• 1
  • 2
2012-10-15, 21:16
Medlem
Hej,

Tar Klarna UC om jag vill betala med 14 dagars faktura? (Onlineklädsite)
Citera
2012-10-15, 21:19
Medlem
ja de gör det handlade igår och idag fick jag ett mail där de tagit UC
Citera
2012-10-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsgbg
ja de gör det handlade igår och idag fick jag ett mail där de tagit UC

ok tack då vet jag. Då avvaktar jag tills jag får tillbaka min dosa istället för att vara lat och ta faktura.. Trist det här med UC tycker jag.. Försämrar eventuella framtida lån..
Citera
2012-10-15, 22:31
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtrazi
ok tack då vet jag. Då avvaktar jag tills jag får tillbaka min dosa istället för att vara lat och ta faktura.. Trist det här med UC tycker jag.. Försämrar eventuella framtida lån..

Inga problem med lån. Det är skillnad på upplysning för en faktura och en konsumentkredit.
Citera
2012-10-15, 22:48
Medlem
På mig tog Klarna upplysningen via CreditSafe och de listar inte förfrågningar som t.ex. UC och Soliditet gör.
Citera
2012-10-19, 02:45
Medlem
Vad äre för snack om att det blir svårare att ta lån för att folk tagit kreditupplysning på dig?

har du inga skulder eller anmärkning kan väll de inte spela något roll? jag har säkert fått 9 kreditupplysnignar och jag är bara 19? what's the matter
Citera
2012-10-19, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michailo
Vad äre för snack om att det blir svårare att ta lån för att folk tagit kreditupplysning på dig?

har du inga skulder eller anmärkning kan väll de inte spela något roll? jag har säkert fått 9 kreditupplysnignar och jag är bara 19? what's the matter

https://www.uc.se/globala-sidor/ordl...ragningar.html

Citat:
Kreditupplysningar som har beställts om en person visar i regel att denne har sökt kredit eftersom personupplysningar inte får beställlas om legitimt skäl saknas (enligt kreditupplysningslagen). Ifall många upplysningar har beställts om en person är detta i regel ett tecken på att personen har ökat eller försökt öka sin skuldsättning. Våra analyser visar ockå entydigt att personer som är frekvent omfrågade löper en kraftigt förhöjd risk att drabbas av betalningsanmärkningar i framtiden.

Läs och begrunda.
Citera
2012-10-19, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
https://www.uc.se/globala-sidor/ordl...ragningar.html

Läs och begrunda.

En kreditupplysning betyder ju inte att man har skulder... I texten du refererar till så skriver dem:

"Om många kreditupplysningar har gjorts kan de vara ett tecken på att personen ökat eller försökt ökat sin skuldsättning

Som jag sa, jag har massa kreditupplysningar men inget lån...elr jo ett mobilabbonemang som jag sagt upp och betalar en slutfaktura på denna månad.
Citera
2012-10-19, 20:28
Medlem
Hela grejen är att man KAN ha ökat sin skuldsättning. Har du många förfrågningar KAN du ha dragit på dig utgifter. Därför är ofta banker väldigt skeptiska till personer med många förfrågningar.
Citera
2012-10-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilng
Hela grejen är att man KAN ha ökat sin skuldsättning. Har du många förfrågningar KAN du ha dragit på dig utgifter. Därför är ofta banker väldigt skeptiska till personer med många förfrågningar.

Bra det, dömma utan att veta fakta...
Citera
2012-10-20, 21:26
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michailo
Bra det, dömma utan att veta fakta...

Vadå utan att veta fakta? Faktan är att du har många omförfrågningar på UC och detta innebär att du statistiskt löper en kraftigt förhöjd risk att i framtiden drabbas av betalningsanmärkningar.
Citera
2012-10-22, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Vadå utan att veta fakta? Faktan är att du har många omförfrågningar på UC och detta innebär att du statistiskt löper en kraftigt förhöjd risk att i framtiden drabbas av betalningsanmärkningar.

Behöver det inte alls betyda? har man pengar att betala sina räkningar så borde ju knappast det vara ett problem.

"Hej, jag vill skaffa vapenlicens

-Jaha till vilket syfte?

*Jo jag ska börja jaga med min farfar

-Nae tyvärr men det går inte

*Jasså varför inte det?

-Nae det är som så att vi ser att du har spelat en hel del FPS spel och anser att du löper stor risk att bruka ett vapen till andra syften än jakt.

*Ok...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in