2012-12-09, 00:53
Medlem
Nice, dom är nu uppe i $7,012,656, det ska bli intressant att se hur högt det kan bli och om vi kan få mer stretchgoals.
Det var ju 100 solsystem på $6,000,000 så 7 mille borde ju ge något extra fint.
Kommer nog köpa Freelancer skeppet också, ser riktigt nice ut, men frågan om man behöver det nu när man har sitt Constellation.
Citera
2013-01-02, 23:35
Medlem
-Jw-s avatar
Hoppas de inte lovar för mycket bara..
Citera
2013-02-10, 22:34
Medlem
Nu har man pledgat upp sig från Rear Admiral till Vice admiral, då får man ju gold citizen card av borstat stål, ska bli roligt att få hem den i brevlådan.
Hörde även att dom ska börja jobba på 300i skeppet och göra en 3d modell av den, det ska bli skoj att få se hur den ser ut.
Citera
2013-02-10, 23:15
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Nu har man pledgat upp sig från Rear Admiral till Vice admiral, då får man ju gold citizen card av borstat stål, ska bli roligt att få hem den i brevlådan.
Hörde även att dom ska börja jobba på 300i skeppet och göra en 3d modell av den, det ska bli skoj att få se hur den ser ut.
Är du galen?
Men, visst, hade man vunnit drömvinsten på Lotto så hade man nog pledgat för WING COMMANDER bara för att få titan kortet och sedan ramat in det och satt upp det på väggen

Men ett vitt plastkort är roligare än ingenting.

EDIT:
Blir inget vitt plastkort. Jag pledgade ju för Digital Scout och jag orkar inte göra något åt det
Senast redigerad av -ELF- 2013-02-10 kl. 23:32.
Citera
2013-02-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Är du galen?
Men, visst, hade man vunnit drömvinsten på Lotto så hade man nog pledgat för WING COMMANDER bara för att få titan kortet och sedan ramat in det och satt upp det på väggen

Men ett vitt plastkort är roligare än ingenting

Hade jag haft råd så hade jag lätt tagit Wingcommander, men nu får Vice Admiral räcka, jag hade tänkt stanna på Rear Admiran men jag vart lite svag för kortet med borstat stål så det fick bli ett steg upp i karriären.
Det ska bli underbart att få se mer skepp när dom gör modeller av dom, så man får se dom invändigt och utvändigt.
Citera
2013-02-15, 15:49
Medlem
Idiotpods avatar
Nu är de uppe i $8,036,475

Verkar vara ett intressant spel, sitter och drar igenom Freelancer just nu faktiskt så vill ha mer självfallet!
Är det som ett vidareutvecklat Freelancer eller har det inslag utav EVE: online?
Citera
2013-02-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Nu är de uppe i $8,036,475

Verkar vara ett intressant spel, sitter och drar igenom Freelancer just nu faktiskt så vill ha mer självfallet!
Är det som ett vidareutvecklat Freelancer eller har det inslag utav EVE: online?

Det ska typ vara en kombination av Wing Commander och Freelancer i ett, tror det kan ha varit ett 3e spel också, lite osäker där.
Citera
2013-03-08, 13:21
Medlem
Bimboankans avatar
Själv så köpte jag Bonty Huntere. och lite skins m.m
jag kommer vänta spänt på detta spel!. ser fram emot att testa Betan!.

här har ni länk om ni vill rega er eller kolla in det!.
http://www.robertsspaceindustries.com/star-citizen/?rid=122254
Citera
2013-03-26, 13:28
Medlem
Det verkar vara ett väldigt ambitiöst projekt detta. Chris Roberts har ju lyckats att få ihop ett ruskigt kompetent team med veteraner som har varit med sen 1980-talet.

Jag tror att detta mycket väl kan bli årets spel när det väl släpps. Fansen finansierar utvecklingen av spelet och inga pengar hamnar i fickorna hos giriga helveten till publicister som hetsar utvecklarna att släppa sönderbuggade alfa versioner av sina spel "host" EA "host".

