2012-10-14, 19:34
Medlem
Hej!

Efter att jag haft körkort för A1 sen 2010 bestämde jag mej i år för att skaffa mellanklass. och jag sköt fram det otroligt länge tills jag insåg att tiderna tar slut, tar jag inte kortet i år blir jag drabbad av nya sjuka regler....

SÅ, tiden blev i Borås där jag INTE bor. sure jag har varit där en del, men kan verkligen inte trafiken då det oftast varit ngn annan som kört. finns det någon som kört i borås? tips och saker att tänka på???

MVH
Citera
2012-10-14, 19:37
Medlem
ylletrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trullls
Hej!

Efter att jag haft körkort för A1 sen 2010 bestämde jag mej i år för att skaffa mellanklass. och jag sköt fram det otroligt länge tills jag insåg att tiderna tar slut, tar jag inte kortet i år blir jag drabbad av nya sjuka regler....

SÅ, tiden blev i Borås där jag INTE bor. sure jag har varit där en del, men kan verkligen inte trafiken då det oftast varit ngn annan som kört. finns det någon som kört i borås? tips och saker att tänka på???

MVH
usch! borås e tamejfan INGEN rolig stad att köra i! nästan värre än göteborg ju,,,,
har kört mkt i borås. och har eg inga tips att ge. endast att du ska ta det lungt. kolla skyltar o vara uppmärksam på allt. boråsarna e verkligen inte hänsynsfulla i trafiken,,,,
Citera
2012-10-14, 19:41
Medlem
Tainted87s avatar
finns ju inga fartskyltar nånstans haha, 50 rätt igenom och massa rondeller.. största e ju knallelandsrondellen, dit tar dom dig säkert. sen finns det även en utfart från en parkering el liknande, som går i uppåtlut om man kommer från parkeringen (man måste alltså ut samma väg man kom in) där man passerar ett järnvägsspår i backen, om jag inte minns fel är det inga bommar på det. kan tänka mig att dom lurar dit dig med.. men ta det lugnt bara så löser det sig, trafiken är långsam i den staden så sålänge man inte stressar utan tar sig tid att tänka så löser det sig
Citera
2012-10-14, 21:04
Bannlyst
Knallelandsrondellen är en klassiker, gör som jag och be till högre makter att du kommer helskinnad genom den. Sen säkert parkering vid City Ica. Vanskligt att köra ut därifrån om man ej är van vid stan. Hoppas inte kuggarb*rge jobbar kvar som inspektör, få klarar uppkörningen hos han.
Bara kör lugnt och tänk jävligt mycket på högerregeln.
Lycka till!
Citera
2012-10-16, 05:05
Medlem
ylletrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrajumala
Knallelandsrondellen är en klassiker, gör som jag och be till högre makter att du kommer helskinnad genom den. Sen säkert parkering vid City Ica. Vanskligt att köra ut därifrån om man ej är van vid stan. Hoppas inte kuggarb*rge jobbar kvar som inspektör, få klarar uppkörningen hos han.
Bara kör lugnt och tänk jävligt mycket på högerregeln.
Lycka till!
knallelandsrondeller e ju för jävlig! inte konstigt eg det smäller så sjukt mycket bilar där. folk vet inte alls hur de ska köra i den.

TS berätta gärna här hur det har gått. nyfiken och lycka till nu!
Citera
2012-10-16, 08:07
Medlem
Tack för svaren, men någon som kan berätta mer om rondellen? Hur ska man köra? Vad skiljer den från andra? Vad måste jag tänka på?

Tacksam för snabbt svar - är på väg dit nu!!!
Citera
2012-10-16, 15:35
Medlem
majordoes avatar
Citat:
Tacksam för snabbt svar - är på väg dit nu!!!

Hur gick det?
Citera
2012-10-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
knallelandsrondeller e ju för jävlig! inte konstigt eg det smäller så sjukt mycket bilar där. folk vet inte alls hur de ska köra i den.

TS berätta gärna här hur det har gått. nyfiken och lycka till nu!

Citat:
Ursprungligen postat av majordoe
Hur gick det?

JAG KLARADE DET!!!!!!!!!!!!!!!

FY Fan vad gött! Han tog mej till knalle-rondellen och järnvägen vid city ica....dessutom spöregnade det en del av tiden!
Tack för hjälpen allihopa!
Citera
2012-10-17, 13:39
Medlem
ylletrasas avatar
Citat:
JAG KLARADE DET!!!!!!!!!!!!!!!

FY Fan vad gött! Han tog mej till knalle-rondellen och järnvägen vid city ica....dessutom spöregnade det en del av tiden!
Tack för hjälpen allihopa!
Jättekul! GRATTIS!! visst va knallelandsrondellen knäpp?
Citera
2012-10-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
Jättekul! GRATTIS!! visst va knallelandsrondellen knäpp?

Wohooo, tack! Har kört konstant sen igår x)
Alltså nu låter det ju som om jag skryter, men ärligt talat uppfattade jag inte den så knepig... eller så kanske jag helt enkelt inte fattade den men gjorde rätt ändå x)
Men ändå rätt komiskt, det är säkert knallelandsrondellen och järnvägsövergången vid city Ica som alla får köra genom på uppkörningen...en sån klassiker x)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in