2005-04-07, 18:09
Medlem
Klickens avatar
Det är snart dags att ge sig ut och så lite grönsaker, blommor och allt vad det nu heter. Tycker det saknas ett trädgårdsforum här på FB. Det kan omöjligt bara vara jag som är intresserad av odling, det är ett ämne som berör i princip alla villa-ägare och dom flesta har säkert någon krukväxt där hemma. Eventuellt skulle man kunna skapa ett forum som heter "Hem & Trädgård" om intresset för ett trädgårdsforum inte skulle vara tillräckligt stort.
Och odling är väl inte direkt något som passar in i något annat forum såvida man inte odlar narkotiskaväxter.

Snälla admin
Citera
2005-04-07, 18:37
Medlem
seriöst känns inte speciellt flashback med forum som "trädgård" "knyppling" etc
Citera
2005-04-07, 18:45
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym1912
Till skillnad från forum som
Jakt, fiske och vildmark, Mat & dryck, Tecknade serier, Loungen, Chatten osv.?
Citera
2005-04-07, 21:06
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym1912
Och vilka forum bör då ligga på Flashback? Underground- och subkulturen släppte man för länge sedan. Har man forum för Mat & Dryck, serietidningar mm. så borde man lika gärna kunna ha ett för trädgård och odling enligt mig.
Citera
2005-04-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Det är snart dags att ge sig ut och så lite grönsaker, blommor och allt vad det nu heter. Tycker det saknas ett trädgårdsforum här på FB. Det kan omöjligt bara vara jag som är intresserad av odling, det är ett ämne som berör i princip alla villa-ägare och dom flesta har säkert någon krukväxt där hemma. Eventuellt skulle man kunna skapa ett forum som heter "Hem & Trädgård" om intresset för ett trädgårdsforum inte skulle vara tillräckligt stort.
Och odling är väl inte direkt något som passar in i något annat forum såvida man inte odlar narkotiskaväxter.

Snälla admin

jag instämmer!!! jag vill veta hur man gör ett växthus för att odla kanel
Citera
2005-04-07, 21:12
Bannlyst
Och jag har alltid velat få diskutera vårlökar med likasinnade
Citera
2005-04-07, 21:24
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:

Snälla admin
Hur är det vi, eller rättare sagt admin brukar säga när någon önskar ett nytt forum? Det är väl något i stil med att för att öht se om det finns ett behov så vill vi åtminstånde se ett trettiotal aktuella trådar som skulle kunna tänkas passa in under den önskade kategorin. Börja med att leta upp och presentera dem här i tråden så kanske det kan diskuteras. Jag gissar dock på ett negativt svar men jag har haft fel förr så vem vet?
Citera
2005-04-07, 21:43
Medlem
Klickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Hur är det vi, eller rättare sagt admin brukar säga när någon önskar ett nytt forum? Det är väl något i stil med att för att öht se om det finns ett behov så vill vi åtminstånde se ett trettiotal aktuella trådar som skulle kunna tänkas passa in under den önskade kategorin. Börja med att leta upp och presentera dem här i tråden så kanske det kan diskuteras. Jag gissar dock på ett negativt svar men jag har haft fel förr så vem vet?
Tyvärr så tror jag inte det finns över 30 trådar om odling och trädgård, men det beror nog främst på att det inte finns någonstans att starta sådanna frågor på. Sen vet jag inte om knarkodlings trådarna räknas, i så fall finns det väl över 100 sådana trådar.

Jag tror ett trädgårds- och odlingsforum skulle uppskattas. Som sagt så bör det bland alla medlemar finnas en hel del villaägare. Personer som bor i lägenhet brukar ibland ha en blomsterlåda på balkongräcket.
Citera
2005-04-07, 21:51
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Tyvärr så tror jag inte det finns över 30 trådar om odling och trädgård, men det beror nog främst på att det inte finns någonstans att starta sådanna frågor på. Sen vet jag inte om knarkodlings trådarna räknas, i så fall finns det väl över 100 sådana trådar.

Jag tror ett trädgårds- och odlingsforum skulle uppskattas. Som sagt så bör det bland alla medlemar finnas en hel del villaägare. Personer som bor i lägenhet brukar ibland ha en blomsterlåda på balkongräcket.
Bara trädgård kan nog bli lite väl smalt för ett helt delforum. Utöka till fler områden som rör villa/trädgård. Ombyggnad, staketsnickerier, trädgård, odlingstips. Då finns det nog fler trådar som kan presenteras. Om det är 30+ vet jag inte.

Var det inte en diskussion i somras kring att göra om forum, slå ihop, strukturera om? Är det någon som kommer ihåg vad som sas då?
Citera
2005-04-07, 21:57
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Tyvärr så tror jag inte det finns över 30 trådar om odling och trädgård, men det beror nog främst på att det inte finns någonstans att starta sådanna frågor på.
Det finns det ju! "Övrigt" borde funka! Eventuella knarkodlingstrådar bör kanske behålla sin plats i de forum där de nu ligger, de är ju inte odlingsintresset som driver den odlingen!

Nä, om intresset finns så finns det redan ett antal trådar, om inte så är det nog inget för FB.
Citera
2005-04-07, 22:16
Medlem
Megalomanias avatar
Det finns ju redan tre odlingsforum, Cannabis, Hallucinogener och Opiater. Dessa tre täcker ju ändå upp allt vettigt som går att odla.

Skämt å sido så betyder inte bristen på trådar som berör odling på att det inte finns någonstans att lägga dessa. Det beror på att intresset för att diskutera sådana ämnen är väldigt litet. Tror du på allvar att någon som verkligen vill veta hur vilket jordfräsmärke som håller högst kvalité, eller i vilken månad man ska sätta sina lökar, avhåller sig från att fråga bara för att det inte finns ett särskilt forum med odlingsinriktning? I så fall kan du inte ha särskilt höga tankar om resten av oss användare.

Dessutom har du ju ett eget forum. Fast du kanske tycker att ni är för underground för att prata om trädgårdsarbete?
Citera
2005-04-07, 22:29
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Det finns det ju! "Övrigt" borde funka! Eventuella knarkodlingstrådar bör kanske behålla sin plats i de forum där de nu ligger, de är ju inte odlingsintresset som driver den odlingen!

Nä, om intresset finns så finns det redan ett antal trådar, om inte så är det nog inget för FB.
Huh . Jag odlar änglatrumpet och förväntar mig en riktigt stor och yvig tvåmetersplanta till sommaren. Inte skulle jag diskutera gödsling, jordmån och solläge i någon knarktråd.

Klicken, om du letar trådar så är det i Övrigt du kan hitta dem. Jag tror iaf att jag startat någon där. En "Rådjur i jordgubbslandet"-tråd borde platsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in