2012-10-16, 22:37
Medlem
ThiefAlthaluss avatar
General Portion.
Hade snott en dosa i videobutiken jag plus kamrater tidigare besökt för att försöka köpa en dosa.
Vi fick inte men jag hade redan smugit ner en dosa i jackfickan. Snuset fanns i en kyl på högra sidan kassan (på vänstra sidan fanns en drapererad porrfilmsavdelning ) och inte som oftast bakom kassan.

Vi satte oss sen på en gigantisk lekplats som idag är ännu större och jag tilldelades credd för framgången med att få tag i snus trots att planen "oseriös turkkiosk" inte fungerat, och extra för det lustiga att gå och ta en dosa, stoppa i fickan, ta en till och obesvärat lägga fram den inför kioskbiträdet och direkt bli nekad, acceptera detta och ta tillbaka dosan i kylen och köpa en burk san sao istället.

Jag var mittpunkten, jag var stundens kung, jag var den som hade fixat det och jag mådde riktigt bra.

Den som oftare var den högaktade berättade om när han var full, spefifikt tillfället för han hade bara hunnit med en gång dittills, han var dock den enda av oss med den erfarenheten och fiskade sannolikt efter alfamalepoäng, jag var inte imponerad då jag inte egentligen gillade honom.
Sen ville han att jag nästa gång skulle sno en dosa åt honom också, men jag skulle sno en göteborgs rapé då, han uttalade det göteborgs rapp, ingen påpekade, ingen kände till märket.
Jag halvlovade att göra det.

Han och jag skulle sen där vi satt på gungor ta varsin pris ur dosan, han hade haft många prillor under läppen, inte jag men nu skulle en upp. Ingen av de andra tänkte snusa av skäl han nog hånade lätt.

Han placerade sin där en hävdad grop jobbats fram och jag min i mitten som jag trodde man skulle.
Jag blev snabbt snurrig men det var rätt ballt och uppskattades, sen spottades den ut efter 1,2 minuter i munnen för jag anade att den börjat rinna och svalde man saften så skulle man garanterat kräkas hade jag lärt mig och fick lite skäll för att det var på tok för kort tid.

Så jag tog en ny men förklarade mig och förläts. Det kan rinna lite.. det gör det alltid, när den börjar rinna kritiskt märker man det.

Den nya rann dock inte alls och gav mig lite mindre yrsel. Hade den betydligt längre och ett illamående tornade upp sig.

Ursäktade mig och sa att jag skulle hem för jag skulle äta eller nåt. Bortom synhåll tog jag i panik ut prillan som gett mig en hejdlöst stegrande känsla av att jag skulle kräkas och det undviks ju helst.
Det var inte långt till spyan alls och i vid tunneln till radhusen jag bodde i ett utav fick jag en brutal spyreflex och böjde mig krampigt framåt och gjorde nåt rap/hulkning/stön men spyan uteblev.
Mådde lite bättre, och gick vidare genom tunneln.

Mötte en pollacktjej tillhörande en grupp tjejer som jag och polarna så ofta vi kunde försökte sänka tillvaron för i nån slags lek ossemellan.
Denna polska och jag hade bondat lite i detta och prioretade siktet mot varandra.

(Hon var även kåt på mig fick jag veta för nåt år sen och blev lite glad, idag är hon rätt jävla snygg. Inte kåt på mig längre tyvärr, jag försökte få hem henne en gång efter en utekväll, det gick inte.)

Jag blev lite lack, jag orkade inte alls. Jag ville ju inte börja spy nu, men det kunde jag mycket väl göra ändå.
Hon sa hej, faktiskt och jag sa hej tillbaka, sammanbitet men ett helt okej framfört hej.

Jag spydde inte, hoppades hon inte hört mitt läte från tunnelns mynning men det borde hon gjort, men det behöver ju inte varit från mig.

Spydde inte hemma heller, var motståndare till snus halva den dagen tills jag tog en till ändå.

Idag snusar jag fortfarande.

Slut
Senast redigerad av ThiefAlthalus 2012-10-16 kl. 22:39.
Citera
2012-10-16, 22:44
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plong
Jag började med Göteborgs Rapé Lime, skulle dock rekommendera lingon, där har du kärringsnus! Kan vara enklare att börja med ett smaksatt snus.

Har snusat nu i ett par månader och skulle inte kalla mig beroende. Jag tar några pauser då och då, ett par dagar långa, för att hålla beroendet i schack.

Men va fan, enklare att börja med smaksatt snus? Ge fan i att rekommendera Ts svagt kärringsnus bara för att det ska vara lättare att tycka om. Är inte poängen med att börja att man tycker det smakar bra? Sen om man vill ha nikotinspark så är det enda rätta en redig lös!

