2010-02-03, 17:50
Medlem
träffade honom i somras på stureplan under dagen på nå café där .
ska sägas att jag vid tillfället inte visste vem han var .

Drygf-n nå förbannat .stog och snackade med några tjejer på stureplan . Självklart dyker "köttbullegreven" upp från ingenstans och försöker göra narr av mig genom att lite tyst härma min röst så tjejerna skulle höra det .
Jag bad han säga eventuella saker om mig till just mig , annars skulle jag ge han en fet höger.
Då fick han en sån där alldelles skitnödigt ansiktsuttryck och skyndade sig därifrån :P

Killen är ju förfasiken lika kort som bred . Ska han kaxa med nån får han göra det med nån i sin egen storlek (5 åringar)
Citera
2010-02-03, 18:00
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond87

Drygf-n nå förbannat .stog och snackade med några tjejer på stureplan . Självklart dyker "köttbullegreven" upp från ingenstans och försöker göra narr av mig genom att lite tyst härma min röst så tjejerna skulle höra det .
Jag bad han säga eventuella saker om mig till just mig , annars skulle jag ge han en fet höger.
Då fick han en sån där alldelles skitnödigt ansiktsuttryck och skyndade sig därifrån :P

Killen är ju förfasiken lika kort som bred . Ska han kaxa med nån får han göra det med nån i sin egen storlek (5 åringar)

Han försökte tränga sig före mig en gång på McDonalds en vanlig dag förra våren.
Jag högg tag i han och drog honom till mig och meddelade honom att MC Donalds inte har VIP kö för utvecklingsstörda fåntrattar.
Han gapade som fisk och drog ut ur lokalen.

Citera
2010-02-03, 18:42
Medlem
Jag var inne på Posten och han kom och ställde sig bakom mig.
Frågade vad det kostade att skicka ett paket och då tittade
posttjm på mig och sa: "Är det paketet bakom dig som
det gäller?".
Citera
2010-02-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond87

inte så stort att hota med att ge Peder en rak höger, när han faktiskt har en mindre utvecklingsstörning.
han vet inte bättre tyvärr, han vill vara "rätt" o säger o gör som han tror att man ska göra.
att han blivit denna "maskot" som vissa driver med, är sorgligt.
han har hjälp av föräldrarna, men de som alla andra blir äldre, hur blir det sen när de inte finns tillhands längre..?
Citera
2010-03-07, 15:38
Medlem
Att ens denna tråd existerar är ju löjligt..

Peder Fogstrand är en människa med ett hjärta av guld, älskad av många och hatad av många, skillnaden är väl att dem som inte känner honom hatar honom, och vise versa.

Hans intresse är att gå ut och mingla, är det fel? och att nu någon idiot säger att han måste kaxa med 5 åringar så kan jag säga att killen aldrig kaxar och tror absolut inte på våld.
Han må ha ett handikapp vilket då många av oss har dock kanske inte lika stort.

Att diskutera hans jobb och ekonomi verkar vara väldigt intressant? hans familj äger flera företag där han förmodligen har sin del av kakan, vilket då också förmodligen kommer finnas där långt efter hans föräldrar dör, hans bror och syster är extremt påhittiga personer och kommer också alltid finnas där för honom vilket vilken person som helst skulle göra, det är deras bror.

Att döma är jävligt vanligt och många folk gör det, men det roliga är att det är ren avundsjuka från fattiga förorts människor som drömmer om stureplan och påpekar konstant östermalms begreppet.
Väx upp och se att världen är större än en liten man som älskar sitt liv, varför hata någon som är så jävla härlig?
Kanske är ensamt på toppen, men som peder sa "en jävligt fin utsikt."
Citera
2010-03-09, 19:44
Medlem
getosts avatar
Han satt och såg skapligt ensam ut på Sturegallerians långbar häromdagen. Under den halvtimma vi satt och avnjöt en sval öl där, satt han helt ensam o tittade på klientelet i baren med en sökande blick. Visserligen bara några meter från själva Stureplanspulsen rent fysiskt, men ändock till synes utanför.
Citera
2010-03-22, 12:19
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Han försökte tränga sig före mig en gång på McDonalds en vanlig dag förra våren.
Jag högg tag i han och drog honom till mig och meddelade honom att MC Donalds inte har VIP kö för utvecklingsstörda fåntrattar.
Han gapade som fisk och drog ut ur lokalen.

Tuff mot en utvecklingsstörd, och skryter med det. Kalla dej inte svensk, please!
Citera
2010-03-23, 10:27
Medlem
magpies avatar
Och hur ska man känna till att Kronofogdestrand är utvecklingsstörd? Hm, om han är adlig på riktigt är det ju iof rätt stor risk för det...
Citera
2010-03-23, 13:04
Bannlyst
Han håller nog med denna mannen: http://www.youtube.com/watch?v=q1P8sJ19YvU
Citera
2010-03-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Tuff mot en utvecklingsstörd, och skryter med det. Kalla dej inte svensk, please!
Det verkar som om inläggen här glidit från ÄR greven utvecklingsstörd? Till greven ÄR utvecklingsstörd. Men hur är det egentligen?
Citera
2010-03-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femrik
Det verkar som om inläggen här glidit från ÄR greven utvecklingsstörd? Till greven ÄR utvecklingsstörd. Men hur är det egentligen?

Greven är dyslektiker och en del menar att man kan få dyslexi om man inte genomgår något krypstadium innan man lär sig att gå, det vill säga hoppar över ett stadium i den motoriska utvecklingen och som en följd därav inte uppnår god koordination av sina rörelser. Det finns behandlingsprogram som utformats utifrån hypotesen att man därför bör backa tillbaka några steg för att automatisera sådana motoriska mönster på rätt sätt och därmed träna upp sin koordination.
Citera
2010-03-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getost
Han satt och såg skapligt ensam ut på Sturegallerians långbar häromdagen. Under den halvtimma vi satt och avnjöt en sval öl där, satt han helt ensam o tittade på klientelet i baren med en sökande blick. Visserligen bara några meter från själva Stureplanspulsen rent fysiskt, men ändock till synes utanför.
Han verkar vara en mycket frenetisk besökare där, har personligen sett honom sittandes, ensam, med diverse drinkar i handen flertalet gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in