• 1
  • 2
2012-10-16, 22:17
Medlem
Okej! Så att det bästa förslaget för att skaffa "virus" är att klicka på random reklam och allt som poppar up?
Citera
2012-10-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Installera en massa piratprogram, typ adobe cs paketet, reason, office paketet. Till slut hittar du nog en trojan.

Kräver dock att du har vederbördandes lösenord.

Eller... Varför inte göra en egen trojan? Jag gjorde en jätte bra till Windows en gång! när du trycker på start knappen så startades datorn av! Tror du att det finns ngt sätt att göra trojaner till Mac?
Citera
2012-10-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceFoxer14ever
Okej! Så att det bästa förslaget för att skaffa "virus" är att klicka på random reklam och allt som poppar up?

kommer inte hända något.
Citera
2012-10-17, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
kommer inte hända något.

Nähe hur ska jag göra då då?
Citera
2012-10-17, 10:47
Medlem
jcarlbergs avatar
Citat:
Det är visst en alldeles ypperlig idè, har kört Mac i 5 år nu och aldrig haft några säkerhets problem what so ever. När man körde windows kunde det ju räcka med att gå in på fel sida så var det kört.

Har haft Windows och inte haft några säkerhetsproblem så vart vill du komma med det? OS X är fortfarande inget säkert operativsystem, säkrare ja men inte säkert.
Citera
2012-10-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcarlberg
Har haft Windows och inte haft några säkerhetsproblem så vart vill du komma med det? OS X är fortfarande inget säkert operativsystem, säkrare ja men inte säkert.

Du får inget svar för det du säger är bara trams.

Självklart är det ett säkert operativsystem.
Citera
2012-10-17, 22:40
Medlem
droles avatar
Citat:
Du får inget svar för det du säger är bara trams.

Självklart är det ett säkert operativsystem.
OSX är av flera orsaker mindre osäkert än Windows, en och kanske den största är för att OSX står för så liten del av marknaden vilket gör det "tråkigare" för virusmakarna att skriva virus till det.
Sen beror det på vad man menar med virus, virus i form av virus eller i form av malware(trojaner osv. osv.).
Det är omöjligt att göra ett vettigt operativsystem som inte kan drabbas av malware.

Citat:
Sorry! Jag är lite dålig på att lägga det på rätt ställe! Finns det ett forum för hur man tar rätt kategori?
Faktiskt, ja.
https://www.flashback.org/t1437533

I ditt fall tror jag inte du är ute efter ett virus, utan en riktig badass-trojan.
Borde inte vara allt för svårt att varken hitta eller koda en.
Senast redigerad av drole 2012-10-17 kl. 22:45.
Citera
2012-10-18, 02:06
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Nähe hur ska jag göra då då?

Skam den som ger sig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera