2012-10-15, 22:51
Medlem
Tjena!
Köpte en dyr burk från komplett för cirka 7 månader sedan och det börjar bli knappt med utrymme, så tänkte omformatera. När jag började rota i lådan jag fick med hittade jag ingen installationsskivan till windows 7 ultimate, som jag då beställde till datorn (Datorn hade det redan installerat när den kom).
Nu är min fråga, brukar man inte få med en installationsskiva eller är det bara komplett som är snåla med att dela ut sådana, trots att man betalat för operativsystemet? Om så är fallet, hur får man tag på en skiva på annat håll utan att tanka från diverse olagliga sidor? (pallar inte heller ladda ner och installera det där jäkla programmet för att omformatera från usb)

Mvh.
Citera
2012-10-15, 22:55
Medlem
JBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziber
Tjena!
Köpte en dyr burk från komplett för cirka 7 månader sedan och det börjar bli knappt med utrymme, så tänkte omformatera. När jag började rota i lådan jag fick med hittade jag ingen installationsskivan till windows 7 ultimate, som jag då beställde till datorn (Datorn hade det redan installerat när den kom).
Nu är min fråga, brukar man inte få med en installationsskiva eller är det bara komplett som är snåla med att dela ut sådana, trots att man betalat för operativsystemet? Om så är fallet, hur får man tag på en skiva på annat håll utan att tanka från diverse olagliga sidor? (pallar inte heller ladda ner och installera det där jäkla programmet för att omformatera från usb)

Mvh.
Finns det ingen återställnings partition på hårddisken?
Citera
2012-10-15, 23:07
Medlem
Skyishs avatar
Var beställde du datorn? Jag vet att Inet skickar med en skiva iaf. Testa mejla företaget och hör!
Citera
2012-10-15, 23:14
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyish
Var beställde du datorn?
komplett nämns i trådstarten.

Trådstartaren bör sålunda ta ett snack med dem, ger nog bättre resultat än att vi teoretiserar i en tråd på Flashback.
Citera
2012-10-17, 01:53
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziber
Tjena!

Mvh.

Starta om datorn och tryck F11 om jag kommer ihåg rätt. Windows brukar ligga på en annan partition. Om du nu inte har raderat den. Det är inte kompletts fel det är tillverkarna som väljer denna metod. Smidigt och bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in