2012-10-16, 20:02
Medlem
Tjenare, har senaste 2 åren fått ganska små utbetalningar från adsense på mellan 700-2000kr lite då och då. Har gått rakt in på nordea kontot utan att ja brytt mig mer om det.

Nu har det ökat och i september blev det 8600kr och verkar bli ungefär desamma denna månaden. Hur ska dessa pengar egentligen skattas? Å finns det egentligen någon risk att skatteverket skulle bry sig om att kolla upp dessa pengar när de ändå är ganska små utbetalningar?
Citera
2012-10-16, 20:20
Medlem
ManJuices avatar
Skatta inte en krona! Det är dina pengar. Fråga banken om du är osäker, eller ta ut pengarna i samma veva som du får in dom.
Citera
2012-10-16, 20:29
Medlem
Backafalls avatar
Ja du skall skatta med har du andra inkomster kan detta räknas som en bisyssla vilket ger schyssta avdrag...
Citera
2012-10-16, 21:22
Medlem
Plongs avatar
Som föregående talare säger ska det förstås skattas.

Ring skatteverket, anonymt om det känns bättre, och fråga så kan de svara på dina frågor!
Citera
2012-10-19, 16:27
Medlem
neurobotics avatar
Jo det skall skattas.

Citat:
...eller ta ut pengarna i samma veva som du får in dom.

Och vad skulle det hjälpa? Finns ju ändå bevis att Google satt in pengar. Nä, skatta och gör ännu mer sidor så kommer du inte ångra dig.

Jag gör också sidor. Lite nyfiken.

- Kör du svenska sidor eller englelska?

- 1-2 stora sidor eller fler mindre?
Citera
2012-10-22, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurobotic
Jag gör också sidor. Lite nyfiken.

- Kör du svenska sidor eller englelska?

- 1-2 stora sidor eller fler mindre?

Får all nuvarande inkomst från youtube videos, försökt göra sidor för i tiden men det gick inget vidare.
Citera
2012-10-23, 19:03
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Skatta inte en krona! Det är dina pengar. Fråga banken om du är osäker, eller ta ut pengarna i samma veva som du får in dom.

Ett av dom sämre inläggen.

Handlar det om 700-2000 kr går det nog som hobbyverksamhet beroende på hur mycket aggregerat det blir per år. Större summor skall skattas. Ring Skatteverket som andra redan sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in