2012-10-14, 16:56
Medlem
Normannorus avatar
Hej!

Jag ska (förhoppningsvis) om ca två veckor påbörja en 40/50 OT-kur. Grejen är den, att jag också går på 100mg sertralin/dag. Kommer detta orsaka några problem? OT är ju en lågandrogen steroid som man ofta mår lite sämre på, så det kanske bara är bra om serotonin-nivåerna i hjärnan stabiliseras medans och efter man kurar?

Kom gärna med tips och förslag!
Citera
2012-10-14, 17:02
Medlem
folk som knaprar medicin mot depression är de sista som ska kura ...
Citera
2012-10-14, 17:08
Medlem
Normannorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp

Motivera gärna med källor.
Citera
2012-10-14, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normannoru

jaså, prova själv och hoppas på de bästa. inga problem under kuren med den psykiska hälsan skulle ja tro inte på en liten OT kur men en person som är deprimerad är psykiskt instabil. att kura tär på psyket naivt att tro annat och att gå av en kur kan tära mycket på en individs psyke speciellt en person vars psyke redan är i dåligt skick. du gör detta på egen risk. lycka till
Citera
2012-10-14, 17:15
Medlem
whatnots avatar
Citat:

Källor? Kräver du källor på varför folk med psykiska problem inte ska pressa psyket ännu mer?
Citera
2012-10-14, 17:23
Medlem
Normannorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatnot
Källor? Kräver du källor på varför folk med psykiska problem inte ska pressa psyket ännu mer?

Om jag trappar ned och slutar med sertralinet kommer jag ju (säkerligen) må som jag gjorde innan jag började med sertralinet.

Jag förstår självklart vad du menar. Men det är ju en ganska mild AAS vi pratar om här. Annat skulle vara om vi pratade om en högandrogen steroid som t.ex testo, som man mår fantastiskt bra på under kuren, men rena motsatsen när man kliver av och påbörjar PCT. Där kan man snacka depressioner..
Citera
2012-10-14, 17:30
Medlem
kenta1337s avatar
Hur ser ditt mående ut i nuläget? Har du ångestproblematik?

Tycker personligen att du ska avsluta SSRI:n först för att sedan känna av hur du mår. Å andra sidan har jag själv kurat på det och inte märkt av någon skillnad. Men alltid dumt att blanda mediciner. Och antagligen mår du inte helt bra eftersom du käkar det i nuläget. Lägg fokuset på att må bra istället för att bygga muskler.

Mvh
Citera
2012-10-14, 17:41
Medlem
Normannorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenta1337
Hur ser ditt mående ut i nuläget? Har du ångestproblematik?

Tycker personligen att du ska avsluta SSRI:n först för att sedan känna av hur du mår. Å andra sidan har jag själv kurat på det och inte märkt av någon skillnad. Men alltid dumt att blanda mediciner. Och antagligen mår du inte helt bra eftersom du käkar det i nuläget. Lägg fokuset på att må bra istället för att bygga muskler.

Mvh

Jag mår helt OK nu, precis som innan jag började med sertralin. Enda skillnaden är att jag kan känna mig mer lugn nu, och inte stressa upp mig över småsaker, vilket var mitt stora problem förut.

Jo, du har rätt. Får se hur det blir ändå..
Får jag fråga vad du kurade när du låg på SSRI:n?
Citera
2012-10-14, 17:57
Medlem
kenta1337s avatar
Citat:
Jag mår helt OK nu, precis som innan jag började med sertralin. Enda skillnaden är att jag kan känna mig mer lugn nu, och inte stressa upp mig över småsaker, vilket var mitt stora problem förut.

Jo, du har rätt. Får se hur det blir ändå..
Får jag fråga vad du kurade när du låg på SSRI:n?

Låter ju inte helt som psykisk ohälsa. Men om inte AASn i sig gör dig värre, så kanske småsaker som gynokänningar eller det faktum att du gör något olagligt gör dig mer stressad?

Körde 40mg dbol och 60mg fluoxetin vill jag minnas. Tog det själv för depression och ångestproblematik, men värt att tillägga är att jag faktiskt mådde väldigt bra när jag körde igång kuren.

Mvh
Citera
2012-10-14, 18:09
Medlem
Normannorus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenta1337
Låter ju inte helt som psykisk ohälsa. Men om inte AASn i sig gör dig värre, så kanske småsaker som gynokänningar eller det faktum att du gör något olagligt gör dig mer stressad?

Körde 40mg dbol och 60mg fluoxetin vill jag minnas. Tog det själv för depression och ångestproblematik, men värt att tillägga är att jag faktiskt mådde väldigt bra när jag körde igång kuren.

Mvh

Glömde skriva att dessa småsaker som stressade upp mig, kunde ibland orsaka ångest/panik-attacker. Till exempel få lite svårare att andas, svettas/kallsvettig och allmänt frånvarande m.m.

Okej. 40mg dbol är en ganska saftig kur ändå? Svårt att jämföra med OT, som är en lågandrogen (dock väldigt potent), med dbol, som är raka motsatsen.

Gick det bra att kliva av och påbörja PCT?
Citera
2012-10-14, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp

Det är förmodligen säkrare från ett psykiskt (dåligt perspektiv) än någon som gått och luktat på blommor hela livet och plöttsligt drabbas av en depression vid pct, är man van rynkar man inte annat än på pannan och löser det för denna gåmg.

Mvh
Citera
2012-10-14, 18:29
Medlem
kenta1337s avatar
Citat:
Glömde skriva att dessa småsaker som stressade upp mig, kunde ibland orsaka ångest/panik-attacker. Till exempel få lite svårare att andas, svettas/kallsvettig och allmänt frånvarande m.m.

Okej. 40mg dbol är en ganska saftig kur ändå? Svårt att jämföra med OT, som är en lågandrogen (dock väldigt potent), med dbol, som är raka motsatsen.

Gick det bra att kliva av och påbörja PCT?

Saftigare? Ja. Men glöm inte att det fortfarande är "skit" du stoppar i dig. Du kan aldrig vara säker bara för att preparatet inte är lika verksamt.

Jag hade inget speciellt problem med att kliva på och fullfölja PCT, men likaså här så kan du aldrig vara säker. Många mår dåligt på det.

Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Det är förmodligen säkrare från ett psykiskt (dåligt perspektiv) än någon som gått och luktat på blommor hela livet och plöttsligt drabbas av en depression vid pct, är man van rynkar man inte annat än på pannan och löser det för denna gåmg.

Mvh

Förvisso ganska sant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här