• 1
  • 2
2012-10-16, 19:00
Medlem
Sonata Arctica gör två sverigespelningar under 2013, och inte under några festivaler så som det verkar nu.

Biljetterna kostar 300 kr styck, ståplatser.
Länk: http://www.eventim.se/tickets.html?a...ybookable=true

Jag är så Taggad! Kommer bli så jäkla roligt att äntligen få se detta bandet live, i göteborg dessutom!
Citera
2012-10-16, 20:14
Medlem
Huntards avatar
Skulle vara roligt att se Sonata eventuellt att man går på sthlms giget men det får isåfall bli ett biljettköp vid årets slut för jag tror knappast att det kommer vara rykande åtgång på plåtarna.
Citera
2012-12-29, 03:11
Medlem
Huntards avatar
Även fast jag var tveksam till att gå på spelningen tidigare i år så har jag nu bestämt mig, jag ska gå på Göteborgsspelningen och ta mig en trevlig helg i stan samtidigt.

Någon annan som ska på Sonata Arctica eller är det ett band som många Flashbackare förkastar?
Jag såg deras spelning på Getaway 2011 och det var faktiskt rätt bra, bättre än jag förväntat mig live men jag såg tyvärr bara fyra sista låtarna så nu tänkte jag se hela konserten iallafall istället för att vara på annat håll och dricka öl.
Citera
2013-01-02, 03:00
Medlem
RubinKazans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntard
Även fast jag var tveksam till att gå på spelningen tidigare i år så har jag nu bestämt mig, jag ska gå på Göteborgsspelningen och ta mig en trevlig helg i stan samtidigt.

Någon annan som ska på Sonata Arctica eller är det ett band som många Flashbackare förkastar?
Jag såg deras spelning på Getaway 2011 och det var faktiskt rätt bra, bättre än jag förväntat mig live men jag såg tyvärr bara fyra sista låtarna så nu tänkte jag se hela konserten iallafall istället för att vara på annat håll och dricka öl.
Jag ska gå då jag verkligen älskar SA! De är grymma live så det är ju inget att oroa sig för iaf
Citera
2013-01-02, 18:51
Medlem
DeadLikeMes avatar
Ska på Stockholmsspelningen. Tycker dock att de senaste två plattorna har varit ganska kassa så jag hoppas det blir mycket old-school. Känns som den nya gitarristen inte alls passar i bandet. Inga häftiga solon eller vackra melodier längre, bara ett envist tuggande på gitarren. Astrist.

Vad tycker ni andra?
Citera
2013-01-02, 23:04
Medlem
Huntards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Ska på Stockholmsspelningen. Tycker dock att de senaste två plattorna har varit ganska kassa så jag hoppas det blir mycket old-school. Känns som den nya gitarristen inte alls passar i bandet. Inga häftiga solon eller vackra melodier längre, bara ett envist tuggande på gitarren. Astrist.

Vad tycker ni andra?

Jag tycker absolut att deras tidiga material är det bästa men jag tycker inte heller illa om deras senaste två plattor. Det är snarare som så att jag tycker att The Days Of Grays från 2009 är en av deras bättre plattor faktiskt, bättre än Unia från 2007. Den senaste är jag inte så värst förtjust i med undantag från låten "I have a right".

Vad hoppas folk på för låtar live då? Jag har inte tjuvkikat på setlists och hoppas innerligt på att My Land och Replika spelas.
Citera
2013-01-03, 22:25
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
Jag tycker absolut att deras tidiga material är det bästa men jag tycker inte heller illa om deras senaste två plattor. Det är snarare som så att jag tycker att The Days Of Grays från 2009 är en av deras bättre plattor faktiskt, bättre än Unia från 2007. Den senaste är jag inte så värst förtjust i med undantag från låten "I have a right".

Vad hoppas folk på för låtar live då? Jag har inte tjuvkikat på setlists och hoppas innerligt på att My Land och Replika spelas.

Tycker första halvan av Unia är rätt bra, men annars är de fyra första plattorna klart bäst.

Hoppas själv som alltid att få höra White Pearl Black Oceans, otvivelaktigt Sonatas mästerverk
San Sebastian vore också trevligt, men har hört att sångaren ogillar den låten av någon anledning.
Citera
2013-01-04, 01:00
Medlem
Huntards avatar
Citat:
Tycker första halvan av Unia är rätt bra, men annars är de fyra första plattorna klart bäst.

Hoppas själv som alltid att få höra White Pearl Black Oceans, otvivelaktigt Sonatas mästerverk
San Sebastian vore också trevligt, men har hört att sångaren ogillar den låten av någon anledning.

White Pearl Black Oceans är helt klart fantastisk! Reckoning Night är nog den platta jag lyssnat minst antal gånger på. Måste ta och damma av den till helgen och avnjuta den. Ett annat spår på den plattan som faller mig väl i smaken är Wildfire.
Citera
2013-01-05, 03:04
Medlem
DeadLikeMes avatar
Citat:
White Pearl Black Oceans är helt klart fantastisk! Reckoning Night är nog den platta jag lyssnat minst antal gånger på. Måste ta och damma av den till helgen och avnjuta den. Ett annat spår på den plattan som faller mig väl i smaken är Wildfire.

RN är plattan jag lyssnat mest på Inga svaga låtar på den. Till och med bonusspåret Wrecking the Sphere är riktigt bra.
Citera
2013-01-06, 18:04
Medlem
Huntards avatar
Citat:
RN är plattan jag lyssnat mest på Inga svaga låtar på den. Till och med bonusspåret Wrecking the Sphere är riktigt bra.

Stämmer bra det! Det var inte en enda svag låt på skivan utan allt som allt är den riktigt bra. Ska bli spännande att se om de kör don't say a word och hur rösten ter sig live i en så krävande låt.

http://www.youtube.com/watch?v=bDyG7cTIUYk

Lyssna och njut, det där var en bra spelning som man gärna hade bevittnat på plats.
Citera
2013-01-18, 20:39
Medlem
DeadLikeMes avatar
Göta Källare har tydligen tappat rättigheterna att hålla event (?!) så Sthlmsspelningen är flyttad till Klubben. Föredrar iofs Klubben som konsertlokal så det blir nog bra, men tråkigt med G.K. som haft många bra band på senaste tiden.
Senast redigerad av DeadLikeMe 2013-01-18 kl. 20:47.
Citera
2013-01-19, 01:57
Medlem
Huntards avatar
Citat:
Göta Källare har tydligen tappat rättigheterna att hålla event (?!) så Sthlmsspelningen är flyttad till Klubben. Föredrar iofs Klubben som konsertlokal så det blir nog bra, men tråkigt med G.K. som haft många bra band på senaste tiden.

Klubben är riktigt bra tycker jag, endast sett ett band där nere och det är faktiskt Sonic Syndicate för typ tre år sedan kanske. Bra lokaler och sjysst ljud.

Någon som vet hur det är med Brewhouse i gbg? Har aldrig varit där tidigare, hur är den som konsertlokal?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in