Jadå, har tyvärr ingen tillgång till scanner så kan inte lägga upp hela.
Den är daterad "Sekretariatet den 15 mars 1972", samma år som rannebergen började byggas, så det bör vara den korrekta.
Har ändrat tillbaka till ursprungsplatsen. Får se hur länge den får vara kvar där..
Tack för bilderna!
Gött, UE när den är som bäst...
Har missat att sätta ut helt enkelt
(Sedan finns det givetvis en och annan anledning till att vissa saker inte är med på kartan oxå)
Läste ett inlägg om någon som nämnde att det fanns tunnlar stora nog för bilar under jord som ska gå från Askim till Kungälv. Jag sjäv har sett olika bunkrar och militära grottor med stora dörrar osv. när jag lekte i skogarna runt Askim som liten pojke. Kanske kan vara något att kolla?
Äntligen någon som får fram fakta efter flera års spekulerande. Bra jobbat Zawaq !
Håller med till 100%. Problemet är dock att det cirkulerar flera uppgifter om placering. Kan tom vara så att det planerades två olika tunnelrör genom det berget. Jag har en bild där två olika dragningar genom berget är med.
Hade vägen förbi, inget intressant: Betongplatta på träpålar, marken sjunkit undan så det blivit en glipa. Här har varit järnväg/bangård.
Strax t.v. rester av jv-viadukt som sneddat över gatan ner till Götaverken.
Därför har vägen en svacka här.
Senast redigerad av viewfinder 2010-05-11 kl. 14:41.
Hade vägen förbi, inget intressant: Betongplatta på träpålar, marken sjunkit undan så det blivit en glipa. Här har varit järnväg/bangård.
Strax t.v. rester av jv-viadukt som sneddat över gatan ner till Götaverken.
Därför har vägen en svacka här.
F*n du har ju blivit en riktig sökare..
Kul med folk som ger sig ut i verkligheten istället för att bara ställa en massa frågor.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!