2012-10-14, 14:11
Medlem
kingkongs avatar
Ja det är så har att jag har testosteron utskrivet på recept, men kryddar lite extra med testo e vid sidan av. Frågan är då om dom på ett dopingtest kan se skillnad på estrar, typ undecanoate och enanthate?
Citera
2012-10-14, 16:56
Medlem
whatnots avatar
De lär ju se att du ligger på högre nivåer än du skulle kunna gjort enbart av din utskrivna dos
Citera
2012-10-14, 17:04
Medlem
låter underligt om läkaren som skrev ut testo inte kollar dina nivåer med jämna mellanrum....jag vet inte, borde inte en läkare göra det? ljuger du för oss?
Citera
2012-10-14, 17:22
Medlem
kingkongs avatar
Okey får förklara lite mer ingående för er som inte vet. Vid ett dopingprov tar dom urinprov, vilket endast visar spårämnen av vad man använt. För att se vilka testosteronhalter man ligger på krävs blodprov.
Jag tar blodprov en gång om året för att kolla att värdena ligger rätt och slutar då i tid med mina extra prepp vid sidan av, så att dom inte ska se att halterna är för höga.

Men frågan är fortfarande om dom kan se skillnad på vad det är för sorts testo man tagit? Om inte så kan jag ju träna i lugn och ro.
Citera
2012-10-14, 18:15
Medlem
whatnots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingkong
Okey får förklara lite mer ingående för er som inte vet. Vid ett dopingprov tar dom urinprov, vilket endast visar spårämnen av vad man använt. För att se vilka testosteronhalter man ligger på krävs blodprov.
Jag tar blodprov en gång om året för att kolla att värdena ligger rätt och slutar då i tid med mina extra prepp vid sidan av, så att dom inte ska se att halterna är för höga.

Men frågan är fortfarande om dom kan se skillnad på vad det är för sorts testo man tagit? Om inte så kan jag ju träna i lugn och ro.

Om inte innebär det ju att de kan se spårämnen av bara testosteron, betydligt mer spårämne än du skulle fått av din utskrivna dos vilket skulle indikera att du även skjuter testo på egen hand. Eller?

Man tycker ju att de genom lite mer utförlig analys borde se skillnad men jag kan inte svara säkert tyvärr
Citera
2012-10-14, 19:06
Medlem
Citat:

det där vet jag faktist inte ett skit om jag ska tro på? för jag lämnade bara pisseprov och där stod det exakt hur mycket jag hade i mig? och mängden i mig stämde med mängden jag tog?
Citera
2012-10-14, 19:22
Medlem
kingkongs avatar
Det kan nog stämma att dom kan se hur stor halt av spårämnet man har i kroppen. Men för att mäta hur mycket testosteron i nmol/l man har i kroppen måste ett blodprov tas. Svår fråga iaf, men om du har åkt dit i ett test vad stod det på pappret då? Stod det exakt vilken ester dom hade hittat eller bara ämnet typ nandrolone eller vad det nu va du hade i dig?
Citera
2012-10-14, 19:33
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Du kan vara lugn, pissa glatt och vänta på ditt brev från polisen. När du fått ditt brev ringer du upp och förklarar att du inte tänker acceptera något föreläggande detta då du upplyst den polisman som tog urinprov att du behandlas med testosteron men vilket han klart och tydligt gav blanka fan, och om åklagaren vill kan de driva ärendet vidare. När du sedan sitter i rättssalen visar du upp ditt intyg från din läkare om att du är satt på TRT = Du går fri och åklagaren står där med byxorna nerdragen.

Hur lång tid innan kliver du av inför din årliga provtagning?
Citera
2012-10-14, 19:35
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
låter underligt om läkaren som skrev ut testo inte kollar dina nivåer med jämna mellanrum....jag vet inte, borde inte en läkare göra det? ljuger du för oss?

Nej det gör de inte. I början av behandlingen har du något tätare kontroller för att se hur snabbt du når steady state och utifrån det fortsätter behandlingen med kontroll var 6:e eller 12:e månad.
Citera
2012-10-14, 19:50
Medlem
kingkongs avatar
Skulle ju va skönt. Så du tror inte att dom kan se om jag tagit enanthate då, för den jag får nu (nebido) är undecanoathe?
Brukar byta till propionate sen sluta senast två veckor innan. Blir två jobbiga veckor men det kan det ju va värt för att må bra resterande 50 veckor
Citera
2012-10-14, 19:51
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Skulle ju va skönt. Så du tror inte att dom kan se om jag tagit enanthate då, för den jag får nu (nebido) är undecanoathe?
Brukar byta till propionate sen sluta senast två veckor innan. Blir två jobbiga veckor men det kan det ju va värt för att må bra resterande 50 veckor

Be cool och citera nästa gång om du vill ha svar.
Citera
2012-10-14, 19:53
Medlem
Citat:
Det kan nog stämma att dom kan se hur stor halt av spårämnet man har i kroppen. Men för att mäta hur mycket testosteron i nmol/l man har i kroppen måste ett blodprov tas. Svår fråga iaf, men om du har åkt dit i ett test vad stod det på pappret då? Stod det exakt vilken ester dom hade hittat eller bara ämnet typ nandrolone eller vad det nu va du hade i dig?

den lappen som jag fick se så stod det t.ex.

Testosterone enanthate (såhär mycket)

osv osv.. resten av grejjerna med då! nivåerna var ju inte så höga som när jag tryckte men dom tog ju mig dagen innan tryckardagen och då var ju nivåerna lite lägre.. är inte SÄKER nu men låg på runt 300mg testo e då!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in