2012-10-12, 14:55
Medlem
Det är så att jag efter ett år började få problem med min dator, bild och ljud hakade upp sig när jag kopplade till min TV med HDMI-kabel så jag skickade in min dator till NetOnNet och dom bytte moderkort och bjuder till och med på en spricka på skärmen, så jag fick skicka tillbaka den en gång till och så bytte dom skärmen, när den väl är hemma hos mig med nytt moderkort och ny skärm så ska jag koppla till min TV och självklart så ska det inte fungera, jag installerade grafikdrivrutiner och det fungerade MEN om jag drar ur HDMI-kabeln eller startar om datorn så måste jag installera grafikdrivrutiner igen för annars händer INGENTING när jag kopplar kabeln till datorn, kabeln måste dessutom vara inkopplad UNDER installation annars fungerar det icke! Problemet med hackande bild och ljud är dock löst.
Jag fick skicka in datorn igen och sa att det är tredje gången den är inne på lagning nu och jag vill inte se datorn igen, men verkstadsnissarna bestämmer sig för att detta inte kan ha med hårdvara att göra så de bestämmer sig för att formatera min dator och ta ut en postförskottsavgift på 1000 kr för detta, något som jag kräver att få tillbaka eftersom problemet ännu INTE är löst.
Dilemmat nu består i att försöka förstå om det är hårdvaruproblem eller mjukvaruproblem, för kundtjänst säger att jag kan skicka in datorn igen MEN om datorn inte anses ha problem så kommer jag krävas på ca 400 kronor igen, klarar inte av detta mer så jag behöver någon kunnig som kan berätta för mig vad problemet med datorn är.
Eftersom datorn formaterats och uppdaterats kan jag inte tänka mig att problemet är mjukvarurelaterat, men jag är inget datorproffs heller. Är det hårdvaruproblem så kan jag nu kräva tillbaka mina 1000 kronor och få en ny dator då garantin fortfarande gäller och datorn varit inne på service mer än tre gånger.

Datorn är en TOSHIBA SATELLITE P775-10R
Tack på förhand för svar!
Citera
2012-10-13, 13:43
Medlem
Testa koppla till en annan TV. Ett vanligt problem är att två apparater inte riktigt är kompatibla, dvs att någon av dem (eller båda) inte riktigt följer specifikationen.

Hämta grafikdrivrutinerna direkt från tillverkaren av grafikkortet (om så är möjligt). Alltså INTE från Toshiba.

Slutligen, om du känner dig okunnig kan det vara bättre att handla på en stormarknad. Det är nog dyrare, men du kan få mer direkt hjälp och slipper kostnader för att skicka fram och tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in