• 2
  • 3
2012-10-22, 02:53
Medlem
Niccokick = Skön? Knasiga eller? Jag kallsvettades som aldrig när jag tog min första cigg och det var hemskt. Visst är det skönt att snurra till lite, men att svettas.. Nej tack!
Citera
2012-10-22, 05:40
Medlem
thewasteds avatar
Min första snus någonsin va en rapé portion, hade alltid haft fördommar mot snus.. Men när jag hade stoppat in den va jag som fast, låter jävligt löjligt , mitt snusande ökade proggresivt och nu är det 1dosa per dag, första veckorna var det 1dosa per vecka :P

Tycker du ska snus oskulden ensam, och rekommenderar verkligen portion (white)
Citera
2012-10-22, 06:36
Medlem
Nicke1234s avatar
Se till så att du inte spyr på en olämplig plats, är du inomhus så uppehåll dig på lämpligt avstånd från toaletten. Är du utomhus så befinn dig inte i stora folksamlingar med tanke på att risken för att du skämmer ut dig är ganska stor.

När jag provade snus för första gången så kändes det som att vara full, men med ett enormt illamående. Jag var 13 år och morsan trodde jag hade druckit.
Spydde 2 gånger innan jag gick och la mig.

Nåt liknande hände andra gången jag provade snus, om jag minns rätt så spydde jag även då.
Tredje gången gick det bättre, och sen dess har jag varit fast snusare.

Det är nog väldigt individuellt hur man känner sig första gången man provar snus, men räkna med att du kan bli illamående.
Citera
2012-10-24, 12:53
Medlem
Mr.kittehs avatar
Jag skulle börja med något svagt (jag rekommenderar Kronan Vit) En helt OK start snus. Lycka till, fellow snusmumrik.
Citera
2012-12-28, 20:25
Medlem
Jag testade några gånger på en fest för någon vecka sedan, därefter på en fest i helgen. Dock så kände jag inte av det pga alkoholen. Igår eftermiddag så köpte jag en dosa (Granit Vit, eftersom det är vad min kompis kör på), och tror jag börjat för hårt.

Kände inget illamående igår. (Tog 4st från kl 14 kanske, satt under läppen ca 40-45min)
Men imorse så tog jag en innan jobbet, ca 7, och lät sitta i till 8.30 ca. och sen fyllde jag på med en ny vid 9:00..
Sen efter ca 30 min så började jag må illa. Har känt mig konstig hela dagen.

Hur ska man lägga upp det i början? Hur ofta ska man ta en snus, och hur länge ska man låta den ligga kvar?
Innan man vänjer sig tänker jag...
Citera
2012-12-28, 20:35
Medlem
GeneralKnoxs avatar
Första gången var i min polares rum när jag var 14, jag har för mig att det var en General portion, kan likaväl ha varit en Rapé. Det började svaja och jag mådde lite illa.
Citera
2012-12-28, 21:53
Medlem
MiniCharlies avatar
Antingen så snusar man eller så snusar man inte. Så ser iallafall jag på det..
När jag började snusa så körde jag på Göteborgs Rapé Lingon - smakar lingon och inte mycket mer. Det skulle jag säga är ett perfekt nybörjar-snus.

Men antingen så bestämmer du dig för att du ska börja snusa eller så skiter du i det helt och hållet..
Citera
2012-12-29, 01:02
Medlem
Bassplays avatar
Är anledningen att impa på polare?
Så gjorde jag med, i sjätte klass..

Det blir tyvärr inte speciellt njutbart dom första gångerna tycker jag, roligt när nikokicken slår, men följt av ett rejält illamående.
Citera
2012-12-29, 09:31
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokstavsbarnet
Niccokick = Skön? Knasiga eller? Jag kallsvettades som aldrig när jag tog min första cigg och det var hemskt. Visst är det skönt att snurra till lite, men att svettas.. Nej tack!

min första snus, en general lös gav mig en enorm niccokick, och det var det skönaste jag varit med om! (just då) underbart rus tyckte jag mådde varken illa eller annat, tog en rejäl en också. så det där är individuellt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in