2012-10-15, 11:44
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealityFreakSW
Ja jag anser att så är fallet, det är en förvirring i sin egna natur och borde klassas som en psykisk sjukdom.
Invändningar någon?

Varför anser ni att man undviker att kalla homosexualitet en psykisk sjukdom?
För att psykiatrin är en del av samtiden och följer dess åsikter om vad som är normalt och konstigt.
Citera
2012-10-15, 11:50
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aizel
Oavsett om man är kristdemokrat eller jobbar på RFSU så borde man veta att homosexualitet är någonting vanligt förekommande i naturen. Det är inte bara hos oss människor som folk ibland fattar tycke för det egna könet. Alltså är det "naturligt".

Vidare kräver mig veterligen en sjukdomsklassificering att "åkomman" är hindrande och/eller destruktiv för individen i fråga. Nu vet inte jag om TS sett prideparaden någon gång, men de ser då verkligen inte ut att lida av det.

Slutligen bör påpekas att homosexualitet inte bara är något en person får för sig. Det är ingen psykisk sjukdom eftersom en persons grundläggande sexuella preferenser är biologiskt grundade och ingen mängd av lyckopiller kan ändra på det. (Oavsett vad vissa, mestadels amerikanska, center proklamerar.) Så, för att svara på TS fråga: För att det vore korkat att göra det.
Det är omgivningen som hindrar individen. En pedofil behöver inte själv må dåligt utan det är samhället som klassar som sjuk. Det är anledningen till att jag inte anser det håller vad gäller homosexualitet att resonera på det sättet. Detta är ett tydligt bevis på att psykiatrin inte är konsekvent...
Citera
2012-10-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
För att psykiatrin är en del av samtiden och följer dess åsikter om vad som är normalt och konstigt.

Visst är det så, men vad är din åsikt då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in