Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Ja, det finns en flisbädd till norr om Bohus vid tunnelsystemets nordligaste punkt.
Slamtömningsstationen tror jag flyttades någonstans långt söderut, men minns inte var.
Stora Viken som jag nämnde i sammanställningen ÄR detta ställe! Det namnet har inte jag myntat, det var ngn som skrev så i tråden före mig. Strax intill finns det en transformatortation som för övrigt är prydligt skyltad just Stora Viken.
Och slamtömningsstationen intill finns kvar, men förstår nu att du menar Bulycke Slamtömningsstation. (som förresten blev en oavsiktlig upprepning av vad diskhanduk redan sagt.. )
Det får kanske bli en tripp söderut då..
Citat:
Ursprungligen postat av Monolit
Vad har du haft för belysning här? Mina egna bilder blev totalt värdelösa. Jag funderade ett tag på att köra in med bil för att få bättre ljus.
Mitt recept:
En vanlig Canon IXUS95, 15 sekunder, ISO 200, på pyttelitet stativ med böjbara ben.
Lampan är en liten Ledlenser L7, som jag lyste med under hela exponeringen, dels med lampan i läget bred ljusstråle, dels i läget smal ljusstråle (spot), det senare för att nå området längst bort.