2012-12-02, 21:24
Medlem
FyrverkeriFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
De har precis hur mycket olja som helst. I klass med Saudi. Den som är intresserad kan googla, men de är definitivt i Top 5 oljeländer. Intressant slump, eller hur?

Jag är nu i England och kan som sagt inte titta på PressTV på kabel där det tidigare var tillgängligt.

Så nästa möjlighet att titta på ett trevligt sätt skulle vara att använda Zattoo som är en slags internet TV applikation, som visar bra och högupplöst TV på datorn i en trevlig spelare.
Där fanns PressTV tidigare.
Men den är nu borta!
(tyvärr kan du inte använda Zattoo från Sverige, copyright............................blah!)

Så blackouten är total - det enda som inte kan censureras är själva sajten, som man kan streama från. Den har ju en .ir domänm och är hostad i själva Iran, därför går det inte att komma åt den.
Man går inte så långt som att blockera tillgången till iranska sajter överhuvudtaget.
Men med denna utveckling så kanske den dagen är nära!

Jag fick aldrig något svar från EU efter jag mailade dem.

Ingen aning varför de ignorerade mitt email. Bra gjort av övriga som ringde upp och frågade!

Mitt mail till Zattoo, klistrar in svaret när jag får det. Räknar med att de är bättre på att svara på mail än EUs infodesk.

USA vill ju kunna stänga av hela internet enligt en annan tråd som du också har svarat i. De kommer nog att se till att kunna stänga av väl valda delar vid behov också...
Citera
2012-12-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
Bra gjort! Du verkar veta hur man hanterar sånt här!
Uppdatera oss och säg om det är något andra kan göra.

Som brittisk så måste man nästan ha den här kanalen om man vill få reda på de senaste eftergifterna som ens land gjort mot USA, hur bevakningssamhället ökar och massor av andra nyheter som är mörklagda. Jag slår av öronen när de börjar med anti-Israel snacket.

Den här kanalen måste få en chans att växa till sig. Det är viktigt att förstå hur muslimer tänker.Skönt också att det är reklamfritt.

Får det här gå oförbemärkt förbi, så kommer de nypa något större nästa gång.

Hur kan du lita på den skitkanalen efter att fått höra hur fel de rapporterade om han som bett av läppen?
Citera
2012-12-02, 22:34
Medlem
Om Eutelsat hävdar att de blockar kanalen för att EU bett dem, och EU förnekar detta: Varför lägger de då inte upp kanalen igen?
Citera
2012-12-03, 20:33
Medlem
Jag uttryckte mina förmodanden & iakttagelser av PressTV i ett annat sammanhang. Det må vara relevant för tråden:
PressTV har blivit mer betydelsefullt framför allt för att befogad kritik riktas mot den västerländska/israeliska politiken. De har lyckats skapa en känsla av att västvärldens/Israels politik är genomskinligt "ond" och förkvävande, och en romantisk-emotionell längtan efter någonting helt annorlunda kraft skapas därefter av PressTV-tittaren, där de förutsätter (a priori) att Iran står på den "goda"-axeln - och woops så stängs de kritiska-funktionerna av:

Att verkligen "rekommendera" PressTV är alltför djärv - i samma veva bör man påpeka att det på intet vis är planlagd, rationellt. Deras politiska planet kan liknas vid illustrationen av ett barn som kommunicerar med sina dockor. Deras politiska-begrepp består av kritik gentemot västvärlden/Israel i hög grad, vilket är berättigad. Obegriplig för mig, likafullt är den envisa idén om att det skulle finnas en "sanning" i deras självgoda, personliga, agenda, därunder. Ett sammanhängande föreställningen där allt som faller utanför ramen för "nationella intressen" censureras, konspirationsteoretiker i högsta hugg som intervjuas i daglig-mängd eller den irrationella ordvalet som väljs att tilldelas åt "fienden" är allt annat än objektiv eller en källa som lutar sig nära sanningen. Tydliga psykologiska-effekter som åtgärder har tagits för att skydda alliansen (Syrien) - därför faller PressTV i extrempunkten, där PressTV är den iranska varianten av Fox News.

Först iklädd i en ny eftertraktad källa av "alternativ media" och uppträdde som ett politiskt engagemang för "kriget mot ondskans" sak, som snart släpptes och ägnade sig åt personliga stämningar av nationella intressen, censur, lögner och så vidare. I och med följande tecken, blir det krångligt eller nästintill abderitiskt att hävda: "PressTV levererar sanningen."

