• 1
  • 2
2012-10-12, 17:15
Medlem
storpungens avatar
Arla höstkväll

Jag fiser väldigt mycket. Vad hjälper mot gaserna som ni själva har testat? Tips på mediciner och naturläkemedel, tack!
Citera
2012-10-12, 17:22
Medlem
Miiiiias avatar
En tumregel är att om man äter rätt (dvs. lagom mycket fibrer) så håller sig magen lugn. Hur äter du?

Testa laktosfritt ett tag, om du är intolerant.
Citera
2012-10-12, 17:27
Medlem
Barney Calhouns avatar
Upptäckte själv ett stort samband mellan brödätande och gaser.

Hade som vana att äta många mackor på nattskiften förut med häftiga gasutsläpp under täcket senare som följd.
märkte efter ett tag att dom gångerna jag åt vanlig mat stället så höll det sig tyst under täcket, så det var bara sluta med bröd,
Och nu slipper man vakna av en armbåge i sidan och ett "va fan gör du" skrik.
Ps , upplevde limpa som värst.
Citera
2012-10-12, 17:27
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
En tumregel är att om man äter rätt (dvs. lagom mycket fibrer) så håller sig magen lugn. Hur äter du?

Testa laktosfritt ett tag, om du är intolerant.
Jag äter en del fibrer. Magen är vild ändå. Är inte laktosintolerant, vad jag vet. Jag är oftast stressad.
Citera
2012-10-12, 17:45
Medlem
Miiiiias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Jag äter en del fibrer. Magen är vild ändå. Är inte laktosintolerant, vad jag vet. Jag är oftast stressad.

Vad du vet? Det kommer inte hem ett brev på posten som berättar för dig att du är laktosintolerant, det får du ta reda på via vårdcentralen eller genom att utesluta laktos ur din kost. Man kan bli laktosintolerant helt plötsligt i vuxen ålder, så jag föreslår att du testar det!
Citera
2012-10-12, 17:54
Medlem
Du kan ju alltid prova om Dimetikon eller Minifom hjälper,Dimetikon 200mg ingår i högkostnadskortet Minifom lönar sig o köpa utan recept.
Citera
2012-10-12, 18:29
Medlem
petherfs avatar
Mår du bra i övrigt från magen, så fis på bara.
Och kom i håg att äta regelbundet, vid samma tider oberoende av arbetstider( eller skola?)
Och inte äta fast mat efter kl 22:00..
För övrigt så är det bättre att berätta utförligt om sej själv ,ålder, arbete, skift gång, dagarbete, skola etc, för att få så bra svar som möjligt.
Citera
2012-10-12, 18:57
Medlem
Äter du färgstarka grönsaker? Typ paprika, tomat? Äter du lök? Testa att undvika dom.
Citera
2012-10-12, 19:23
Medlem
Tainted87s avatar
Skippa lök, bönor och knäckebröd.. det är mina glädjedödare. bokstavligt talat.
Citera
2012-10-18, 18:09
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGenius
Äter du färgstarka grönsaker? Typ paprika, tomat? Äter du lök? Testa att undvika dom.
Varför skulle det vara dåligt att äta?
Citera
2012-10-19, 00:10
Medlem
zlpes avatar
Du nämnde att du stressar mycket. Av egna erfarenhet blir jag riktigt gasig om jag är nervös och stressar. Du kan även kolla IBS om några andra symtom stämmer in på dig.
Citera
2012-10-19, 10:09
Medlem
han solos avatar
Fiser och skiter märkbart jävla mycket mindre när jag drar ned på kolhydrater i stort.

Testa en vecka utan det och kolla om det blir bättre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in