är ett ganska obehagligt ställe, håller faktiskt med dig. Dock stämmer det inte att det är 80% invandrare där, inte alls. Sist jag var på Öster var för några månader sen när jag hälsade på en tjejkompisar och sover över där över en helg. Under samma helg så kastade någon in en sten i rutan vid entrén och stället kändes inte behagligt alls.

Gävle är förvisso en riktig skitstad, de mest centrala delarna av Gävle är fan de mest stökiga, speciellt vid det stora torget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in