Star Citizen + Oculus Rift = OMFG
Senast redigerad av Gincan 2013-03-26 kl. 13:30.
Citera
2013-05-06, 21:05
Medlem
Nu är dom uppe i $9,466,968, det går fan fort det här, dom kör ju en kampanj nu efter dom kom upp i 9 miljoner att alla som pledgar fram tills den nya hemsidan går igång, tror det är nu i slutet på Maj, dom får life time insurance på sina skepp som dom köper.
http://www.robertsspaceindustries.com/aurora-sale-thanks/
Det här spelet kommer nog att bli riktigt nice, det ska bli väldigt intressant att få se hur det blir med Oculus Rift och om dom kommer att köra med Kinect 2 och Leap Motion.
Själv hoppas jag på atmospheric flight och planetary landing efter launch.

Sen har dom ju lite nya och äldre bilder på skepp.
Aurora:
http://www.robertsspaceindustries.com/the-aurora-revealed/
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/cdn-rsi/brochures/aurora_brochure.pdf

In game model av en karaktär
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Za5lR7yMqaE

Engineering: Ship Components Systems:
http://www.robertsspaceindustries.com/engineering-ship-components-systems/

Hornet:
http://robertsspaceindustries.com/hornet-wip/

Bengal Carrier:
http://robertsspaceindustries.com/bengal-carrier-wip/
Citera
2013-05-13, 08:34
Medlem
Cellars avatar
Jag höll på att plöja ner en hel del pengar men läste runt lite och är alltmer skeptisk.

Det första som jag tänker på är det faktum att de kommer ha permadeath i spelet. Du kan enbart dö x antal gånger sen är det slut. Försäkring etc kan hjälpa motverka det till en viss del men bara en viss del.

För mig som älskade Freelancer's "lätt att lära sig, svårt att bemästra" så är det en no-go. Jag vill kunna sparra i timtal och bli riktigt bra på combat. Med permadeath så kommer visserligen realismen att gå upp men skillcappen kommer att lida för ingen vill riserka saker och ting ur ett längre perspektiv.

Det andra är att alla dessa butt-hurt "hardcore"(läs: 40-50 åringar som inte har hängt med i utvecklingen) spelare som hatar mus och tangentbord.

Jag satt och läste en tråd på de officiella forumen(min kompis har pledgat 5 dollar bara för att få tillgång till forumen och se var spelet tar vägen) där det fanns en liten klick spammare som satt och bara och spydde ut sig från sin kloak till mun en bunt med trams.

Freelancer var enligt dem "point, click and die". Nej, det är Eve. Grejen är den att jag spelade Freelancer på en ganska hög nivå. Servern jag lirade på hade ungefär 80 simultana spelare och tittade man på spelarantalet som var aktiva per vecka så talar vi om runt 600 spelare. Och jag låg i top5 i skillnivå.

Det tar år att bli riktigt skillad på Freelancer om du inte är en gudabegåvning. Precis som det tar år av träning i t.ex. CS att nå semi-pro nivå.

Deras argument gick ut ungefär så här:

1. Freelancer var "för lätt".
2. Mus/tangentbord har ett för stort övertag.
3. Joystick har bättre kontroll och har därmed större möjligheter att bli det som gör att du blir riktigt bra istället för Mus/tangentbord. (går inte detta emot argument #2? Jo, och extra roligt blir det när samme person skriver ut båda argumenten inom loppet av två dagar. Men jag lovade inte er logik!).

Argument #1 var egentligen det huvudbärande argumentet.
Men grejen är den att jag spelade, som tidigare nämnt, på hög nivå i den mån man kunde på Freelancer. Det fanns en hög skillcap. Och det berodde delvis på att du kunde de väldigt många gånger, alltså kunde spelare träna mot varandra i timtal. Och det tog år att bli sjukt bra.

Desto mer jag läste deras argument varför Freelancer var för "lätt" desto mer insåg jag att de antagligen sög hästballe på spelet. Vissa jämförde spelet med Eve. Men om man tror att Eve Online's combat är ens nära så likt Freelancer så undrar jag om man ens har spelar spelet. Eve är verkligen peka och klicka.
I Freelancer måste du aima på riktigt.

Ett annat argument som framfördes var att man kunde reparera sitt skepp via olika nanobots på Freelancer. Det var sant men i praktiken ingen gjorde detta för de som gjorde det kunde t.o.m. bli kickade/bannade en period och det fanns så stora sociala konsekvenser(man blir kallad n00b, idiot, ingen vill spela med en etc) att i praktiken ingen gjorde det.

