Jag har läst mycket på internet, hört folk snacka och även själv snackat en hel del om hur Sverige blivit sämre och att man låter folk få alldeles för låga straff samt att (ifall de är invandrare som inte fått PUT) inte blir utvisade efter att t ex ha våldtagit en tjej. Många tycker att detta är helt fel och berättar mer än gärna vad de skulle ha gjort med gärningsmannen men trots detta så gör man inget.
Varför?
Nu syftar jag inte på att man ska ut och skjuta ner folk eller begå brott mot dom men man borde kunna sätta press på de styrande politikerna att styra upp detta.
Är man rädd för repressalier ifall man gör detta? Ifall man går ut och säger, "nä, nu får det vara nog! Jag tänker inte acceptera att vara rädd för att gå ut på gatan!".
Varför är straffen så pass låga? Detta snack om att man ska få en andra chans köper jag inte, varför ska gärningsmannen få en andra chans men inte offret?
Jag själv vill göra något men vet inte vad eller hur för den delen. Klart är att jag iaf är oroad över utvecklingen i Sverige!