Citat:
Ursprungligen postat av Noxulifer
Jag har skulder på 1 000 000 kr ungefär, alla skulderna är böter och skadestånd som jag blev dömd att betala i samband med rättegångar i slutet av -90 talet. Eller, min del av skulderna var från början ca. 250 000 kr, men, med ränta och pga. att min målskamrat dog för några år sedan och jag fick ta även hans del av beloppet så har det blivit närmare en miljon kr nu.
Hur ser det ut med skuldsanering för mig? De brukar vara kinkiga när det gäller skadestånd har jag hört?
Jag kan tillägga att jag fick 3,5 års fängelse i samband med dessa rättegångar - och jag straffas fortfarande tio år senare trots att fängelsestraffet är avtjänat.
Jag kan också tillägga att jag är oskyldigt dömd för dessa brott - alla i vår umgängeskrets vet om det. Det spelar tyvärr ingen roll i sammanhanget, skulden finns där nu!
Är tacksam för svar.
Du kan inte göra mer än att söka. Så är det bara, värt att försöka oavsett vad.
Går inte det, hade jag stuckit till Norge, bott på världens äckligaste o sunkigaste ställen, jobba röven av mig i några år, säkerligen fem sex, och sedan betalat tillbaka pengarna.
Det är ju om det hade varit jag, förstås. Kan vara skönt att ha betalat tillbaka och sedan kunnat börja om från ruta ett.