Tycker du ska köpa dig en Ettan och en General lös dosa, om du inte känner någon polare som du kan smaka av och avgöra om du tycker om smaken.
Citera
2012-10-16, 22:45
Bannlyst
Dumt att börja om du är ute efter kickar hoppa från ett flygplan eller ta en överdos
Citera
2012-10-16, 23:02
Medlem
Hokkalovglos avatar
Tja, man kanske får tänka om då. Känns som att de flesta som testar ett tag kör vidare. Men någon vacker dag så..
Citera
2012-10-17, 00:06
Medlem
Dimaks avatar
Ta en postion snus lägg upp det! Men gör det en dag du är ledig missade halv skoldag pga det
Citera
2012-10-17, 12:29
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hokkalovglo
Tja, man kanske får tänka om då. Känns som att de flesta som testar ett tag kör vidare. Men någon vacker dag så..

Haha det behöver du inte. Första gången jag snusade var jag 14 (eller 13, beror på om jag hade fyllt 14 än). Det var i 7an och en klasskompis bjöd mig på en general portion. Få gånger har jag varit så lycklig och mått så bra i mitt liv. Jag var yr (på ett behagligt sätt) och helt jävla lycklig. Jag tyckte det smakade för jävligt och började inte snusa regelbundet förrän jag slutade röka för några år sedan. Mår för övrigt mycket bättre fysiskt nu när jag snusar istället för att röka.

Om det däremot är första gången kanske du inte ska trycka in en prilla precis före ett prov/uppkörning/något annat viktigt.
Citera
2012-10-17, 12:50
Medlem
thechosenones avatar
Märkte inget, mådde lite illa pga. att jag svalde halva prillan men inget mer.
Citera
2012-10-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Ta en postion snus lägg upp det! Men gör det en dag du är ledig missade halv skoldag pga det

Alla goda ting är 2
kicken och slippa en halv skoldag ^^
Citera
2012-10-17, 22:34
Medlem
gubbfanskapets avatar
Det första jag testade var general portion har jag för mig. Det var ingen trevlig känsla, jag blev illamående nå in i helsike. Jag tror jag var 12. Nästa gång jag testade drack jag vatten hela tiden det gick mycket bättre.
Citera
2012-10-18, 15:19
Medlem
GeneralKKs avatar
Man säger alltid att man bara ska ta 1 om dagen, sedan blir det 2 när man är lite sugen, sen 3 osv..

Men rekommenderar att prova någon med smak, typ Rapé lingon. Gärna med en burk cola till. Annars ska du bara köra på antingen Grov eller General, ska man snusa så skall man snusa riktigt.
Citera
2012-10-19, 11:37
Medlem
Hamnbolls avatar
Det är en grej att börja röka pga. hälsoeffekterna, men att börja snusa ser jag inte som någon större grej. Ja, det är svårt att sluta, men det är samtidigt för jävla gott. Man lever (troligtvis) en gång, kör på! Vill du börja snusa - börja snusa! Måste dock säga att det med stor sannolikhet kommer att trappa upp snusandet. Det är helt omöjligt, i alla fall för mig, att bara ta en snus om dagen. Jag snusar inte extremt mycket men fem-sex stycken snusar behöver jag nog minst på en dag i alla fall. Inte så värst mycket.

Och för att spinna vidare på det någon skrev angående snus och rökning - om det håller dig ifrån att röka - snusa på! Snus är bevisat 95-99% mindre skadligt än cigarettrökning. Att snusa i en hel livstid är jämförbart med en månads rökning i skadeeffekter.

Jag hade börjat med General White eller Göteborgs Rapé White, mest för att de rinner lite mindre men ändå smakar bra. I början kan det svida lite i halsen på grund av att du inte är van vid snussaften. Det går dock över väldigt snabbt. Ett tips är att ha något att dricka i början (kaffe, iskallt vatten, öl/whiskey eller te funkar kanon). Därefter hade jag trappat upp direkt till Grovsnus Original Portion - den enligt mig bästa snusen som gjorts (eller i alla fall en av dem). När du vant dig vid nikotinet har du en uppsjö av märken och smaker att testa - och det kommer nya hela tiden. Jag har haft lite av ett personligt mission att testa alla sorter som släppts och som kommer att släppas, och på mina 6 år som snusare tror jag inte ens jag testat hälften av vad som finns där ute.

Lycka till! *bakar en fet snus*
Citera
2012-10-21, 20:33
Medlem
Blev bjuden av en polare då jag gick i högstadiet. Mådde som en räv och var tvungen att lägga mig ett tag och bara andas. Idag ligger jag på en dosa ~ 4 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in