2005-11-14, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daddy Dajmkryzz
Tyckte nästan synd om honom...det framgick så tydligt att han är kraftigt utvecklingsstörd...blev förnedringstelevision över det hela...det borde vara förbjudet att visa upp sådana människor i rutan.
Lite som Tore i FC Z
Citera
2005-11-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
Lite som Tore i FC Z

Hell yeah
Citera
2005-11-14, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Fitta jag missade programmet! Var kan man se det igen??
Tror det går i repris på lördag runt 24.00?
Citera
2005-11-14, 23:59
Bannlyst
Ha ha!

Unge Greve Fogstrand har höjt debatten några snäpp! Han själv mfl. överklasspersoner visar vad överklassen, (däribland Carl-Willhelm) EGENTLIGEN tycker om invandrare! Det dom helst inte vill säga "offentligt"...

Vad var det den där anonyma bratt-tjejen sa?:
"Om en person är "mörk" då är han antingen "kriminell" eller "korkad"!"

Och Greven på frågan om vad man tycker om invandrare i dom här kretsarna:

Greven kommentar 1: "Jaa, dom vill man inte... ööh, inte..." (inte beblanda sig med, tror jag han ville säga!)

Greven kommentar 2: "Invandrarna ska inte "se ned" på "oss", dom kan väl vara där dom hör hemma..."

Citera
2005-11-15, 00:02
insomnias avatar
Berättar han själv att han får månadspeng om han gör något bra? Seriöst, inser han inte hur patetiskt det är?
Citera
2005-11-15, 01:01
Medlem
Byfånens avatar
Det var det ett av det jävligaste jag sett ! Pappa betalar !

Fina gener han kan föra vidare i generationer, halvdvärg, överviktig och ingen överdriven hårväxt.

Bra avelshingst !
Citera
2005-11-15, 03:19
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
Lite som Tore i FC Z

Fast Tore är ju hyfsat intelektuell och intelligent, denna Greve är ju enbart mentalt handikappad.
Citera
2005-11-15, 07:24
Bannlyst
Okej, jag såg programmet igår och vill bara säga att Peder är utvecklingsstörd. Kolla hur tätt mellan ögonen han har, hur verbalt efterbliven killen var och hans allmänna utseende. Killen är helt klart mongoloid. Jag tycker det är synd att dom låter han representera överklassen, usch och fy. Hade varit roligare om CW stått där och snackat. Programmet var humor, men det mesta sög. Typiskt TV3...
Citera
2005-11-15, 09:47
Medlem
Frejuss avatar
Jag tycker att det var synd att TV3 sabbade möjligheten att göra ett bra program av ett intressant ämne. Att fokusera på herr Fogstrand är att slå in öppna dörrar eftersom han ju inte är den klipskaste mannen på Stureplan. Likaså löjligt med avslöjandet av butiksbiträdenas bemötande av olika männoskotyper. Det enda de fick fram var självklara svar.

Debatten förstod jag inte. Ska den sändas vid ett senare tillfälle? Guillou sa två saker, Nyllet ingenting... Peder använde man enbart till att skapa lyteskomik. Det gjorde man även med den första bimbon som inte heller verkade vara något ämne för högre studier.

Jag hade hyfsade förväntningar på programmet. Att få en insikt i vad som är så speciellt med dessa människor och varför så många spaltmetrar skrivs om dem. Istället tar TV3 den enkla vägen och framställer dem som inavlade. Det kanske de är men jag tycker det var synd, det hade kunnat bli så mycket bättre.
Citera
2005-11-15, 12:34
Medlem
Carl-Willhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejus
Jag tycker att det var synd att TV3 sabbade möjligheten att göra ett bra program av ett intressant ämne. Att fokusera på herr Fogstrand är att slå in öppna dörrar eftersom han ju inte är den klipskaste mannen på Stureplan. Likaså löjligt med avslöjandet av butiksbiträdenas bemötande av olika männoskotyper. Det enda de fick fram var självklara svar.

