Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Det finns ju redan tre odlingsforum, Cannabis, Hallucinogener och Opiater. Dessa tre täcker ju ändå upp allt vettigt som går att odla.
Skämt å sido så betyder inte bristen på trådar som berör odling på att det inte finns någonstans att lägga dessa. Det beror på att intresset för att diskutera sådana ämnen är väldigt litet.
Skämt å sido så betyder inte bristen på trådar som berör odling på att det inte finns någonstans att lägga dessa. Det beror på att intresset för att diskutera sådana ämnen är väldigt litet.
Säg någon villa ägare som inte har en trädgård? Vet nu inte hur många villa ägare det finns här på FB, verkar mest vara folk som bor i studentbostäder men jag har för mig att jag läste i någon tråd om villainbrott att moderator Jobe var villa ägare.

Citat:
Ja, det tror jag. Varför skulle det inte finnas något intresse? Flashback har i skrivande stund uppåt 100 000, och du tror inte någon utav dessa har pysslat med odling någon gång?
Tror du på allvar att någon som verkligen vill veta hur vilket jordfräsmärke som håller högst kvalité, eller i vilken månad man ska sätta sina lökar, avhåller sig från att fråga bara för att det inte finns ett särskilt forum med odlingsinriktning? I så fall kan du inte ha särskilt höga tankar om resten av oss användare.
Citat:
Dessutom har du ju ett eget forum. Fast du kanske tycker att ni är för underground för att prata om trädgårdsarbete?
Ja, det tycker jag. Under Ytan har redan klivit ut undergroundkulturen på många punkter så det får räcka som det är nu.
Citat:
Det vore en idé. "Hem, inredning och trädgård" tror jag skulle kunna gå hem hos många användare faktiskt.
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Bara trädgård kan nog bli lite väl smalt för ett helt delforum. Utöka till fler områden som rör villa/trädgård. Ombyggnad, staketsnickerier, trädgård, odlingstips. Då finns det nog fler trådar som kan presenteras. Om det är 30+ vet jag inte.
. Jag odlar änglatrumpet och förväntar mig en riktigt stor och yvig tvåmetersplanta till sommaren. Inte skulle jag diskutera gödsling, jordmån och solläge i någon knarktråd.
Hur som helst är det heller ingen som har föreslagit det, läser du Klickens inlägg som jag svarade på (utan att citera hela dock) så förstår du nog bättre vad jag menade.