2012-10-13, 17:18
Medlem
Diskussionstråd för enbart primera servern e-sim

(e-sim servern där man inte kan köpa sig fördelar med irl pengar)

http://primera.e-sim.org/

Då det skapats flera serverar och spelarcomunityn är olika blir det rörigt. Jag startar nu en ny tråd för endast primera servern så att vi enkelt kan prata med varandra utan en massa missförstånd.

Kort beskrivning av spelet om du inte känner till det
Esim primera är en världssimulator med spelare från hela världen. Spelplanen är ytterst kartan som är den riktiga värdskartan. Alla spelare är medborgare i ett land, varje land utfromar sin egen politik, ekonomi, har partier och militärförband.

Som spelare har man en "citizen", en medborgare i e-sim världen som man kan införskaffa mat och vapen till. Allt som återfinnes på marknaden är producerat av andra spelare i deras egna fabriker.

I spelet sätter man sina egna mål, exempelvis:

- Bli en krigare i försvarsmakten
- Skapa miltärförband
- Bygga ett företagsimperium
- Bli en framgångsrik rikskapitalist och köpa aktier
- Bli legosoldat och avgöra viktiga slag mot betalning
- Skapa ett tidningsartiklar och få många läsare
- Eller bli en politisk ledare, och påverka hela landets framtid

Som spelare väljer man själv.

Man registerar sig antingen via någons reff eller så skippar man det(här får båda en bonus när du når lvl 7:

Skriver man in en annan spelares namn får denne 5 gold. (staten har konton i spelet)

Så skriv tex:

Sweden Org - om du vill stödja den civila statliga administerationen
HKV - om du vill stödja den militära delen av statens administration

Här hittas spelet http://primera.e-sim.org/
Citera
2012-10-13, 18:30
Medlem
Så jag är väl först ut i denna tråden.

Pertamax! :P
Senast redigerad av Greven1 2012-10-13 kl. 18:55.
Citera
2012-10-13, 18:45
Medlem
Jag vet allt som kommer hända men Sverige röstade in en diktator så jag får inte säga något!
Citera
2012-10-14, 01:12
Medlem
Jag får väl börja med ett försök till att få igång en diskussion.

Inga krig, what is up with that?
Citera
2012-10-14, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adsawad
...Inga krig, what is up with that?

Vi är för små för att gå ut vinnande ur krigen?

============

Vad är det för fel på lönerna och marknaden? Man går ju inte mycket plus på att driva företag direkt
Citera
2012-10-14, 13:20
Medlem
Ne, för små är vi inte. Det är mer att det är diskussioner inom alliansen vi är med i hur vi ska göra. Men tror att det kommer komma något snart!

getz företag lönar sig inte förrän man har råd med Q4 eller Q5 så att komma igång med företag tar ett tag tyvärr
Citera
2012-10-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emixy
...getz företag lönar sig inte förrän man har råd med Q4 eller Q5 så att komma igång med företag tar ett tag tyvärr

Jo jag vet. Men hur har det blivit så? vad beror det på liksom. kan ju inte vara så det var tänkt från början? Har det med befolkningsmängden att göra kanske? att hela ideen bygger på att det ska bli fler och fler invånare fast det bara blir färre. Kan ju tänka mig att det finns fler q1 företag än invånare.

Sen förstår jag mig inte på företag som betalar ut högre löner än vad de tjänar. gör det iof själv men då får jag själv jobba gratis i företaget för att det ska bli lite vinst.

===============

Är det möjligt att få en person som varit offline under en längre period borttagen från t.ex. ett aktiebolag eller mu? vilken typ av mod ska man ta kontakt med då?
Citera
2012-10-17, 11:22
Medlem
Ja, nu är väll inte jag den bästa med just företag men tror det har mkt som du säger att vi förlorar folk hela tiden och att det har blivit så pass många som skaffat Q5 företag nu att man måste pressa lönerna till absolut max för att kunna få arbetskraft. Sen fattar jag inte heller varför man ska behålla någon som man går - på
Citera
2012-10-17, 21:26
Medlem
http://primera.e-sim.org/article.html?id=51674

Ny allians mellan de två största länderna i spelet. Litauen och Polen... är de våra fiender nu? Kan vi räkna med invassion?
Citera
2012-10-17, 21:37
Medlem
xbox360masters avatar
Invasion av Sverige är väl högst troligt, vilket jag visserligen skulle tycka vara väldigt skoj, roligast av allt att med stort engagemang försvara sitt hemland.
Så få invånare som är nu är det ju dock svårt att se hur vi skulle överleva en invasion. Så alla behövs.
hur det är ekonomiskt vet jag ej, skulle gissa att den är ganska bra.
Citera
2012-10-17, 21:39
Medlem
Om ni har börjat och har inget guld så kan man gå med i en nybörjar MU (Military unit).
Sök på GMU det är grattis!
Citera
2012-10-17, 21:45
Medlem
Champis men är vi så få då? Vi är ju 500 gamers och staten är ju rikare än någonsin? Med tillräckligt med vapen borde vi ju kunna stå emot dem?

Eller vi kanske får upp aktiviteten ännu mer nu när vi står inför ettt yttre hot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in