Ett par exempel på lögner från PT sammanfattas kort med vetskap om kanalens historik:
http://en.wikipedia.org/wiki/Press_TV

http://www.liveleak.com/view?i=98b_1323027390&comments=1

http://www.genuinewitty.com/2012/08/14/strange-bedfellows-truth-movement-activists-presstv/

http://www.bahrainviews.com/?p=2182

https://www.youtube.com/watch?v=VZg7mpT6ec4
Citera
2012-12-05, 21:44
Medlem
FyrverkeriFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebax
Jag uttryckte mina förmodanden & iakttagelser av PressTV i ett annat sammanhang. Det må vara relevant för tråden:
PressTV har blivit mer betydelsefullt framför allt för att befogad kritik riktas mot den västerländska/israeliska politiken. De har lyckats skapa en känsla av att västvärldens/Israels politik är genomskinligt "ond" och förkvävande, och en romantisk-emotionell längtan efter någonting helt annorlunda kraft skapas därefter av PressTV-tittaren, där de förutsätter (a priori) att Iran står på den "goda"-axeln - och woops så stängs de kritiska-funktionerna av:

Att verkligen "rekommendera" PressTV är alltför djärv - i samma veva bör man påpeka att det på intet vis är planlagd, rationellt. Deras politiska planet kan liknas vid illustrationen av ett barn som kommunicerar med sina dockor. Deras politiska-begrepp består av kritik gentemot västvärlden/Israel i hög grad, vilket är berättigad. Obegriplig för mig, likafullt är den envisa idén om att det skulle finnas en "sanning" i deras självgoda, personliga, agenda, därunder. Ett sammanhängande föreställningen där allt som faller utanför ramen för "nationella intressen" censureras, konspirationsteoretiker i högsta hugg som intervjuas i daglig-mängd eller den irrationella ordvalet som väljs att tilldelas åt "fienden" är allt annat än objektiv eller en källa som lutar sig nära sanningen. Tydliga psykologiska-effekter som åtgärder har tagits för att skydda alliansen (Syrien) - därför faller PressTV i extrempunkten, där PressTV är den iranska varianten av Fox News.

Först iklädd i en ny eftertraktad källa av "alternativ media" och uppträdde som ett politiskt engagemang för "kriget mot ondskans" sak, som snart släpptes och ägnade sig åt personliga stämningar av nationella intressen, censur, lögner och så vidare. I och med följande tecken, blir det krångligt eller nästintill abderitiskt att hävda: "PressTV levererar sanningen."

Ett par exempel på lögner från PT sammanfattas kort med vetskap om kanalens historik:
http://en.wikipedia.org/wiki/Press_TV

http://www.liveleak.com/view?i=98b_1323027390&comments=1

http://www.genuinewitty.com/2012/08/14/strange-bedfellows-truth-movement-activists-presstv/

http://www.bahrainviews.com/?p=2182

https://www.youtube.com/watch?v=VZg7mpT6ec4

Jag har inte hunnit kolla länkarna än, men den första frågan som dyker upp hos mig är "Varför censurerar man bort en kanal, om det den förmedlar bara är lögner? Då vore det väl bättre att bevisa att det är lögner, istället för att väcka misstankar genom att censurera!"
Citera
2012-12-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyrverkeriFTW
Jag har inte hunnit kolla länkarna än, men den första frågan som dyker upp hos mig är "Varför censurerar man bort en kanal, om det den förmedlar bara är lögner? Då vore det väl bättre att bevisa att det är lögner, istället för att väcka misstankar genom att censurera!"
Centralkritiken i inläggen av mig behandlar hanteringingen som rapporter med bakgrund i "Irans intressen" får av PressTVs nyhetsfilter. En av världens stora gåtor är varför iranska rafidis utan problem kan bre ut sig med hat- och hetsretorik (i takt med lögner), och lika obehindrat förbjuder offentlig kritik av varje grupp som vågar yttra kritik mot rörelsens överdrifter och dumheter. Gåtan antar episka proportioner när shiadräggen samtidigt anser att det är jättesynd om de eller att västerländska media är vinklat, samtidigt som de är samma sida av myntet när "Irans intressen" är "hotad" eller kritiserad.
Senast redigerad av Rebax 2012-12-05 kl. 23:37.
Citera
2012-12-07, 02:47
Medlem
Citat:
Centralkritiken i inläggen av mig behandlar hanteringingen som rapporter med bakgrund i "Irans intressen" får av PressTVs nyhetsfilter. En av världens stora gåtor är varför iranska rafidis utan problem kan bre ut sig med hat- och hetsretorik (i takt med lögner), och lika obehindrat förbjuder offentlig kritik av varje grupp som vågar yttra kritik mot rörelsens överdrifter och dumheter. Gåtan antar episka proportioner när shiadräggen samtidigt anser att det är jättesynd om de eller att västerländska media är vinklat, samtidigt som de är samma sida av myntet när "Irans intressen" är "hotad" eller kritiserad.

