2012-10-14, 10:08
  #1
Medlem
Ja jag anser att så är fallet, det är en förvirring i sin egna natur och borde klassas som en psykisk sjukdom.
Invändningar någon?

Varför anser ni att man undviker att kalla homosexualitet en psykisk sjukdom?
Citera
2012-10-14, 10:15
  #2
Medlem
Att påstå att det är en förvirring i människans natur vore att påstå att människan endast är ett djur. Men vi är en betydligt mer komplicerad varelse än så och vårt liv har betydligt större mening än att bara reproducera oss.

Egentligen borde fler människor bli homo, jorden är ju trots allt redan överbefolkad.
Citera
2012-10-14, 10:17
  #3
Medlem
Många menar väl att homosexualitet är en fysisk sjukdom som ett resultat av för mycket manligt/kvinnligt hormon i fel kropp. Hurvida det är en psykisk sjukdom tål att diskuteras med.
Citera
2012-10-14, 10:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allibabah
Att påstå att det är en förvirring i människans natur vore att påstå att människan endast är ett djur. Men vi är en betydligt mer komplicerad varelse än så och vårt liv har betydligt större mening än att bara reproducera oss.

Nej det är samma sak som att påstå att människan endast är ett djur.

Citat:
Ursprungligen postat av allibabah
Egentligen borde fler människor bli homo, jorden är ju trots allt redan överbefolkad.

Är detta anledningen att man undviker kalla det för en psykisk sjukdom?
Citera
2012-10-14, 10:24
  #5
Medlem
cdxz11s avatar
vill minnas att det finns en tråd på x antal sidor som behandlar detta ämne nånstans på forumet.
Citera
2012-10-14, 10:26
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
För många, ska alla bögar kunna sjukskriva sig bara för att de faktiskt har en sjukdom?

Tror att det var så sjukdomstämpeln försvann i USA, någon som vet mer??
Citera
2012-10-14, 10:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealityFreakSW
Nej det är samma sak som att påstå att människan endast är ett djur.



Är detta anledningen att man undviker kalla det för en psykisk sjukdom?

Så du menar att människan endast är ett djur?

Haha nej det var bara en sidonot.
Citera
2012-10-14, 10:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savour
Många menar väl att homosexualitet är en fysisk sjukdom som ett resultat av för mycket manligt/kvinnligt hormon i fel kropp. Hurvida det är en psykisk sjukdom tål att diskuteras med.

Det är inte en fysisk sjukdom.
Såvida man inte klumpar samman fysisk och psykisk och det är ju fel.
Citera
2012-10-14, 10:29
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
För många, ska alla bögar kunna sjukskriva sig bara för att de faktiskt har en sjukdom?

Isåfall borde det väl klassas som ett tillstånd, ungefär som att vara kobent eller enögd?
Citera
2012-10-14, 10:33
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
vill minnas att det finns en tråd på x antal sidor som behandlar detta ämne nånstans på forumet.

Där fanns trådar som ifrågasatte homosexualitet som en sjukdom men inte inom psykologi.
Om jag missade det får du gärna länka mig.
Citera
2012-10-14, 10:35
  #11
Medlem
Sardinbruss avatar
Om det skall sjukdomsklassas att ha en sexuell orientering som inte direkt mynnar ut i graviditet om oskyddat så skall väl många fler än di homosexuella klassas? Alla jävlar som pissar i gympaskor och lägger ut på internät allra först.
Citera
2012-10-14, 10:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
För många, ska alla bögar kunna sjukskriva sig bara för att de faktiskt har en sjukdom?

Tror att det var så sjukdomstämpeln försvann i USA, någon som vet mer??

Sjukskriva sig? Om man har en psykisk sjukdom betyder inte att man behöver sjukskriva sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in