Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-12, 14:25
  #1
Medlem
Hej här kommer min tråd med min musik som jag hoppas att ni kommer ge kritik. Jag har skapat musik sedan jag var 11 år gammal men det är inte föräns det senaste året som jag börjat med elektronisk musik. Mitt namn får jag från att jag heter Andreas-Andy Nordström-North

Jag använder mig av Fl främst och midi synthar.

Genre? Ja det är väl åt trance med inslag av techno kanske? Har svårt att säga själv vad det är så ni kanske kan hjälpa mig=)

Jag är inte direkt inspirerad av någon artist utan musiken jag skapar kommer från min hjärna, om det liknar något annat så är det omedvetet men jag försöker förstås få det här tranceliknande basgången på mina lite snabbare låtar.

http://soundcloud.com/northstreampro...at=html&page=1

Där hittar ni alla mina låtar, jag vill gärna säga att jag är bra på det med melodier men har mycket kvar att lära ang mixning.

Mvh



här är en låt vars melodi jag är väldigt nöjd med men inte riktigt det övriga, meningen är att jag vill att ni ska tipsa mig om vad jag kan göra bättre. Inte skriva tråkiga inlägg om hur dålig musik jag skapar, alla kan inte gilla allt men gillar man det inte och inte har något bra att säga så tycker jag man kan knipa käft

http://soundcloud.com/northstreamproductions/breeze
__________________
Senast redigerad av Andynorth 2012-10-12 kl. 14:35.
Citera
2012-10-12, 15:48
  #2
Medlem
Lyssnade lite och det verkar som du har samma? nexussynth typ i varje låt? lyssnade på 3 olika. Kanske skulle pröva lite nya grejer men den låter bra. mixningen kan jag inte ge så mkt kritik på just nu då jag sitter på min laptop så ljudet är inte det bästa.

tycker som du själv säger att du har bra melodier. Du kanske borde pröva att göra en houselåt, även om det inte är din stil. Är inte så insatt i trance, kanske förekommer mycket melodiska delar där också?
Tänker främst house som åt dada life/tiestohållet. (lite hårdare ljud)

men fortsätt med det du gör, det låter bra för tiden du hållit på med musiken
Citera
2012-10-12, 16:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikkhmt
Lyssnade lite och det verkar som du har samma? nexussynth typ i varje låt? lyssnade på 3 olika. Kanske skulle pröva lite nya grejer men den låter bra. mixningen kan jag inte ge så mkt kritik på just nu då jag sitter på min laptop så ljudet är inte det bästa.

tycker som du själv säger att du har bra melodier. Du kanske borde pröva att göra en houselåt, även om det inte är din stil. Är inte så insatt i trance, kanske förekommer mycket melodiska delar där också?
Tänker främst house som åt dada life/tiestohållet. (lite hårdare ljud)

men fortsätt med det du gör, det låter bra för tiden du hållit på med musiken


Tack=) Ja jag har ett par olika synthar som jag har gjort som jag använder i låtarna, du har rätt att jag borde göra lite nya ljud men jag fastnar lätt vid en synth när jag tycker den låter bra=)

Sen det med trance så är trance väldigt melodiskt, skulle säga att melodin är 60% i trance.
Citera
2012-10-12, 19:53
  #4
Medlem
nicke.orebros avatar
Mixningen har du nog lite att jobba på, ja =)


Det jag reflekterade över är att nivån ligger på gränsen i nästan alla låtar, i en del distar det över t.o.m.

Kom ihåg, Red Is Dead på masterkanalen (och de andra också för den delen)


Rent musikaliskt gör du dock ett jäkligt nice jobb =)



/
PsyZIon
__________________
Senast redigerad av nicke.orebro 2012-10-12 kl. 19:55.
Citera
2012-10-12, 20:34
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicke.orebro
Mixningen har du nog lite att jobba på, ja =)


Det jag reflekterade över är att nivån ligger på gränsen i nästan alla låtar, i en del distar det över t.o.m.

Kom ihåg, Red Is Dead på masterkanalen (och de andra också för den delen)


Rent musikaliskt gör du dock ett jäkligt nice jobb =)



/
PsyZIon


Tack=) Ja jag vet att jag behöver jobba på mixningen, det är mitt mål nu att mixa om låtarna men på de senaste har jag börjat att sidechaina med ghost kick på de mesta så kicken framhävs bättre men jag har en del att lära. Kollar tutorials och funderar på att köpa en bok om att mixa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback