Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
vart kommer detta naiva snacket ifrån? steroider kan ställa till det mkt mer för en instabil person än vad det redan gjort och de kan få känslan på pct att vara allt annat än något man rynkar pannan åt.
Testo skulle jag inte räkna in i hög androgener,snarare tren m.m . man mår bra på det mesta under kur (individuellt) att gå av testo är inte mkt värre än att gå av OT och trots OT är milt har du ingen aning vad det kan göra i ditt psyke som redan är skört vilket jag utgår ifrån din medicinering.
jag utgår ifrån att du absolut inte läst psykologi då du stavar depression till depprition så då tycker jag inte heller du snackar allt för mycket om vad som kan hända och inte hända. Att vara deprimerad innebär inte att du nått botten, du kan bli ännu mer deprimerad än bara deprimerad. Att personen redan ifråga knarpar medicin mot sin depression slår väl varningsklockorna nog att han inte ska kura? Självklart kan hans depression förvärras efteråt, sen får vi tänka på att steroider påverkar hjärnan så det kan förvärra hans tillstånd och det kan även ge han nya problem då hans psyke redan är tillräckligt instabilt.
Jo jag glömer ord ibland, stora problem och använder oftast rättstavningsprogram, inte för att jag inte KAN stava utan för att jag glömer ord, kan ibland stava fel på så enkla ord som "sig" och "gör".
Jo jag har läst "rätt" mycket psykologi, tillräkligt för att uttala mig, känns inte som jag behöver förtydliga det.
Som jag skrev om vi isolerar ordet/kännslan depression så finns der ett tak precis som med alla kännslor, att se sitt barn födas borde vara toppen av lycka, att vinna massa pengar ger mest troligt också toppen av.lycka dvs dessa två saker jgör dig EXAKT lika lyckliga(behöver nog inte dra en.förklaring om hur dessa signalsubstanser fungerar och vad som händer(inte händer) när alla reseptorer är mättade av seratonin, dopamin ect?) det finns också självklart ett tak för hur dåligt man kan må(återigen isolera problemet) sen.väger saker som t.ex hopp in som är en viktig faktor i sammanhanget, har ts gått så långt att han äter ssnri eller liknande så har han självklart nått ett tak (förutsatt att läkaren inte helt saknar kompetens) och kommer då inte kunna bli mer deppremerad, har ts inte heller haft några tendenser till självskade beteende eller självmordstankar så kommer han inte få det nu heller, så långt vågar jag sträcka mig.
Sen om ts lider av bipolär sjukdom eller t.ex borderline så bör han inte bruka aas men det är en annan sak där mer än ett dåligt mående eller en depression väger in.
För att förklarar yttligare om varför allt har ett tak vad gäller signalsunstanser,hormoner osv ligger det samma logik bakom som när du har ett glas du fyller med kaffe, när du når toppen och det börjar rinna.över spelar det ingen roll hur mycket du häller för koppen är full och kan inte rymma mer kaffe oavsett hur mkt du försöker kan koppen bara bli full.
Mvh