Igen, jag undrar om de ens spelade spelet.

En annan sak är att under vissa sekvenser av Freelancer's PvP så var du tvungen att aima något helt annanstans än på deras skepp för att träffa, särskilt om de var väldigt nära, på grund av en komplex mix av fysik och hastigheten med hur snabbt dina skott åkte(det fanns aldrig några instantskott på Freelancer, man var tvungen att kalylera i sitt huvud beroende på distans de befann sig och hur snabbt dina skott åkte om du skulle träffa eller inte och var man skulle skjuta).

Det finns mycket mer att säga men jag tror det räcker så. Desto mer jag läste tråden, som hade över 60 sidor, desto mer började jag skratta. Dessa människor är lågskillade nollor. Desto mer jag läste, desto mer tänkte jag "herregud men du suger ju. Du vet ingenting om spelet om du jämför det med Eve. Jag skulle lätt kunna våldta dig i spelet".

Det som hände var att jag insåg att du har en bunt med lågskillade gamlingar som inte vet vad som krävs för kompetitivt PvP-spelande. Men dessa gamlingar spammar också sönder forumen. Vissa av dem hade över 1000 replies på ett halvår. Då har man spammat ordentligt. I vissa stunder av tråden så var 50% av alla inlägg skrivet av 3 spelare, alla hade över 1000 replies.

Den saken som jag saknade med Freelancer var ökad komplexitet, särskilt med interaktioner mellan spelare. Jag ville ha mycket mer politik t.ex. och fler möjligheter till hur man sköter sina allianser och klanspel överhuvudtaget. Ekonomin var också ett område där jag tyckte att spelet borde ha varit mycket mer komplext. Det fanns många saker som jag tyckte var för simpla, men som jag accepterade att spelutvecklarna inte kunde utveckla mer p.g.a. pressad budget och tid.

Allt detta verkar bli åtgärdat i Star Citizen och därför var jag intresserad(och är fortfarande intresserad) av spelet. Men när no-name lowskill whiners dominerar forumet och kräver ultra-realism(som förstår skillcap PvP-mässigt för att blir per definition väldigt försiktiga och inte vågar att utmana andra och bli bättre p.g.a permadeath etc) så blir man jävligt skeptiskt.

Det är inte så svårt egentligen: lätt att lära sig, svårt att bemästra.
Jag tror fortfarande inte att Star Citizen skulle bli svårt att lära sig, även med alla dessa negativa(för kompetitivt PvP-spelande) förändringar. Men skillcapen skulle sjunka - och det beror inte minst på att de som gnäller högst på forumen där borta ofta är personer som knappt har spelat de spel som de kritiserar och definitivt inte blivit bra på dem. Det märks när de inte ens fattar skillnaden när det gäller stridssystemet mellan Eve och Freelancer.

Man blir bara matt på idioterna.
Citera
2013-05-13, 15:23
Medlem
thefarside.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cellar

Hmm, jag förstår inte hur du menar? Jag försöker absolut inte spela dum nu, och kanske betyder det att jag är lika dum som de fårskallar du observerat på SCs forum (känner igen fenomenet med gnälliga jönsar som argumenterar emot sig själv bara för att få tjura lite extra), men jag kan ärligt talat inte begripa hur spelet skulle bli enklare med permadeath? Jag har nog inte funderat över det lika mycket som du har, men jag tycker det låter riktigt bra med permadeath för att få en mycket mer realistisk interaktion mellan varandra.

Du har ju redan skrivit ett jättelångt inlägg, men jag skulle nog ändå vilja ha en ytterligare förklaring till varför det kan vara något negativt (för oss som vill spela "seriöst")?

Instämmer förövrigt absolut med att politik och ekonomi och andra icke-stridsbaserade element bör vara betydligt mer avancerade än vad de vanligtvis är.

EDIT: Jag läste det en gång till nu och förstod kanske lite bättre. Du vill alltså kunna nöta timme efter timme för att bli bättre och bättre, utan att behöva oroa dig för att behöva börja om från början när du dör för gott?

Jag får nog i såna fall säga att jag håller med dem i det fallet. Jag vill själv ha realism i första hand. Däremot vet jag inte om det gör mig till en nolla. Eller gammal heller, för den delen...
Senast redigerad av thefarside. 2013-05-13 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in