2012-10-15, 12:51
Medlem
Loveaffairs avatar
Hej!

Som rubriken lyder ska jag köpa Photoshop, eller rättare sagt Cs Creative suit 6 som är ett paket innehållande både Illustrator, indesign och photoshop. Jag kommer behöva köpa detta paket då jag behöver Indesign till ett projekt.

Dock har jag sedan något år tillbaks Photoshop illegalt på datorn. Först laddade jag ner testversionen som man enligt regel får ha i 30 dagar, men med hjälp av flashback kunde jag blocka förbindelserna mellan programmet och Adobes hemsida vilket gjort att jag haft programmet betydligt längre än tillåtet.

Kommer givetvis avinstallera detta photoshop innan jag installerar mitt nya, men det jag undrar är om ytterligare åtgärder behövs? Måste jag "ogöra" det jag redan gjort? Hur suddar jag ut spåren till att jag haft programmet illegalt? Är det stor chans att bli upptäckt?

Tack på förhand!
Citera
2012-10-15, 12:59
Medlem
Denna har jag använt mig av: http://www.adobe.com/support/contact/cscleanertool.html

Funkar strålande, tar bort allt som har med photoshop och allt därtill från datorn.

Smidigt som få, kan vara lite långsamt (jag körde det på en laptop) men det gör sin grej!

Lycka till.

(för övrigt, det är inte stor chans att bli upptäckt, det som händer är att adobe låser programmet tills du har skrivit in en äkta nyckel)
Citera
2012-10-15, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Hej!

Som rubriken lyder ska jag köpa Photoshop, eller rättare sagt Cs Creative suit 6 som är ett paket innehållande både Illustrator, indesign och photoshop. Jag kommer behöva köpa detta paket då jag behöver Indesign till ett projekt.

Dock har jag sedan något år tillbaks Photoshop illegalt på datorn. Först laddade jag ner testversionen som man enligt regel får ha i 30 dagar, men med hjälp av flashback kunde jag blocka förbindelserna mellan programmet och Adobes hemsida vilket gjort att jag haft programmet betydligt längre än tillåtet.

Kommer givetvis avinstallera detta photoshop innan jag installerar mitt nya, men det jag undrar är om ytterligare åtgärder behövs? Måste jag "ogöra" det jag redan gjort? Hur suddar jag ut spåren till att jag haft programmet illegalt? Är det stor chans att bli upptäckt?

Tack på förhand!

Och vad exakt är du rädd för?
Citera
2012-10-15, 17:01
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
Denna har jag använt mig av: http://www.adobe.com/support/contact/cscleanertool.html

Funkar strålande, tar bort allt som har med photoshop och allt därtill från datorn.

Smidigt som få, kan vara lite långsamt (jag körde det på en laptop) men det gör sin grej!

Lycka till.

(för övrigt, det är inte stor chans att bli upptäckt, det som händer är att adobe låser programmet tills du har skrivit in en äkta nyckel)

Okej, men då tar den bort alla filer i photoshop format också?
Annars låter det strålande, vill ju att min dator ska vara "clean" när jag nu kommer köpa programmen. Tror även jag blockat Adobes hemsida, tycker du jag ska försöka ta bort denna när det är klart? Annars finns väl risk för att inte de nya programmen funkar...eller?
Citera
2012-10-15, 17:02
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxindor
Och vad exakt är du rädd för?

Det jag är rädd för är att när jag köper mitt nya photoshop och förmodligen kopplar upp till adobes hemsida och system, att de ska få reda på att jag haft photoshop c5 illegalt innan.
Citera
2012-10-15, 19:09
Medlem
brianmolkos avatar
Revo uninstaller rensar i register, iaf bättre än bara avinstallera
Citera
2012-10-15, 19:16
Medlem
Terugflitss avatar
Ccleaner rensar också registret.
Citera
2012-11-12, 19:50
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Ccleaner rensar också registret.

Vad menas med registret?

Tänkte hur som helst köra idag!
Men måste jag lägga över mina filer i photoshop format på en extern eller stannar dessa i datorn?
Och när man avinstallerar program på mac - är det verkligen bara så att man drar programiconen från program listan till papperskorgen och tömmer?

Tack på förhand!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in