Svaret på din fråga är naturligtvis du själv. Vanliga iranier är precis som du, en vanlig europé, inte medveten om att det som levereras via tv och tidningar är en extremt snäv bild av världen, så snäv att det inte är en representation av världen på ett meningsfullt sätt att det lika gärna skulle kunna vara lögner. Och säkerligen är det då och då även rena lögner, från PressTV så väl som från BBC, NYT och SVT.

Inför Irak-kriget var 99% av Amerikansk media för invasionen för Irak hade ju WMD. Tror inte att du gjorde något särskilt väsen av dig då, precis som nu, när USA och västvärlden trappar upp sina folkmord av muslimer och araber, och snart perser.
Citera
2012-12-08, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RESTBREATHLESS
Svaret på din fråga är naturligtvis du själv. Vanliga iranier är precis som du, en vanlig europé, inte medveten om att det som levereras via tv och tidningar är en extremt snäv bild av världen, så snäv att det inte är en representation av världen på ett meningsfullt sätt att det lika gärna skulle kunna vara lögner. Och säkerligen är det då och då även rena lögner, från PressTV så väl som från BBC, NYT och SVT.

Inför Irak-kriget var 99% av Amerikansk media för invasionen för Irak hade ju WMD. Tror inte att du gjorde något särskilt väsen av dig då, precis som nu, när USA och västvärlden trappar upp sina folkmord av muslimer och araber, och snart perser.
Nu far du ut i känslomässigt tomsnackande och hämndlystna haranger, i hopp om att du träffar rätt. Ja, så kan det gå om man inte lyssnar på en besinningsfull mans vänliga kritik. Helst ska man göra sig av med förutfattade meningar åt någondera hållet innan man börjar läsa, speciellt när det inte existerar några signum från mitt håll som förstärker dina "anklagelser". Faktumet är att jag själv är:
1) Iranier.
2) Från Irak.
3) Muslim.

Trots den ganska bittra inställningen till dina frånvarande kartläggningar av mig, får jag likväl tillkännage att du har en poäng i inlägget, fastän det är irrelevant i förhållande till det jag tog upp.
Citera
2012-12-13, 20:29
Medlem
FyrverkeriFTWs avatar
Citat:

Du har fortfarande inte svarat på varför man skulle censurera bort en kanal bara för att den ljuger. Skulle man alltid göra det så skulle Aftonhoran ligga risigt till...
Citera
2012-12-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyrverkeriFTW
Du har fortfarande inte svarat på varför man skulle censurera bort en kanal bara för att den ljuger. Skulle man alltid göra det så skulle Aftonhoran ligga risigt till...
Den där punkten bör du plocka fram och drämma i trynet varje gång någon hycklande, ljugande och uppsåtligt desinformerande demokraturkreatur piper till i denna tråd. Förvisso har jag aldrig uttalat mig om att censurera bort kanelen, därmed attackerar du halmdockor medan jag står bredvid halmdockan och undrar huruvida du är vimmelkantig eller inte.
Citera
2012-12-16, 17:36
Medlem
FyrverkeriFTWs avatar
Citat:
Den där punkten bör du plocka fram och drämma i trynet varje gång någon hycklande, ljugande och uppsåtligt desinformerande demokraturkreatur piper till i denna tråd. Förvisso har jag aldrig uttalat mig om att censurera bort kanelen, därmed attackerar du halmdockor medan jag står bredvid halmdockan och undrar huruvida du är vimmelkantig eller inte.

Va?

Skulle jag drämma den i trynet på mig själv, eller på dem? Och vad desinformeras det om, mer precist?

Inte ska vi väl censurera bort kanelen, då smakar det inte så mycket om risgrynsgröten

Nej, men skämt åsido så tyckte jag mig kunna läsa något mellan raderna i inlägget jag svarade på. Om du inte skrivit något där ber jag om ursäkt.
Citera
2013-02-08, 20:58
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Iransk TV censureras i väst

Iransk TV kanal censureras i USA och Storbritannien.
http://www.presstv.ir/detail/2013/02/08/287992/press-tv-ifilm-off-air-in-us-canada/

Den satellit som tidigare sände tv kanalerna PressTV och iFilm är inte länge tillgänglig for den Iranska TV stationen. Tidigare i januari förbjöds stationens Spanskspråkiga sändningar i Spanien och Hipsat avbröt kontraktet en månad tidigare.

Ägarintressen i satelliterna är bland annat Eutelsat. Eutelsat SA och Intelsat SA, stoppade flertalet Iranska kanaler in oktober 2012. De har påstått påtryckningar från EU är orsaken.

Är det inte hyckleri av väst att censurera Iransk TV produktion och samtidigt klandra regeringen i Iran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in