Debatten förstod jag inte. Ska den sändas vid ett senare tillfälle? Guillou sa två saker, Nyllet ingenting... Peder använde man enbart till att skapa lyteskomik. Det gjorde man även med den första bimbon som inte heller verkade vara något ämne för högre studier.

Jag hade hyfsade förväntningar på programmet. Att få en insikt i vad som är så speciellt med dessa människor och varför så många spaltmetrar skrivs om dem. Istället tar TV3 den enkla vägen och framställer dem som inavlade. Det kanske de är men jag tycker det var synd, det hade kunnat bli så mycket bättre.

Till saken hör att det inte är någonting speciellt med dessa människor. De mest representetativa för begreppet brats som visades i programmet var de två suggorna som försökte ta sig in på klubbar i Båstad. Jag och mina vänner från överklassen, sådana personer som dessa kretiner försöker att efterlikna skulle aldrig drömma om att vara med i ett sådant program. Vi skulle inte heller sitta bakom en blurrad anonymitet och tala på tydlig Kristianstadsskånska (det vill säga den FATTIGA varianten) om hur ens "sällskap" sitter och dricker champagne vid något "drinkbord" eller vilka fördomar det finns i "våra kretsar". Särskilt inte iklädda ett par svampiga 700krs jeans och en sjal, knuten runt FEL kroppsdel.

Skälet till att programmet var så tunt ( förutom då att programledarinnan är en uppenbar idiot och kanalen styrs av boljseviker) är att den helt enkelt försöker beskriva ett fenomen som i själv verket inte alls existerar. Brats är inte överklass,de har inga verkliga pengar och de beter sig inte som programmet försöker beskriva.

/CW
Citera
2005-11-15, 12:40
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm
Till saken hör att det inte är någonting speciellt med dessa människor. De mest representetativa för begreppet brats som visades i programmet var de två suggorna som försökte ta sig in på klubbar i Båstad. Jag och mina vänner från överklassen, sådana personer som dessa kretiner försöker att efterlikna skulle aldrig drömma om att vara med i ett sådant program. Vi skulle inte heller sitta bakom en blurrad anonymitet och tala på tydlig Kristianstadsskånska (det vill säga den FATTIGA varianten) om hur ens "sällskap" sitter och dricker champagne vid något "drinkbord" eller vilka fördomar det finns i "våra kretsar". Särskilt inte iklädda ett par svampiga 700krs jeans och en sjal, knuten runt FEL kroppsdel.

Skälet till att programmet var så tunt ( förutom då att programledarinnan är en uppenbar idiot och kanalen styrs av boljseviker) är att den helt enkelt försöker beskriva ett fenomen som i själv verket inte alls existerar. Brats är inte överklass,de har inga verkliga pengar och de beter sig inte som programmet försöker beskriva.

/CW

Som vanligt lyckas TV3 inte rekrytera rätt folk till sina insiders. Tråkigt nog inser inte vanligt folk detta. Det är inte många som kan avfärda personerna som icke-trovärdiga genom deras dialekt och kläder.

Men det är också en stor myt att alla överklassmänniskor springer runt i skitdyra kläder och pratar på ett visst sätt.
Citera
2005-11-15, 12:59
Medlem
Frejuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Willhelm

/CW

Jubileumsläge CW. Snart 2000 inlägg.
Jag är med på vad du säger och du har säkert rätt. Men faktum kvartstår ju att det du kallar brats genererar en jävla massa artiklar och uppståndelse, oavsett om de kan benämnas överklass eller inte. De är en företeelse som jag gärna hade sett ett seriösare och mer genomarbetat program om. Att då kasta fram Herr Fogstrand är ju bara fånigt.

En fråga bara som jag skulle uppskatta om du besvarade. Du skriver att de inte har några verkliga pengar och inte beter sig som programmet försöker beskriva. Att de inte har några verkliga pengar kan jag köpa men vad menar du när du skriver att de inte beter sig som programmet försöker påskina. Som jag har förstått så är skumpasprutningen och det andra ett sätt att åtminstånde låta påskina att man har pengar. Eller menar du att överklassen inte beter sig som man lockas att tro av programmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in